מנת פלאפל עם הרמטכ"ל: ניצול השואה דוגו במסע נקמה בנאצים

מסע "הנקמה" בנאצים של ניצול השואה דוד " דוגו" לייטנר נמשך. כמידי שנה נוהג דוגו לחגוג את יום השחרור מאושוויץ באכילת מנת פלאפל. השנה הזמין אותו הרמטכ"ל ללשכתו למנת פלאפל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שורד השואה דוד "דוגו" ממשיך את מסורת אכילת מנת פלאפל כסמל לניצחון על הנאצים. מידי שנה, בשנים האחרונות, ביום שיחרור אשוויץ ב- 18.1.1945 הוא נוהג לחגוג את החיים ואוכל פלאפל.
כזכור, דוגו נשלח לצעדת המוות. הוא היה רעב וחם על הלחמניות העגולות שאמו סיפרה לו שיאכל בארץ ישראל. דוגו שרד את התופת ועלה ארצה. כאשר ביקר בירושלים בשוק מחנה יהודה שם בדוכן פלאפל הוא ראה את כדורי הפלאפל העגולים שהזכירו לו את אותן לחמניות ומאז הוא נוהג פעם בשנה לאכול שתי מנות פלאפל כסמל לניצחון והישרדותו.
המנהג של דוגו פורסם ורבים הצטרפו אליו לאכילת הפלאפל. אשתקד הוא הוזמן לבית הנשיר ואכל פלאפל בחברת הנשיא ריבלין. השנה הוא הגיע ללשכת הרמטכ"ל אביב כוכבי והשניים סעדו בצוותא ממנת הפלאפל.
הרמטכ"ל כוכבי אמר לדוגו : "אני מאוד שמח שאתה פה, אנשים כמוך הם פשוט סמל לנחישות, תקומה ודוגמה למופת. הנה גם אנחנו סוגרים מעגל – רוב המשפחה של סבא שלי נרצחה באושוויץ-בירקנאו. הם התגוררו בעיר קרקוב ופונו למחנה במהלך המלחמה, אחד מהם הצליח להגיע לרשימת שינדלר וכך שרד. חלק גדול מאוד של המשפחה מצא את מותו שם, מספר אחים הצליחו להגיע לארץ וגם אתה הצלחת למרות הכול. הניצחון הכי גדול זה לא הפלאפל, אלא המשפחה, הילדים, הנכדים והנינים שלך. אשריך. מהזמן הקצר שאני מכיר אותך נדמה לי שגם האנרגיות והרוח שלך זה ניצחון גדול".

תלמידי בית החינוך אמי"ת י' וישיבת אמי"ת אשדוד חברו בסוף השבוע לניצול השואה "דוגו", דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ , 18.1 , באכילת שתי מנות פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב. תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד נפגשו אישית עם דוגו, ובמסעות שהם עורכים לפולין הם ממשיכים את המסורת שלו נושאים שלטים "עם ישראל חי!". תלמידי כתה י"ב בישיבה, בהובלת יעקב דבר יו"ר מועצת התלמידים, פרסמו את המבצע בין כל הכיתות. הם הכינו בעצמם מנות פלאפל ומכרו אותם לכל התלמידים במכיר עלות, וערכו בישיבה ארוחת פלאפל וצילומים חגיגיים אותם שלחו לדוגו, לבקשתו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן