הקרב על הארנונה: העליון דחה עתירת העירייה להגדיל שטח

בית המשפט העליון דחה עתירה של עיריית אשדוד נגד שר האוצר לסיפוח נמל הדרום לשטח אשדוד. שר האוצר התנגד לסיפוח בטענה שמדובר בתקופת בחירות. בית המשפט קיבל את עמדת האוצר. המשמעות: הרבה כסף לא ייכנס לקופת העירייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט העליון בירושלים דחה את העתירה של עיריית אשדוד נגד שר האוצר שהתנגד לספח את נמל הדרום שנבנה באשדוד לשטחה של העיר בשל "תקופת בחירות".
כידוע, בימים אלו הולך ונבנה הנמל החדש באשדוד ״נמל דרום" שבנייתו צפויה להסתיים בשנה הבאה. הנמל החדש העירייה, ביקשה לספח לשטחה שטחים מצפון לאזור התעשייה הצפוני וכן את הנמל החדש. המשמעות היא הכנסה לעירייה מארנונה של נמל דרום. . באחד מביקוריו של שר הפנים אריה דרעי בעיר פנה אליו ראש העירייה ד"ר לסרי וביקש ממנו לפעול לספוח נמל דרום לשטח אשדוד. לפני כשנה הודיע השר דרעי על תמיכת משרד הפנים לספח מוניציפאלית את נמל דרום לאשדוד. אולם במשרד האוצר סירבו.
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועיריית אשדוד הגישו , באמצעות עורכי הדין אלי ויצ'יק ורוית צימנט, בג"ץ כנגד שר האוצר ומינהל התכנון במשרד האוצר. בעתירה מבקשת העירייה כי בית המשפט הגבוה לצדק יורה לשר האוצר בהתאם לסמכותו יחתום על צו להתאמת מרחב התכנון המקומי של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לתחום שיפוטה החדש של העירייה, כפי ששונה בצו שניתן ב- 6.6.2018.
משרד האוצר, באמצעות עו"ד יונתן ברמן, טען מנגד כי , משהובאה הבקשה לפתחו של שר האוצר בפברואר 2019, סבר שר האוצר כי בשל תקופת הבחירות לכנסת ה- 21 מן הראוי להמתין עם קבלת ההחלטה כדי שהנושא יובא להכרעתו של שר האוצר החדש. וכי למרות שכיום ישראל נמצאת בתקופת בחירות לכנסת ה- 23, "הדברים נכונים גם כעת"
שלושת שופטי בית המשפט העליון: ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ קיבלו את עמדת האוצר ודחו את הבג"ץ. " לאחר ששמענו את טיעוני באי כוחם של הצדדים, והגם שיש להצר על כך שההחלטה התמהמהה עוד לפני ' שנכנסנו' לתקופת בחירות, נחה דעתנו כי ההחלטה להמתין לשר שיהיה מוסמך לכך בממשלה שתקום היא במרחב שיקול הדעת המסור לשר המכהן" נכתב בפסק הדין, " ועם זאת נעיר כי מן הראוי יהיה שהעניין ישוב ויובא לפתחו של השר הנכנס בהקדם. לעת הזאת, אין איפה עילה להתערבותנו והעתירה נדחית" אולם בית המשפט לפנים משורת הדין לא קבע שעל העירייה לשלם הוצאות המשפט של האוצר.

העירייה: "שר האוצר התמהמה עוד מיוני 2018"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: " למי שתוהה במה עיריית אשדוד מושפעת מהתמשכות כהונות ממשלות מעבר, נגיד שלא רק שהמצב משפיע על תקצוב פרויקטים וקבלת החלטות, הוא גם משפיע על יישום החלטת ועדת שיפוט גבולות שקבעה ביוני 2018 שיש להוסיף את הנמל ושטחים נוספים למרחב התכנון והשיפוט של אשדוד. עיריית אשדוד עתרה לבג"צ כנגד שר האוצר שהתמהמה בחתימתו על הצו שהועבר לחתימתו ביוני 2018 וטרם נחתם עד היום. בית המשפט הצר על העיכוב אולם קיבל את עמדת המשרד שיש להמתין לכהונת שר חדש. בנסיבות העניין מאחר וכאמור נתקבלה עמדת העירייה לפיה מדובר בעיכוב לא מנומק ולא סביר, לא נפסקו הוצאות לחובת העירייה אף שהעתירה נדחתה. אין לעניין זה כל קשר או השפעה על הסכם הגג והבניה הנובעת ממנו.   ראש העיר ממשיך במאמציו  המרוכזים, במטרה לבצע בהקדם התאמה של מרחב התכנון של הועדה המקומית, לתחום השיפוט המעודכן של העיר אשדוד."  
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן