הוועד נגד נמל אשדוד: "ההנהלה צריכה להתבייש, הם רימו את מערכת המשפט"

במסגרת עתירת נמל אשדוד נגד סקטור מנהל ומנהלי עבודה בתפעול מתח בית הדין מתח ביקורת על התנהלות הנהלת הנמל. "הנהלת הנמל נהגה בחוסר תום לב" קבע בית הדין ופסק 15,000 שקלים לטובת הוועד. יו"ר הוועד מיכל לוגסי: "נעשה לנו עוול בלתי יאומן"

צילום: נאור תקשורת
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ימים אחדים לאחר שבית הדין האזורי לעבודה הוציא צו זמני ,לבקשת נמל אשדוד , כנגד עובדי סקטור מנהל ומנהלי עבודה בתפעול לאחר שהנמל טען כי הם נקטו בשיבושי עבודה לא חוקיים, התקיים הדיון בבקשה בפני השופטת יעל אנגלברג-שהם, בה נקבע כי הנהלת הנמל התנהלת "בחוסר תום לב" ועל כן קבע בית הדין כי על הנהלת הנמל לשלם 15,000 שקלים הוצאות משפט.
השופטת אנגלברג-שהם. אומנם קבעה כי עיצומי העבודה נעשו ללא הכרזת סכסוך עבודה כנדרש ופסקה כי על הצדדים לכנס את מועצות הייצור ולהעביר את המחלוקות לדיון במועצות ועד אז עובדי סקטור מינהל ועובדי סקטור מנהלי תפעול יבצעו את עבודתם בהתאם לתקנון מועצת הייצור. כזכור , בתחילת השנה האזרחית הודיע סמנכ"ל משאבים בנמל, ירון הדרי למיכל לוגסי, יו"ר "ר ועד מנהל, כי הדירטוריון לא אישר הסכם אשר נחתם על ידי הצדדים בנוגע לעבודה במכולות 5-4 , המנוף הסיני ופרויקט "לילה טוב". לוגסי הגיבה ואמרה כי משהנהלת הנמל לא עומדת לא עומדת בהסכמות בין הצדדים מבטלים העובדים הסכמות שניתנו על ידם. הנהלת הנמל עתרה לצו לבית הדין ב-9.1.20 והדיון בעתירה נידון בבית הדין האזורי ב- 13.1.20.
השופטת אנגלברג-שהם, ציינה בהחלטתה כי בבקשה של הנהלת הנמל היא לא ציינה באופן ברור ומפורש "את דבר קיומו של ההסכם ואף לא את סירוב הדירקטוריון לאשר את ההסכם שנחתם בין הצדדים לאחר משא ומתן שארך חודשים ארוכים. ההתייחסות הראשונה של המבקשת להשתלשלות הדברים לעניין זה, הובאה רק במסגרת תשובתה לתגובת המשיבים. די היה בכך כדי לקבוע שהבקשה הוגשה בחוסר תום לב ומשמדובר בסעד מן היושר, על פניו, היה זה ראוי לדחות את הבקשה על הסף".
מיכל לוגסי, יו״ר ועד עובדי מינהלה בנמל הגיבה בתקשורת ואמרה כי ״אני מעריכה מאוד את החלטת בית המשפט. לוועד מינהל ולעובדיו נעשה עוול בלתי יאומן. דירקטוריון החברה והנהלת החברה צריכים להתבייש בהם איך שהם רימו את מערכת המשפט ופעלו ללא תום לב, וזו הפעם הראשונה בתולדות בתי משפט לעבודה שפסקו גם הוצאות משפט להנהלה. אנו ועד מנהל נמשיך לכבד את החלטת בית הדין וניגש למועצת ייצור ושם נקבל את דרישתנו להסכם״. 
הנהלת הנמל: "נערער לבית הדין הארצי"
מנמל אשדוד נמסר בתגובה כי: ״בית הדין קיבל את טענות החברה וקבע שלא הוכרז סכסוך עבודה, לא ניתנו לשיבושים שננקטו על ידי הוועד אישור ההסתדרות ולכן העבודה תמשיך להתבצע על ידי העובדים באופן מלא עד להכרעה במחלוקת לגבי התוספת לפרמיה שתשולם לעובדים על ידי מועצת ייצור, בהתאם להסכם מועצת ייצור החל בנמל. בית הדין שגה להבנתנו בקובעו כי החברה לא ציינה באופן מפורש את ההסכם אליו הגיעו הצדדים ואת סירוב הדירקטוריון לאשרו שכן עניין זה הוזכר 4 פעמים בבקשה. בכוונתנו להגיש ערעור לבית הדין הארצי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן