ערבים זה לזה: חסיד גור מאשדוד תרם כליה לנכה צה"ל

ישראל רוסט חסיד גור בן 34 מאשדוד תרם כליה למסעדן ירושלמי נכה צה"ל. רוסט, מנהל מכון להתפתחות הילד באשדוד נשוי ואב ל- 3 נמצא המתאים היחידי לחולה, ותרם. "זו הרגשה מרוממת שהצלתי חיים של מישהו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלה שהרשתות החברתיות והשיח החברתי יוצר קיטוב בעם מרגש לקרוא על חסיד גור מאשדוד, שעשה מעשה אלטרואיסטי ותרם כליה למסעדן ירושלמי, נכה צה"ל.


ישראל רוסט בן 34 נשוי ואבא ל- 3 תרם כליה והציל את חייו של שי לוי מירושלים. הניתוח התבצע לפני כשבועיים ב- 6.1.20 בבית חולים ׳שיבא׳ בתל השומר. השבוע כבר חזר רוסט לפעילות מלאה ולעבודתו כמנהל מכון להתפתחות הילד בעיר. "הרבה שנים אני רוצה ואמרתי יום אחד אני יעשה את זה ועכשיו היום הזה הגיע" אומר רוסט בשיחה עם "השבוע באשדוד״.

ואיך הגעת לבחור החולה?

"יש עמותה שנקראת 'מתנת חיים' שהיא מעודדת תרומות כליה. ראיתי עלונים שלהם, התחלתי לברר עליהם, שמעתי מאנשים שתרמו, הרבה שנים אני חושב על זה. לא ידעתי למי אני תורם. בהתחלה הייתי צריך לתרום למישהו מסוים, דווקא תושב אשדוד. ואח"כ אחרי תהליך של בדיקות, ובאחד הבדיקות של תיאום רקמות, ובבדיקה הזאת נמצאתי מתאים למישהו שאף אחד לא התאים לו, ומחכה למעלה משלוש שנים, ואני נמצאתי היחיד שמתאים לו, אחרי שהרבה זמן מחפשים לו מישהו מתאים. אז החליטו שהוא יקבל את התרומה הזאת. לא הכרת אותו עד התרומה, רק לאחר מכן".

איך ומתי נפגשת עם האיש שהצלת את חייו?

"לפני שירדתי לניתוח המזכירה שאלה אותי אם אני רוצה לפגוש אותו , אמרתי שאין לי בעיה. הוא נכנס, התחבקנו, ויום למחרת שאני וגם הוא התאוששנו, היינו מאושפזים חדר ליד חדר, נפגשנו שוב. הוא בן 42, תושב ירושלים, נשוי + 2 ילדים, הבנתי שיש לו מסעדה. הוא איבד את הכליות שלו בצבא, נכה צה"ל. זו ההשתלה השלישית שלו, שתי השתלות הקודמות היו של מן המת, זה מחזיק מעמד פחות זמן. לפי מה שהבנתי שהשתלה מן המת מחזיקה 5 שנים בממוצע. והשתלת כליה מן החי 17 שנה בממוצע , יכול להיות גם יותר".

איך ההרגשה שלך ?
"הרגשה ממש מרוממת, הרגשה שהצלת חיים של מישהו. במהלך התהליך יצא לי לראות , באחד ימי הבדיקות זה נקרא יום סקר, שעושים בדיקות של כל הגוף, לראות שאתה בריא, הייתי עם אישה אחת, עברתי איתה את הבדיקות, עם אישה נוספת שתרמה לבעלה, וסיפרה לי על בעלה 3 פעמים בשבוע 14 שעות כל פעם, וזה ממש מתיש וגומר את החיים. הרבה אנשים גם לא עומדים בזה וחוטפים דום לב באמצע הטיפולים. וכשאתה רואה שאתה יוכל להציל חיים אתה רואה שאתה יכול להירתם למשימה, ובמיוחד במקרה הזה שידעתי שאני היחיד שיכול להציל את הבן אדם וזה נתן לי התחושה שאני ממש חייב לעשות את זה. משימה מאוד מרוממת מאוד רוחנית".

איך הגיבו במשפחה?
"עודדו ומאוד שמחו, מאוד תמכו בזה״.

והחברים ואנשים בעבודה?
"הגיבו מאוד חיובי, היו חלקם שהסתכלו על זה מוזר, אבל רובם הסתכלו על זה בצורה חיובית ושמחו."

אם יש אנשים שרוצים לתרום ומתלבטים וחוששים לסכן עצמם מה יש לך לומר להם?
"אני יכול לומר לו שאם הוא בנאדם בריא שאין לו מה כל כך לחשוש כי אם חס וחלילה יש בעיה בכליות אומרים יש לך עוד כליה, אבל כשיש בעיה זה בדרך כלל בשני הכליות ולכן אין בזה שום סיכון יש פתגם של הארגון 'מתנות לחיים' : 'למה יש שתי כליות? האחת בשבילך והשנייה בשביל לתת,' ברור שיש פה תהליך שלוקח זמן יש פה רמה של סיכון מסוימת אבל קטן. לעומת זאת, התחושה שאתה מציל בנאדם גדולה יותר. מדובר באדם שצריך לעבור דיאליזה וזה לא פשוט ומתיש, ולא יכול להמשיך לעוד להרבה שנים, אבל אתה יודע שהצלת בנאדם עם משפחה וילדים, וזה העיקר”.

לוי: "קיבלתי מתנת חיים"

שי לוי, האיש שקיבל כליה ובעצם חיים מישראל סיפר לכתב "כל העיר" שלומי הלר, שפרסם את הסיפור על תודתו העמוקה: "אין מילים שיתארו את הרגשתי המופלאה ואת ליבי שעולה על גדותיו מאהבה והודיה לתורם. קיבלתי מתנת חיים מישראל הצדיק והוא עוד מודה לי שנתתי לו את הזכות. אין מילים".

הרב הבר: "מעבר להצלת חיים יש חיבור בין חלקים שונים בעם ישראל"

הרב ישעיהו הבר מעמותת "מתנת חיים" מציין כי מאז הוקמה העמותה תרמו מעל 760 אנשים כליה בהתנדבות לאנשים שהם לא מכירים ונתנו להם חיים: "אשדוד היא עיר ברוכה. ישראל לא התורם הראשון. ל' מתנת חיים' היו כמה תורמים מאשדוד" מדגיש הרב הבר. "אני מעריך מאוד את ישראל. הוא אדם עם חן מיוחד, ואני מוכרח לציין שתרומת הכליה היא לא הדבר הטוב הראשון שלו. הוא כולו איש של הטבה. של נתינה. משמח במיוחד לראות את קירוב הלבבות בין חלקי העם השונים, שנוצר ב'מתנת חיים' כאשר מרבית התורמים מגיעים מרקע שונה מאשר המקבלים . וזה היופי של התרומה של ישראל. מעבר להצלת חיים יש פה גם חיבור בין חלקים שונים בעם ישראל”.
אם אתם רוצים להציל חיים ולתרום כליה ולהציל חיים, ניתן להתקשר לעמותת ״מתנת חיים" בטלפון 02-5000355

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן