גלבר למבקר המדינה: "לעצור את העבודות במיזם התחבורה מחשש להטעיה וזיוף מסמכי תאגיד"

 גלבר התלוננה למבקר המדינה וקוראת לו לעצור את העבודות ולחקור את חוקיות ביצוע פרויקט התחבורה . לטענתה, הליך קבלת ההחלטות והביצוע של נעשו במחטף. גלבר מתריעה  מפני אסון תחבורתי , וטוענת כי יש לכאורה אי התאמה מהותי בין מה שנכתב בפרוטוקול ובין מה שנא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת מועצת העיר אשדוד, הלן גלבר, שיגרה השבוע מכתב למבקר המדינה, יוסף שפירא, ודרשה לחקור מדוע פרויקט 'תחבורה ירוקה', שעלותו למשלם המיסים חצי מליארד שקלים, לא הובא מעולם לדיון מעמיק במועצת העיר.

כן מבקשת חברת המועצה לחקור את חוקיות ותקינות הליך קבלת ההחלטות וכן את העובדה שהעיריה לא נערכה מבעוד מועד כדי למנוע קטסטרופה תחבורתית מן החמורות שידעה אשדוד.

המאבק הציבורי נגד הפגיעה בחיי התושבים צובר תאוצה ומתרחב לפסים המשפטיים. "אנחנו חייבים לעצור את התוכנית ההזויה הזו בכל מחיר. אין לה שום הצדקה. היא נולדה בחטא ובוצעה בחטא. את המחיר משלמים אזרחי אשדוד", אמרה גלבר.

בהתייעצות עם יועציה המשפטיים, החליטה גלבר לפנות למבקר המדינה, יוסף שפירא. גלבר מבקשת מהשופט שפירא לחקור שורת ליקויים חמורים באופן קבלת ההחלטות העיריה בפרויקט התחבורה היקר והשנוי במחלוקת שידעה העיר אשדוד מימיה.

במכתב שכותרתו "בקשה לעצירת העבודות לאלתר למיזם התחבורה בשיתוף עיריית אשדוד ומשרד התחבורה- לאור קיום חשש להטעיה וזיוף מסמכי תאגיד" היא כותבת למבקר" "מדובר בפרויקט מגלומני, המבוצע בשיטות מחטף ועורמה. זאת מבלי שהתאפשר דיון לגופו של המיזם, כמו גם על השלכותיו התעבורתיות החמורות על חיי תושבי העיר. לא ניבחנו ההסתייגויות והחלופות הראוית.

IMG 20161109 WA0075
במכתבה למבקר חושפת גלבר, לכאורה, בין השאר, כי גילתה סתירה מהותית בנתוני ההצבעה של ישיבת מועצת עיר שדנה בנושא ב-2012. במכתבה נאמר שבפרוטוקול נכתב כי הצעת ההחלטה אושרה פה אחד, בעוד בהקלטת אותה ישיבה נאמר בפרוש כי ההצעה אושרה על ידי הרוב. "עולה חשש כבד ליצירת מיצג שווא של תמיכה מקיר לקיר במועצת העיר לתוכנית מגלומנית ומיותרת שרוב מוחלט של תושבי אשדוד מתנגדים לה", כתבה גלבר.

עוד הוסיפה כי גם סכום עלות הפרויקט לוט בערפל. בעיריה מדווחים שעלותו חצי מליאירד שקלים – בעוד ממשרד התחבורה מוסרים שעלותו 291 מליון שקלים, "מי אמור לשלם את ההפרש ומה הם הנתונים המדוייקים? ראש העיריה חייב לתת לנו הסברים על הפרשים אלה", כתבה חברת המועצה.

גלבר ציינה עוד כי בשנת 2011 ובשנת 2012 אישרה מועצת העיר השתתפות בלבד בתחרות 'קול קורא' של משרד התחבורה , "מאז ועד עצם היום הזה לא נערך דיון של ממש בהשלכות התעבורתיות החמורות, בפגיעה בחיי התושבים ובתוצאות הסופיות של התוכנית היקרה הזאת".

לדברי גלבר, בתחילת נובמבר 2016, מסר ראש העיריה יחיאל לסרי הודעה לקונית על התחלת פרויקט תחבורה ירוקה. לטענתה, היא וחבריה לאופוזציה ניסו למחות על דרך קבלת ההחלטות ועל העובדה שעדיין לא קיבלו לידיהם תכנית מפורטת של הפרויקט. אולם, לדבריה, ממלא מקום ראש העיריה, גבי כנפו שניהל בפועל את הישיבה, בחר להשתיק אותם באמצעות סגירת מקרופונים. "זו אינה הפעם הראשונה שמשתיקים אותנו באמצעות סגירת מקרופונים", כתבה גלבר למבקר.

"סתימת פיות לביקורת אודות מנהל לא תקין הם רעה חולה בפוליטיקה בישראל שיש לעקור אותה מן השורש. התנהלות לא תקינה ולא חוקית הביאה לאשדוד שלא ידעה בעיות תחברוה בעבר, מפגע תחבורתי חמור. גם היום נוקט ראש העיריה בסחבת, ובמקום לשמוע את זעקת התושבים ולקיים דיון דחוף, הוא נמצא עתה בחו"ל בכנס בברצלונה. המצב התעבורתי הנוכחי פוגע בחיי אזרחי העיר וחמור מכך, במקרים גורם לסיכון חיי אדם כשנהגים מבצעים עבירות תנועה חמורות בשל הלחץ התעבורתי. בצר לנו אנו מבקשים את בדיקתך", כתבה גלבר.

עיריית אשדוד: כל חברי המועצה תמכו בפרוייקט

דובר עיריית אשדוד מסר סתגובה : משרד התחבורה בחר בעיר אשדוד, מתוך 18 רשויות בישראל, כמקום המועדף והמתאים ביותר לביצוע פרויקט תחבורה ירוקה ומשקיע בו כ-500 מיליון ₪.

הפרויקט מתעתד להפוך את אשדוד לעיר נגישה תחבורתית לכלל התושבים, תוך השקעה גם בשיקום תשתיות וותיקות, ברובעים הוותיקים ועוד.

נכון, קשה עכשיו. אצלנו בדיוק כמו בתל אביב ורמת גן שם הופכים לחלוטין את פני התחבורה העירונית בפרויקט ארוך טווח. זהו חלק מתהליך שעובר על ערים מובילות ומתקדמות בישראל ביניהם גם אשדוד.

חשוב לזכור כי בישיבת מועצת העיר בה הוסבר חזון התחבורה הירוקה של משרד התחבורה, הפרויקט זכה לתמיכה מלאה של כל חברי מועצת העיר בעיריית אשדוד לרבות הגב' גלבר.כולם הצביעו בעד, ללא יוצא מן הכלל, ללא מתנגדים וללא נמנעים. מזל שיש פרוטוקול והקלטה שמוכיחים כי כולם תמכו ואישרו את הצעתנו.

לא ברורה לנו התנהלותם של גורמים פוליטיים המנסים לעצור כעת פרויקטים שכבר אושרו ושנועדו לקדם את אשדוד, כמו גם את בנייתו של בית החולים בעיר שהוא צעד הכרחי וחשוב לכל הדעות.

כולנו מאוד גאים בבית החולים שיקום בעיר. בעוד שנתיים כולנו נהיה גאים בשינוי המבורך שיהיה בתחבורה הציבורית ובהקלה שכולנו נרגיש. איכות החיים של כולנו תשתפר כשנהיה עיר מודרנית, מתקדמת וחדשנית יותר.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן