מוביל את הספורט בגאון

ראיון מיוחד עם מנכ"ל רשות הספורט העירונית, יורם אסרף שמתאר לנו את היעדים שלו ושל הרשות לקראת העונה החדשה וגם, מגיב לסערה סביב נבחרת ישראל בקריקט

צילום: דודו קקון
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בדרך כלל אנחנו רגילים לקרוא תגובות מפרגנות על מנהל אגף הספורט בעיר, יורם אסרף. האחרון נמצא בתפקיד שנים רבות ומקדם יוזמות חשובות לטובת קידום ופיתוח הספורט בישראל. השבוע הסתיים טורניר המכביה המסורתי, במסגרתו ענף הקריקט התקיים במגרשים באשדוד ובעיר לוד, כאשר משחק הגמר בין אנגליה לדרום אפריקה התקיים השבוע במגרש הקריקט באשדוד. האירוע היה מכובד מאוד וזכה למחמאות מכל קשת הספורט בישראל וגם בחו"ל. חברי המשלחות היו מרוצים מאוד מהיחס ומהרמה של טורניר הקריקט בישראל.

אלא שלא הכל ורוד בממלכת הקריקט בישראל ולמרות האירוע המכובד, אוהדי ושחקני קריקט ישראליים שרצו לראות את הנבחרת שלנו מצליחה ומסיימת במקומות הראשונים, נשארו עם טעם חמוץ. ישראל סיימה במקום הרביעי מתוך חמש נבחרות, כשהיא נוחלת מספר הפסדים משפילים במיוחד. מה שמעצבן בסיפור זה שלקבוצה הכי טובה בארץ, 'יאנג אשדוד', אלופת המדינה 7 פעמים ברציפות, שנמצאת בדרך לאליפות שמינית ברציפות (!), זכתה לנציגות אחת בלבד בסגל נבחרת ישראל. באיזה עוד ענף ספורט בעולם נשמע כדבר הזה? רק לשם השוואה, קבוצת ׳נווה שמשון׳ אשדוד שלחה 6 נציגים והקבוצה שמייצגת את העיר לוד, שלחה 5 נציגים. שתי הקבוצות הללו לא מהוות יריב לקבוצת ׳אשדוד יאנג׳, ששולטת בענף ביד רמה. יתרה מכך, ניתנה אפשרות לצרף שני שחקנים זרים לחיזוק הנבחרת. בהקשר הזה, באלופת ישראל בקריקט משחקים 4 שחקנים זרים איכותיים וברמה גבוהה מאוד. לא ברור מדוע באיגוד הקריקט בחרו שלא להשתמש בשירותם.

ידוע שפוליטיקה לא עושה טוב לספורט ומי שהפסיד בסיפור הוא אוהדי נבחרת ישראל בקריקט, שלא קיבלו את הנבחרת הכי טובה שיכולה להיות. יתרה מכך, לפני שלושה שבועות התקיים טורניר בבלגיה, במסגרתו סיימה ישראל במקום השביעי מתוך שמונה נבחרות, כאשר גם לתחרות הזו, כמעט ולא הייתה נציגות לאלופת המדינה.

בשביל לשפוך קצת אור על אירועי ענף הקריקט במשחקי המכביה 2022, פנינו למנכ"ל רשות הספורט העירונית, יורם אסרף שתחילה, סיכם עבורנו את האירוע: "האירוע התנהל בצורה מופתית, באחריותו של ששון בנימין, שהוא בעצם מנהל קבוצת 'יאנג אשדוד'. בסך הכול היה פה אירוע יפה, חושב שראינו תצוגה של שחקנים מחוץ לארץ, שהם שחקנים מאוד מקצועניים ורמת המשחק הייתה גבוהה מאוד. בסה"כ אנגליה לקחה את האליפות אחרי מספר מכביות שמי שלקח את האליפות עד כה זו הייתה דרום אפריקה. בגמר הנוכחי שהתקיים באשדוד השבוע, דרום אפריקה הפסידה לאנגליה. היה משחק די צמוד. בסיכומו של דבר היה כאן טקס יפה של הנבחרות, כולל חלוקת גביע ומדליות לזוכים. וזהו. זה היה אירוע מאוד מכבד."

לגבי נבחרת ישראל, איך אתה מסכם את ההופעה שלה?

"חושב שהנבחרת יכולה הייתה להגיע להישגים יותר טובים. לדעתי היא לא הורכבה מספיק נכון, ולכן היא סיימה במקום הרביעי מתוך חמש נבחרות. חושב שהוועדה המקצועית של איגוד הקריקט אולי הרכיבה מספר שחקנים גדול, אבל היה אפשר להרכיב גם שחקנים מקבוצות נוספות, שמובילות כאן את הליגה. וזה נעשה באופן מועט יחסית. אין לי מושג למה. אני לא מנהל את האיגוד של הקריקט."

מישהו מטעמכם ניסה לפנות להגיד ולהבין למה לאלופת ישראל בשבע השנים האחרונות יש שחקן אחד בלבד בנבחרת ישראל?

"אגיד ככה, איגוד הקריקט מתנהל בצורה לקויה במשך שנים רבות. יש יו"ר איגוד שהתמנה במחצית השנה האחרונה, שלעניות דעתי המקצועית, מתנהל בצורה שהייתי מגדיר אותה לא מקצועית. בוודאי לא משתפת. כי אם היה משתף את כל חברי הנציגויות של הקבוצות, אז היו בונים נבחרת הרבה יותר טובה. ראינו את זה גם במסע המשחקים האחרון שלהם בחו"ל וראינו את זה גם עכשיו, במסע המשחקים במכביה."

התאכזבת באופן אישי?

"כן, כי אני חושב שהיה אפשר לעשות את זה אחרת. בטח שבטח אם היו משתפים יותר שחקנים מאלופת המדינה., אז אולי הרמה הייתה גבוהה יותר. אבל היות ואני לא יכול לקבוע לאיגוד, אז האיגוד עושה מה שנראה לו לנכון. אז התוצאה טפחה להם על פניהם. חבל שכך, היה אפשר להיראות יותר טובים. אבל צריך להסתכל על הצד החיובי, בסך הכול היו כאן 5 נבחרות בענף הקריקט של המכביה, שכל קבוצה כזו מנתה סדר גודל של 16 שחקנים ועוד צוותים ומשפחות. בערך היו כאן איזה 40 איש מכל קבוצה. כפול 5 קבוצות זה סדר גודל של 200 אנשים שבאו לארץ שיחקו באשדוד ובלוד וטיילו בארץ. רובם יהודים כנראה, או שכולם. וזה כשלעצמו כבר טוב, כי חיברנו את היהודים לאדמת הקודש והכול בסדר".

יורם אסרף: "תמיד יש לאן להשתפר"

אחרי שסגר לנו את הפינה ותיאר לנו מה באמת קורה באיגוד הקריקט בישראל, התפנה יורם אסרף לדבר על מה שלדעתנו הוא הדבר החשוב ביותר באגף ספורט ברשות מקומית. קידום ספורט לבעלי צרכים מיוחדים. אסרף סיפר בסבלנות על התכנים שיש לאוכלוסיה זו:"יש פה באשדוד גוף שנמצא בחברה למתנ"סים, שמרכז את כל הפעילויות הספורטיביות של ילדים עם צרכים מיוחדים בכל בתי הספר בעיר. אנחנו עוסקים בפעילות במספר אלמנטים. האחד זה עמותת ספורטאי מכבי אשדוד מאמצת את בית הספר 'גוונים', שיש בו פעילות שהעמותה מרכזת עם המורים ועושים עבודה עם ילדים עם בעיות קוגנטיביות ומוטוריות. בנוסף לזה במועדון הימי שלנו, שנקרא 'אתגרים', דרכם יש חוגי קיאקים לילדים בעלי צרכים מיוחדים. מעבר לזה, רק השבוע זכו שני ילדים מיוחדים שלנו במדליות זהב באליפות העולם באופניים ובריצה. לפני הנסיעה הם פגשו את ראש העיר. אנחנו כמובן תומכים בהם בהיבט הפיננסי כדי שיוכלו לצאת לתחרויות האלה וזה בערך הפעילות שלנו. שמעבר לזה כפי שציינתי בחברה למתנסים, יש גורם שזה העיסוק שלו. אז העיר אשדוד עושה הרבה בנושא הזה."

אתה חושב שאתם עושים מספיק בנושא?

"תמיד יש לנו מה להשתפר ואנחנו משתדלים. אנחנו אף פעם לא מאה אחוזים ורוצים להיות כאלה. ככל שעושים עוד ועוד, אנחנו גם טועים ואיפה שיש טעיות אנחנו גם מתקנים ומנסים להביא את עצמנו להישגיות מסוימת."

מה החזון והיעדים של רשות הספורט לשנה הקרובה?

"אז רשות הספורט הייתה שותפה יחד עם ראש העיר להשארת קבוצת האדומים בליגה הלאומית. לפחות עשינו שהם לא יתרסקו ויגיעו למקומות רעים. מעבר לכך, המטרה שלנו היא להתחיל את הבנייה בקרית הספורט. עד סוף השבוע אנחנו מסיימים את המגרש הסינטטי השלישי. תוך מספר חודשים נסיים את הטריבונה לשירותים, מקלחות והפיתוח של מגרשי האימונים בנחל. אנחנו נתמקד בבניית האצטדיון. זה ייקח בערך 4 שנים. הבריכה האולימפית תהיה מוכנה תוך שנה וחצי פלוס מינוס. ואנחנו נתחיל לעבוד על ה'ארנה' בהיבט של היתרים ותכנון מפורט. מדובר במגרש רב תכליתי, לכדורסל, כדורעף, כדוריד. יהיו בה 5000 מקומות. ואנחנו מתחילים בערך בעוד כחודשיים את התכנון למרכז הטניס החדש שיהיה לנו באזור הדרומי של העיר בצמוד לבית הלוחם החדש. עבודה יש. צריך סבלנות ואורך רוח ולעבוד ולעשות כדי שהדברים יגיעו למצב טוב."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן