הרב העיוור הושלך לרחוב: התגרש, הבית נמכר וכעת הוא ללא קורת גג

מחזה קורע לב התרחש לפני כשבוע כשהרב יוסף ביטון, "הרב העיוור" הוצא על פי צו של בית המשפט מביתו לרחוב. מאז הוא נותר ללא קורת גג והוא נע ונד בין מכרים שנותנים לו מיטה חמה ואוכל לאכול. עצוב לראות איך הרב שסייע ועזר לזוגות להשכין שלום בית התגרש ונזקק כעת בעצמו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עשרות עוברי אורח שעברו לפני כשבוע ליד ביתו של הרב יוסף ביטון ברובע ז' היו המומים לראות כי משאית מפנה את חפציו של הרב, המוכר בציבור "כרב העיוור" והרב עצמו יוצא מהבית.

הפינוי של הרב מביתו, יש לציין נעשה על פי חוק לאחר שהבית נמכר לאחר גירושי הרב ולאחר שהרב חתם על הסכמה למכירת הבית. אבל המחזה הזה קורע לב. גם לנוכח העובדה שהרב שעזר לרבים נמצא כעת במצוקה. לראיון אתו הוא הגיע לאחר שלן אצל מכר שנתן לו לישון " כבר שבוע אני נע ונד. ישן אצל אנשים שעוזרים לי. מרגיש שנטשו אותי." לראיון הוא מגיע רק עם דבר אחד מכל המטלטלים שהוצאו מביתו, הספר העתיק והקדוש שבעזרתו הוא עוזר לאנשים. הוא מחבק אותו לבד יאבד ממנו.

הרב ביטון, יליד קזבלנקה שבמרוקו, קרוי על שמו של הרב יוסף ביטון ראש הדיינים במרוקו, שהחל את השושלת המפוארת. הרב ביטון נודע בגדלותו ובידע עצום בש"ס ובפוסקים, וכן גדול מאד בחוכמת הקבלה. הוא שימש כראש אבות בתי הדין בקזבלנקה, ובכל מרוקו נודע בקדושתו ובחסידותו ובעשיית חסד לשם שמיים. בארץ למד הרב ביטון לצדו של הרב הראשי הרב עמאר והשניים אף נותרו בקשר חם. לאחר לימודים נרחבים הקים הרב בית כנסת בשם "תפארת אבות" בבאר שבע ומרכז רוחני גדול באילת. כיום הוא תושב אשדוד אך "מתרוצץ" בדרכים להביא ישועה לאנשים במצוקה. לשם כך הוא נעזר בספר עתיק וקדוש מזה כ-477 שנה, אשר אותו חיברו סבותיו הקדושים על פי הסוד והקבלה ולטענתו מי שמניח ידיו על הספר זוכה לתשועה מידית. מהבית שלו ברובע החרדי בו התגורר הוא קיבל אליו אנשים שבאו לקבל את ברכתו. אנשים מוכרים לצד עמך. הוא גם הגיע לאנשים לביתם. לזה עזר להסיר עין רעה, לאחרת בירך לזיווג טוב או שתצליח להיכנס להריון.

89568465378

עצוב, אבל הרב שעזר להשכין שלום בית אצל אנשים רבים התגרש מאשתו לפני מספר חודשים. במסגרת הגירושים הוסכם שהבית המשותף יימכר. הבית בסופו של דבר נמכר למ/שפחה אך הרב ביטון נשאר בדירה וכאמור בצו בית המשפט פונה ממנה. מהבקשה שהגישו כונסי הנכסים עו"ד יגאל בן חיים ועו"ד כוכי דדון לבית המשפט לענייני משפחה לאשר פינויו של הרב ביטון נכתב, בין היתר כי "במסגרת הכינוס הוסכם כי הבית ימכר " לבני זוג שנתנו את ההצעה הגבוהה ביותר וכי המכירה היא בהסכמת בני משפחתו המורחבת של הרב וכי הוא עצמו " נתן הסכמתו" כן נכתב כי הבית היה ריק לאחר שהרב ביטון עבר לבאר שבע אך חזר להתגורר בבית לפני כחודשיים ונטען כי הרב ביטון "שינה את דעתו ואינו מוכן לפנות" את הבית או לשתף פעולה עם הקונים. עוד נטען כ בני הזוג שקנו את הבית שילמו את מלוא תמורתו וכי הם, הורים ל- 5 ילדים ואין להם איפה לגור.
בית המשפט נענה והוציא את הצו.

לשני הצדדים טענות הדדיות אשר מקומם לא בכתבה אולם הרב ביטון מספר כי הוא חש שננטש. לדבריו "הילדים לא בקשר איתי" וכן הוא מצר שהוא רב שעזר לכל כך הרבה אנשים נמצא במצב קשה. "30 שנה עזרתי לרבים. איך ייתכן שרב שעזר ואדם נכה שיעיפו אותו?" ומבקש מהאנשים לעזור לו: "אני מבקש שכל מי שעזרתי לו שיעזרו לי שלא אשאר ברחוב"

עו״ד בן חיים: ״הרב ביטון החליט להילחם כנגד הסכמתו למכור את הבית״

עו״ד יגאל בן חיים, אשר ייצג בעבר את הרב ביטון בתיק הגירושים ואשר מונה מטעם בית המשפט כאחד מכונסי נכסים לדירה מדגיש בתגובתו כי ההליך מכירת הבית נעשה מול הרב ביטון ומול בני המשפחה: ״במהלך ההליכים שהיו לא פשוטים ובלשון המעטה מורכבים במיוחד, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה הצדדים יתגרשו וכי דירת המגורים המשותפת שלהם תימכר כמו כן גם הגיעו להסכמות ביתר ענייני הרכוש. ההסכם נחתם על ידי מר ביטון בעצמו. ואולם, בעיצומו של ההליך הוא החליט לחזור בו לאחר שההסכם כבר נחתם. נוכח זאת, ניסה הח״מ שהנו עורך דין ותיק ובמיוחד בתיק זה היה רגיש לדרישותיו של מר ביטון, לבטל את הסכם המכר תוך פניה לרוכשים בניסיון לבטל את הסכם המכר ולאפשר למר ביטון לרכוש את חלקה של בת זוגתו. ״ לדבריו משלא הצליח בכך החליט הרב ביטון ״ כי הוא יילחם כנגד הסכמתו דאז למכור את הבית ולטענתו גם בני משפחתו אינם לטובתו, ובצר לח״מ הפך את הח״מ גם לאויבו. נוכל האמור, נעשו ניסיונות מרובים של מספר חודשים לדבר אל ליבו של מר ביטון לפנות את הנכס בדרכי נועם ולקבל את המגיע לו בגין חלקו בדירה וזאת הן על ידי והן על ידי כל בני משפחתו המורחבת. בית המשפט הוציא 2 צווים המורים למר ביטון לצאת מהבית לרבות מעורבות משטרתית. וכונסי הנכסים כידוע הנם פקידי בית המשפט ואמורים לעשות את אשר מחוייבים על פי דין״.

 

ניתן להתקשר לרב ביטון בטלפון 052-7602715

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן