הרב הראשי של אשדוד: "אסונות ופורענות באים על העיר בגלל שמפטפטים בבית הכנסת"

בדבריו עמד בעיקר על נושא "קדושת בית הכנסת". "לצערנו אנו רואים זלזול נורא כשבבית הכנסת מדברים בשיחת חולין ונוסף גם הפלאפונים המטרידים את המתפללים. האסונות הקשים הללו צריכים לעורר את כולנו. הם מגיעים בגלל שפוגעים בשכינה הק' בבית הכנסת,

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשבוע האחרון ציינו את הילולת הצדיק רבי חיים פינטו זצ"ל (השני) נכדו, רבי חיים פינטו הרב הראשי נשא דברי חיזוק והתעוררות בסיום ה'תיקון כרת' אותו נוהג לערוך בהשתתפות ציבור רחב מידי ליל שישי בבית המדרש שע"י ציונו של אביו הצדיק רבי משה אהרון פינטו זצ"ל בבית העלמין.

בסיום הלימוד נשא דברים לכבוד ההילולא, כשבתחילה עורר את הקהל על האסונות הקשים שפקדו את העיר אשדוד לאחרונה בפטירתם של נערים, אנשים ונשים צעירים והותירו אחריהם יתומים ומשפחות כואבות.

בדבריו עמד בעיקר על נושא "קדושת בית הכנסת". "לצערנו אנו רואים זלזול נורא כשבבית הכנסת מדברים בשיחת חולין ונוסף גם הפלאפונים המטרידים את המתפללים. האסונות הקשים הללו צריכים לעורר את כולנו. הם מגיעים בגלל שפוגעים בשכינה הק' בבית הכנסת, באים לבית הכנסת כדי להתפלל ולבקש מבורא עולם, אנו מדברים עם השכינה הק' וכשלא שומרים על שמירת הלשון במקום קדוש זה, זה חילול שם שמים ויש קטרוג חס ושלום

אפילו מחתה של כהן גדול בעשיית הקטורת ביום הכיפורים לא תעזור אם מדברים דברי חולין בבית הכנסת, אנו באים לבית הכנסת כדי לעבוד את ה', להתפלל כסדר שתקנו לנו חכמים בסידור התפילה מרישא ועד גמירא.

אם אנו באמת אנשים יראים, ויש לנו אמונה בהקב"ה, הדבר הראשון הוא שצריך לעשות, שימנע את עצמו ואת חבריו שלא ידבר בבית הכנסת ובוודאי לא דברי ליצנות, אנו בבית הכנסת אצלנו משתדלים למעט בפיוטים כדי שלא יכשלו בדברי חולין.

הרב סיים שבזכות שנקבל על עצמנו בכל בית כנסת לשמור על כבוד וקדושת בית הכנסת משיחה בטלה, נזכה לברכה, לאורך ימים ושנות חיים ובריאות.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן