"עשינו היסטוריה באשדוד עם 21 אלף קולות לישראל ביתנו"

סגן ראש עיריית אשדוד, שמעון סניה כצנלסון, יכול לחייך לעצמו לאור תוצאות הבחירות לכנסת במועד ב' עם הישג של למעלה מ 20 אלף קולות ל"ישראל ביתנו". הדם הרע שהיה בינו לבין אביגדור ליברמן עבר והשניים עשו סולחה והמתנה שלו לליברמן הייתה מתנת חג ראויה. בראיון חג מספ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שמעון סניה כצנלסון היה מחוזר מאוד בימים שלפני הבחירות לכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אליו אין ספור שליחים כדי שכצנלסון יתמוך בליכוד. בעבר זה עבד לאחר שאביגדור ליברמן בשנת 2013 החליט לא לתמוך בו לראשות עיריית אשדוד. הנתק ביניהם היה גדול והם לא דיברו שנים. כצנלסון, איש ליכוד ותיק מאוד הלך אז לנהל את המטה של עולים בליכוד עבור נתניהו וגרף שם הצלחה.

לאחר שליברמן החליט ללכת על "הראש" של נתניהו ואף הפיל ממשלה במועד א' חיפשו בליכוד מענה לעולים. נתניהו פנה שוב לכצנלסון. החיזור אחריו לא עלה יפה לאחר שהוא כבר עשה סולחה עם ליברמן והודיע לכולם כי הוא תומך בו וב׳ישראל ביתנו׳. באשדוד הוא הפעיל את כל המנגנון שלו הפוליטי להצלחת 'ישראל ביתנו' והתוצאה הייתה לא רעה. לציין כי המודל של 'ישראל ביתנו' נולד מהמודל שהמציא באשדוד כצנלסון עם הסיעה שהקים בזמנו "אשדוד ביתנו". למעלה מ- 20 אלף קולות גרפה 'ישראל ביתנו' ועקפה את ׳כחול לבן׳ באשדוד. יצויין כי למאמץ הזה הצטרפו גם השרה לשעבר, סופה לנדבר תושבת העיר וגם עו"ד אלי נכט שגרף בעצמו 2 מנדטים ונחשב לכוכב עולה בשמי המגזר של העולים.

7846846342

כצנלסון, שנכנס לקואליציה עם לסרי משמש כיו"ר ועדת תכנון ובנייה וגם אחראי על תיק החברה העירונית לפיתוח אשדוד ואת תיק התיירות והקליטה. הוא עובד ללא מרץ משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות המאוחרות. הוועדה תוססת ועובדת סביב השעון. מינהל ההנדסה פעיל מאוד ויש לא מעט החלטות ובשתי מערכות הבחירות האחרונות, פעל כצנלסון במקביל לעבודתו בעירייה בשיא המרץ והתוצאות מדברות בעד עצמן.

כצנלסון, בבחירות של מועד ב' 'ישראל ביתנו' הביאה מעל 20 אלף קולות, זה הישג מבחינתך?
"מבחינתי זה הישג גדול. בפעם הראשונה בהיסטוריה 'ישראל ביתנו' הביאה פה באשדוד יותר מ-20 אלף איש ואנחנו מאוד שמחים על כך שהגדלנו את מספר הקולות מ-14 אלף קולות בבחירות מועד א' ל-21 אלף שזה כמעט 50%".

למה היסטורי? 20 אלף קולות קיבלה סיעתך לפני כשנה בבחירות למועצת העיר
"קודם כל בוא נדייק. קיבלתי 30 אלף קולות לראשות העיר, והסיעה שלי היא באשדוד ביחד, שם יש חברים מכל מיני זרמים שתומכים בליכוד וגם ב׳כחול לבן׳ וכמובן שרובם תומכים ב׳ישראל ביתנו׳, אבל אנחנו לא הלכנו ברשימה של ישראל ביתנו".

וכמה קיבלה סיעתך?
"22 אלף קולות”.

כל המצביעים הם עולים מחבר העמים?
"הרבה מאוד עולים ותיקים שהם תומכים ללא קשר לעולים חדשים וזה גם ללא קשר לדוברי הרוסית. קיבלנו המון תמיכה באזורים ותיקים כמו י"א, י"ב ואנחנו באמת שמחים על כך שהם עזרו ותמכו גם בי וגם בסיעה שלי וגם ב'ישראל ביתנו'. היום אין את הפיצול בין הקולות רק בדוברי הרוסית ובין אלה שהם ישראלים שלא דוברי רוסית, שתומכים ב'ישראל ביתנו' וראינו את זה גם בתל אביב. יותר מ-30 אלף קולות 'ישראל ביתנו' קיבלה בתל אביב".

סך הקולות הגיעו גם מהתומכים או מהמגזר של חבר מועצת העיר, עו"ד אלי נכט?
"מה זה המגזר שלו, אתה יודע שגם משה דנינו תמך בנו? אז גם הוא הביא מהמגזר שלו? כולם ביחד”.

כתומך בולט ומשמעותי לאביגדור ליברמן שחזרת אליו לאחר נתק ארוך וריב גדול. למה לא נעתרת לנתניהו לתמוך בו ומה קרה שהשלמת עם ליברמן?
"אתה מדבר על בחירות שנת 2015. תראה ב-2013 'ישראל ביתנו' לא תמכו בי לראשות העיר באשדוד היה נתק וחזרנו לחברות ולידידות וכל הדברים שהיו לנו לפני נמחקו”.

אני מכיר אותך כאיש אחדות ואצלך ברשימת התומכים וחברי המועצה יש מכל העדות. עם התוצאות כעת בכנסת מה היית מציע לליברמן?
"אשדוד היא כמו ישראל הקטנה. יש פה את כל המגזרים, כל התושבים. יש גם דתיים, חרדים וגם עולים חדשים. 99 גלויות ואנחנו צריכים לחיות ביחד. אני בעד שנחיה ביחד ולכבד אחד את השני. הסיסמא שלי מ-2013 היתה ונותרה: 'חיה ותן לחיות' ואני עומד על כך שגם 'ישראל ביתנו' תלך עם האמירה הזאת”.
ואם ליברמן שואל אותך ידידי כצנלסון מה אני צריך לעשות מה הייתה מציע לו לעשות?
"אני חושב שהוא בכיוון הנכון. ממשלת אחדות. אני חושב שהגיעה השעה לעשות את זה ושמדינת ישראל תתחזק ואנחנו נהיה ביחד וכולנו ביחד”.

אתה איש ליכוד במהות שלך ואתה היית ראש המטה של ביבי נתניהו בזמנו ואתה מכיר את ליברמן. אתה יכול להסביר מה הסיבה למערכת היחסים המאוד קשה שיש ביניהם?
"צריך לשאול את ליברמן וביבי נתניהו על הדברים האישיים שלהם, אני מדבר על אידיאולוגיה של תנועת הליכוד ולא על איש כזה או אחר. אני הייתי בטוח שנדבר על שגשוגה של עיר אשדוד".

צילקר או לסרי? לכל אחד סגנון ניהול שונה

אתה היית מ"מ של צילקר בזמנו וכעת אחרי 15 שנים אתה משמש סגן ראש עיר אצל לסרי. אצל מי יותר נוח לעבוד, עם צילקר או עם לסרי?
"אני חושב שלכל אחד סגנון משלו ושונה לחלוטין לניהול העיר. כסגן ראש העיר אני מבטא את המדיניות של ראש העיר, ככה אני רואה את עצמי. אנחנו רואים את זה עין בעין, בפיתוחה ושגשוגה של העיר ושתושבי אשדוד ייהנו מפיתוח העיר. כך היה בתקופת צילקר"

כיו"ר בנין ערים אני שומע שאתה עובד במרץ רב, אתה יכול להגיד לי בשנה האחרונה מה עשית ומה עוד מתוכנן?
"ב 9-10 חודשים שאנחנו נמצאים בשלטון עשינו דברים גדולים. הנה קח רק יום אחד מהשבוע. ביום שלישי חנכנו את הקמת האגם במרינה, עבודה של הרבה מיליוני שקלים. מבחינתי זו מעין סגירת מעגל בימי אלה שנסתיימו להן 25 שנות החכרה של המרינה שחוזרת לעירייה. אני הייתי מבין חותמי ההסכם לפני 25 שנה וכעת אנחנו ממשיכים לפתח את המרינה"

מה עוד תפתחו?

"חוץ מהאגם אנחנו נקים מבנה וחניון וגשר שמחבר בין כיכר המפרשיות לבין המרינה עצמה. בנוסף, הכרזנו על פתיחת שני בתי מלון של 'הילטון' בחוף לידו ובתקופה הקרובה ביותר נוציא היתר לעוד בית מלון גם של רשת 'הילטון'. המטרה שלנו להגיע ל-1000 חדרי מלון בשנה הקרובה. בנתניה יש 2,500 חדרים והתוכנית שלי להגיע ל-3000 חדרים אם נוכל לעשות את זה אפילו בשתי קדנציות זה יהיה מצוין. לשאלתך, אני רוצה לומר שמאוד נהניתי לעבוד עם צילקר אני נהנה לעבוד עם לסרי ואני מכבד את שניהם".

867354223

כיו"ר בנין ערים מה המדיניות שלך לגבי תמ"א 38?
"אנחנו מתקדמים פה עם שניהם. אני חושב שמדינת ישראל הייתה צריכה לקחת את התוכנית פינוי בינוי כחלק מהתוכנית של הסכמי הגג בגלל שפינוי בינוי אתה בונה דירות חדשות, אתה בונה שכונות חדשות, אתה עושה דברים שעוד לא היו. אתה הופך שכונות ותיקות לשכונה עם בניינים מודרניים עם תשתיוטת חדשות וכדומה. תמ"א 38 עשתה איפור יפה לאותם הבניינים הוותיקים שנשארים ישנים וקשה לשנות את מה שיש בפנים ולכן אני מעדיף פינוי בינוי. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להצהיר ולסייע בציניות של פינוי בינוי והיא צריכה לתת לאותם עיריות שהולכות על פינוי בינוי, מענקים. זה היה משנה את התמונה של מדינת ישראל".

אתה רואה את זה עין בעין עם ראש העיר?
"אני חושב שראש העיר בעד. אנחנו עושים את זה בתבונה איפה שצריכים לעשות תמ"א 38 ואין אפשרות לעשות פינוי בינוי אנחנו עושים תמ"א 38, ואיפה שאפשר לעשות פינוי בינוי ואנחנו חושבים ששם אפשר לעשות שינוי ולעשות את הדברים החדישים ביותר אנחנו עושים פינוי בינוי. רואים ביחד את תמונה הכוללת. תראה מה שקרה בטו'. דיברנו על זה שאנחנו לא רוצים לבנות 700 חדרים והשלמנו ברובע ט"ו קרקע חומה וירוקה ואנחנו הצלחנו להביא את זה לכאן שאנחנו בונים כמו שראש העיר הבטיח בערך 200 יח' דיור, תראה איך אנחנו הולכים במחשבה לאיכות החיים של תושבים”.

אבל בכל זאת יש צפיפות עקב ריבוי בנייה..
"ברובע הסיטי הורדנו 200 יחידות כדי לתת איכות החיים לאותם התושבים שגרים שם. נכון יש שם צפיפות. את כל הפרויקטים האלו אנחנו משנים ומעבירים את כל יחידות דיור למקומות שבאמת צריכים אותם, אם אנחנו יכולים להוסיף 450 יחידות דיור ברובע י"ג בשביל זוגות צעירים או חד הוריות".

אתה בא ואומר שאתם רוצים לדלל במקומות הצפופים. לוקח משם דירות ומעביר למקומות אחרים?
"נכון, זה מה שאני עושה, זו התוכנית שלי. אני בעד דילול ולא בעד עומס. אני בעד להעביר את היחידות דיור במקומות אחרים כדי לאפשר איכות החיים יותר טובה ולשם אנחנו הולכים ואנחנו יודעים בדיוק איזה יחידות דיור אנחנו רוצים לבנות ואיך לבנות. ב-9 חודשים מאז נבחרתי אישרנו יותר מ-7000 יחידות דיור . בנוסף הולכים לאשר 2 תכניות הכי גדולות שהיו עד עכשיו. 500 אלף מטר בניה לתעשייה ומסחר באזור של הרכבת שזה אזור חשוב לנו בעיקר לתעשיית הייטק. האזור השני הוא בסביבות 'הום סנטר' גם תעשיה וגם מסחר וגם מגורים. אנחנו רוצים להפוך את האזור לאזור תעסוקה. את כל התעשייה המזהמת נעביר לאיזור התעשייה הצפוני. מדובר בפיתוח עצום שאנחנו עושים"

מה בנוגע לאקדמיה, אוניברסיטה. זה משהו שאתה חושב לקדם ?
"אנחנו בהחלט חושבים לעשות את זה ברובע מיוחד. חושבים להגדיל את בית החולים לעשות אותו בית חולים אוניברסיטאי, כדי שילמדו ביוכימיה וגם רפואה אני חושב שיש לנו בסיס לכך ואת זה צריך לפתח".

״הנושא של השבת ירד מהפרק״

הנושא של השבת שהבעיר את העיר. אתה מרוצה ממה שקורה בשבת מבחינתך?
"אני חושב שנושא של השבת ירד מהפרק, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. יש לנו מקומות שהם פתוחים שבעה ימים בשבוע".

זה מספיק או שהיית רוצה עוד?
"אנחנו נלך בשיתוף פעולה ובהסכמות והדברים החדשים אתם תראו אותם תוך שנה, שיהיו פתוחים וחלק יהיו גם סגורים. לא פוסל לא את זה ולא את זה ואני חושב שאנחנו צריכים לחיות ביחד, האוכלוסייה החרדית מהווה 20% מתושבי אשדוד"

אמרת מתנ"סים יהיו פתוחים ומשכן לאמנויות הבמה ועוד. זה לא קרה?
"אני חושב שיש עוד הרבה דברים שיש לפתוח לפני זה, כמו 'קאנטרי' ועוד דברים אחרים. כשנגיע למשכן אם לפתוח בשבת או לא, נפתור את הבעיה הזו".

אתה רוצה להיות ראש העיר מתישהו?
"לא. אני חושב שהתפקיד שעכשיו אני ממלא זה תפקיד שממלא אותי עד הסוף ואני נהנה מאוד מהעבודה הזו ומכל מיני תחומים שעדיין לא הספקנו לדבר עליהם"

כמו מה?
"קליטת עליה. קלטנו 1500 עולים השנה וזה מאוד משמח אותי. עוד עולים חדשים שמצאו את אשדוד כבית שלהם והגיעו מכל מיני מדינות כולל צרפת, דרום אמריקה והרבה מאוד מאוקראינה, עיר הולדתי. שמח על כך שאנחנו באמת יכולים לתת להם את התמיכה וההרגשה שהם הגיעו הביתה ויש להם פה על מי לסמוך ועם מי לעבוד. בכלל אני מרוצה מתפקידי ואנחנו בתנופה אדירה. אתה יכול לקחת את הפיתוח של הפארקים באשדוד ים, דואגים גם לפרטים הקטנים הבאנו לשם קלנועיות למוגבלים, שעושים להם סיורים בתוך הפארק, ומצד שני אנחנו מפתחים את פארק עד הלום שבו מתחם למנגלים וכל מיני דברים, והכל הולך אצלנו במקביל. זה מה שסיכמתי עם ראש העיר והוא מאוד דוגל בשיטה הזו"

אם הזכרת את פארק ים, יש את האמפי פארק. איך אתה מסביר שפארק כזה עומד שומם כל השנה ובקושי עושים שם 3-4 הופעות בשנה?
"אני סבור שהאמפי צריך להיות מחובר לאשדוד פארק ים ואז יהיו הרבה יותר אירועים, יהיו אירועים כל השבוע ולא אירועים גדולים ענקיים שיש לנו כמה פעמים בשנה. אני אומר שצריך שהנהלת פארק אשדוד תהיה מופקדת גם על האמפי וזה יתן לנו את הפיתרון לשיתוף פעולה בין כל הגורמים יחד עם אגף אירועים"

אבל תהיה לך בעיה, מוטי מלכא, שלקח תחת אחריותו את האמפי הוא איש חזק ומקושר. הוא לא ישחרר לך את האמפי פארק
"אני חושב שאנחנו נמצא שיתוף פעולה גם עם מוטי מלכא וגם עם האחרים כמו שמצאנו שיתוף פעולה עם האחרים. הכל למען פיתוחה ושגשוגה של העיר אשדוד, כך עשיתי בחפ"א שעובדת כעת עם כולם בשיתוף פעולה. לכן אני בטוח וזה גם שהגיוני וגם נעשה את זה בשיתוף פעולה עם מוטי מלכא וזה גם לטובתו".

אגב הבטחת בבחירות בריכה בכל איזור?
"מה שהבטחנו אנחנו נקיים ויהיו בריכות בכל האזורים. אנחנו עובדים על התכניות וזה יקרה וזה הולך להיות"

לא ענית על השאלה אם ירדת מהחלום שלך להיות ראש העיר אשדוד.
"אמרתי שאני מרוצה ממה שאני היום, אין לי שום סיבה לחשוב מה יהיה בעוד 4-5 שנים"

אתה אומר הכל פתוח?
"הכל פתוח. אני מאוד נהנה משיתוף פעולה שיש לי עם ראש העיר לסרי. אנחנו רואים את זה עין בעין ואנחנו משתפים פעולה יום יום שעה שעה וזו גם הזדמנות לאחל לו שנה טובה וכן לכל בית אשדוד שנה טובה ומוצלחת ושגשוג ופיתוח".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן