פני העוני באשדוד: אין כסף לצעצועים לילדים, לציוד בית ספר ולאוכל לחגים

העוני באשדוד מחריד. הילה אמפאו בת ה- 10 מאשדוד סיפרה שהיא מבקשת מאמא לקנות לה דפי אורגמי, אבל אין לה כסף והיא חולמת על חדר משלה בצבע וורוד עם מלא משחקים ושאפשר להביא חברות לשחק. משפחה בת 7 נפשות מאשדוד חסרת כל ולא ברור איך תעבור את החג בלי מצרכים מזון ואו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חדשות ערוץ 12 יצא בפרויקט מיוחד ״מתחת לקו העוני״ בו ילדים ישראלים שמתמודדים עם מציאות כלכלית בלתי אפשרי מדברים על המצב. השבוע דיברה הילה אמפארו בת ה- 10 מאשדוד וריגשה רבים. הילה גרה בדירה שכורה עם אמא שלה איילת ושני אחיה מאור ואושר. ההורים פרודים והמצב הכלכלי קשה. הילה סיפרה בכתבה שהיא ואחיה ישנים בסלון כי בחדר חם וצפוף. את הסלון והמיטות שלהם הם קיבלו בתרומה. האם משתכרת כ- 5,000 שקלים בחודש. ״אם אני רוצה דברים״ היא מספרת."אז אני מוותרת על זה״. הילה חובבת אורגאמי ומכינה דברים מופלאים. ״לא ידעתי שאני יכולה להכין דברים כאלה. אני מבקשת מאמא שתקנה דפי אורגמי זה עולה 35-40 שקלים אז אין לה כסף לקנות. אמא מבטיחה לי שיהיה לה כסף היא תקנה״. הילה גם חולמת על חדר משלה בצבע האהוב עליה וורוד עם הרבה צעצועים שאפשר לשחק בו עם החברות.

איילת, אמא של הילה, מספרת כי היא עובדת כסייעת בגן ומשתכרת כ- 5,000 שקלים. לדבריה היא ובן זוגה פרודים שנתיים ונמצאים בהלכי גירושים. היא מתמודדת עם כל הקשיים הכלכליים. החובות הולכים ומצטברים והכל מוטל על כתפיה. ״אני ובעלי פרודים כבר שנתיים ואנחנו בהליך גרושין. אני עדיין לא מוכרת כחד הורית, לא מקבלת הנחות והטבות נשארתי עם חובות שהוא לא משתתף בהם והלוואה שלקחנו בזמנו של 100,000 שקלים. הלוואה נוספת שנאלצתי לקחת לחסות את החובות פשוט הכל עליי, צריכה לשלם שכר דירה 3,500 שקלים מזה מחיה ומיסים ולא נשאר כסף״.

8648484

לדבריה, פרט למשכורתה הצנועה ולפעמים המזונות שהיא מקבלת מבן זוגה היא לא מצליחה לעמוד בהוצאות הרבות והחובות הולכים ומצטברים. "אני גרה בשכירות רק השכירות היא 3500 שקלים. הבעל משלם מזונות לפי דעתו. יש תיק הוצאה לפועל אבל זה שנתיים וזה לא זז, הכל באוויר, אמא שלי עוזרת לי כמה שהיא יכולה, גם היא כבר חנוקה" היא מספרת לעיתון 'השבוע באשדוד'.

איך מסתדרים זה נראה קשה?
״בזכות עזרה שאני מקבלת מאנשים טובים. זה לא היה בכתבה וחשוב לי להגיד שהמלאך שלנו זה איציק איטח. בגלל שאני לא מוכרת אז אני לא מופיע באף מקום דרכו הוא מקשר אותי לאנשים, איציק ניתקו לי את החשמל ישר שולח לי אנשים עם קוד לטוקמן, יש לנו חוב בחברת חשמל אז הגענו לטוקמן, איציק אני צריכה אוכל לשבת, הוא מתקשר אליי לפעמים הסתיימה אזכרה לכי תיקחי לך סלטים וכו' אני רצה לוקחת מה שאפשר באמת איש חסד. הוא עוזר לנו״

איך הגעתם לתוכנית?
״בזכות איציק איטח״

הילה הבת שלך, ריגשה רבים שצפו בה איך הרגשת עם זה?
״הילה ילדה חכמה ורגישה. אני גם מאוד התרגשתי למרות שהייתי בצילומים זה לא ריגש אותי כמו שצפיתי כשזה שודר״.

85685664
איילת מספרת כי שלושת ילדיה מאור בן 11.5, הילה 9.5, ואושר 8.5 עוברים תקופה לא קלה. " הילדים עוברים שנתיים לא קלות. גם הגירושין, גם המצב הכלכלי. זה מגיע למצבים שאני מאוד רוצה לתת לילדים שלך הכל אבל התמיכה היא קטנה כמו שהגדירה השופטת באחד הדיונים. את מושכת לפה חסר פה את מושכת פה חסר בצד השני וככה זה. כל פעם אני משתדלת לכבות שריפות, פעם לחסל חוב ביובלים פעם ארנונה פעם חשמל….אז אני נשארת בלי כסף ליום יום לקניות של הבית, לבגדים, אני מקבלת הרבה תרומות בעיקר".

לאיזה עזרה את זקוקה?
"סלי מזון, פירות, ירקות, בבשר ועופות המשפחה עוזרת לי. האחיות של אמא שלי פעם בפעם שולחות אותו לאיזשהו אטליז מכינות לרשימה שאני אבוא לקחת. לפעמים יש מצבים שאני רוצה להכין את העוף אז אין לי עגבנייה, אין לי בצל, אין לי את כל המוצרים. אני צוחקת אבל כשאני במטבח ואני רוצה להכין משהו וחסר לי אז זה בעיה וגם במכולת השכונתית אני רושמת. גם עם המשכורת שלי אני הולכת לסגור את הפינה הזו. אני מקבלת בין 1200 ל1500 אני לא מגיעה לסופר אין לי מזומן. בגדים לילדים, אני לעצמי לא מבקשת כלום, אני לפעמים מקבלת מחברות משפחה שקיות בפסח עושות סדר שולחות לי בגדים ומתארגנת לא מתפנקת, הלכתי לויצ"ו וקניתי שם בגדים בבזאר. צריך גם חוגים לילדים מסגרת לצהריים, צהרונים, שנה שעברה היה פרוייקט 'מיל"ת' לילדים. היה מישהו ששילם עבור מילת וזה עזר מאוד בשיעורי בית וכד'. השנה אין לי את האפשרות הזו במיוחד לבן הקטן שלי אושר, שאני רוצה מאוד שיהיה במסגרת. קשה לשבת אתו כי הוא עם הפרעת קשב. גם אני מגיעה מהעבודה כבר בלי כוחות ולהתחיל להגיע להכין צהריים לשבת על ש.ב. ולפעמים זה מתפקשש אז לפעמים הוא מגיע בלי שיעורים בלי מערכת, אני מנסה לעשות הכל ביחד אבל יש שיפוצים אין מה לעשות"
איך את מתנהלת כלכלית?
"בעייתי. אין לי צ'קים או כרטיס אשראי ואין לי איך לשלם, מה שחסר זה כל מה שקשור לילדים, מזון, ביגוד זה מה שהכי צריך. החדר משותף לשלושתם בגלל שהחדר קטן אז יש שני מיטות וארון אבל הם לא ישנים שם כי חם שם. הם ישנים בסלון אז בסלון יש לי ספפות שקיבלתי בתרומה מאיציק איטח. לפעמים אני רואה דברים בפייסבוק שאני רוצה אבל אין לי הובלה. אני רואה מקרר אני אשמח לקבל יש לי מקרר שקיבלתי בירושה מאמא של חברה ישן עוד לפני שנולדתי"
מה עם הרווחה באשדוד?
"הרווחה גם יאמר לזכותם משתדלים לעזור. לא עוזרים בכסף, אבל הם נתנו לי שובר להכניס את אושר לצהרון אבל אין לי אפשרות לשלם למרות שזה 180 שקלים לחודש מצב אחד רוצים לעזור לי ומצד שני גם את המעט אין לי".

איך היו התגובות על הכתבה ודבריה של הילה?
״היו תגובות מרגשות. עוד לא הספקתי לשמוע את כל ההודעות שהשאירו והיו גם כאלה שרוצים לעזור. גם מהרווחה התקשרו ואמרו שפנו אליהם הארגון הארצי לאורגמי רוצים לתרום לילדה את כל הציוד. המחנכות של הילדים התקשרו. שלושתם לומדים ב'רעים'. אמרו שבית הספר מתארגן לתרום ולעזור. שכנה שאתמול דפקה בדלת באה אליי עם ארגז מצרכים ״

"אין לנו מה לאכול בחגים"

אנשים טובים שמסייעים לנזקקים פנו למערכת אשדוד10 בבקשה לסייע למשפחה קשת יום בת 7 נפשות שלא יודעת איך תעבור את החג

בשיחה שקיימנו עם עמותת "חסדי דוד" שעוזרת למשפחה התברר כי לאם יש בעיה רפואית ורק האב הוא המפרנס היחיד. הבית נמצא במצב מוזנח . "גיבשתי צוות לסוף שבוע הקרוב ואנחנו הולכים לנקות ולצבוע את הבית" אמרו לנןו מהעמותה. "הם היו במצב עמיד בעבר בתקופה שהאישה גם היתה מפרנסת. עקב הדרדרות המחלה היא הפסיקה לעבוד והמצב נהיה קשה. הם לא היו מוכרים לרווחה ורק לפני חודש וחצי בערך הם פנו ומקווים לישועה".

9999578973

אין להם כלום בבית?

"יש מזון בסיסי כמו פסטה, ממרח ושימורים זה פחות או יותר, אוכל שלא יספיק לשום דבר. שוחחתי איתם והם במצב של בושה לבקש עזרה, כי תמיד הם היו מהמצב הנותן לאחרים ועוזרים לנזקקים וקשה להם להיות במצב הזה".
בני המשפחה הורים וחמישה ילדים קטנים: ילדה גדולה בת 15 , תאומים בני 9 ,ילדה בת 7,ותינוק בן שנה. האבא עובד מאד קשה בשביל לפרנס את משפחתו, המצב דוחק אותם לפינה ולא היתה להם ברירה אלא לפנות לעזרה. האב עובד בחנות ירקות בשכר מינימום ובנוסף עובד בחלוקת פליירים, בשעות המאוחרות של הלילה. בנוסף, האמא היתה עובדת בפעוטון וגם הייתה מנקה בניינים. ההורים של האישה עוזרים מדי חודש בקניות וממתקים לילדים. האח של האבא הציע לעשות את חג ראש השנה בביתו אך המשפחה מתעקשת לעשות בביתם למרות הכל.
למרות המצב הקשה האבא מנסה לספק לילדיו צעצועים ומתנות כאשר הם מבקשים כדי שיוכל לשמח אותם במעט ועושה מה שאפשר עבורם. " כאשר הילדים הגדולים מגיעים הביתה ורואים את המצב הלב נשבר. לא מגיע להם לחיות ככה לא להם ולא להורים ובטח שלא לאף אחד אחר בעולם" נמסר מהעמותה שמטפלת בהם.

למי שיכול לתרום ולסיייע באמצעות : עמותה מספר 580684934-ארגון החסד וזיכוי הרבים "חסדי דוד". פרטי החשבון הם : עמותת :"חסדי דוד" ,בנק : מרכנתיל, מספר חשבון : 126091, סניף מספר: 740. לכל פנייה בנוגע למשפחה העמותה תשמח לעזור ולסייע בכל דבר שאפשר. לתרומות בגדים/צעצועים ניתן לתרום לכתובת העמותה :האדמו"ר מפיטסבורג 47, אשדוד

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן