עם ברק בעיניים: האשדודי שעשה מהפכה תקשורתית בש"ס

בבחירות 2015 ש"ס והחרדים היו שק החבטות הגדול בתקשורת והשיח כלפיהם היה אנטי חרדי, מלא שנאה והסתה גדולה נגדם. השיח על ש"ס בתקשורת ובעיקר על היו"ר שלה, השר אריה דרעי בשתי מערכות בחירות לכנסת בשני המועדים בחצי השנה האחרונה היה הפוך: הפעם זה היה רגוע, מרוסן ומ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים שלאחר פרסום תוצאות הבחירות מועד ב' שום שר או חבר כנסת מטעם ש"ס, לרבות היו"ר אריה דרעי לא עלה לתקשורת ולא התראיין. הסיבה: יועץ התקשורת של דרעי, ברק סרי הורה על הדממה. בימים רגישים שכאלו, ונוכח התוצאות המבלבלות והלא חד משמעיות, כל מילה היא מיותרת. ברק הנחה, הסיעה צייתה.

ברק סרי יועץ התקשורת של שר הפנים אריה דרעי, המשמש גם כשר לפיתוח הנגב והגליל, תושב אשדוד גדל וחי בה עד היום, ניהל בתבונה רבה במהלך שתי מערכות בחירות שנכפו עלינו בחצי שנה האחרונה את מערך התקשורת של השר אריה דרעי וש"ס כולה.
השבחים שלהם זכה סרי מאנשי התקשורת הבכירים, העורכים והפרשנים הפוליטיים על ניהול מערכה יעילה, נכונה ומוצלחת, מעידה על תבונה תקשורתית של סרי, שעובד עם הנשמה ועם נועם הליכותיו ובעיקר בדרך המקצועית שלו וכל מילה טובה עליו, לא מיותרת.
וזה בא יממה לאחר הבחירות. מצעד שבחים ברשת הציוצים (הטוויטר) בה החל הפרשן הבכיר המוערך של חדשות 12, עמית סגל שכתב :"אתם זכרים כמה שנאה וזעם היו נגד דרעי וש"ס בתקשורת בבחירות 2015? וכמה שקט ואפילו נימה אוהדת היו בבחירות אפריל וספטמבר ב2019 ?ההבדל הוא ברק סרי, יועץ התקשורת של דרעי וש"ס".

089679759
מחמאה זו מבכיר הפרשנים גררה גל תגובות אוהדות באותו קו מחמיא. חיים לוינסון, אושיית רשת, כוכב תקשורת עולה והכתב הפוליטי של 'הארץ' שבציוציו הרבים אין הרבה מקום למחמאות כתב :"ברק, בסקופ הבא שלך תזכור שאני חשבתי שאתה תותח לפני שזה היה טרנדי".
ספי עובדיה הכתב הפוליטי של ערוץ 13 הגיב: "מסכים עם כל מילה" ועקיבא נוביק כתב הכנסת של חדשות ערוץ 13 כתב: "ברק סרי אדם מדהים ודובר משכמו ומעלה". מיכאל שמש כתב הכנסת של ערוץ כאן 11 הגדיל ואמר :"ברק סרי הוא פנומן, חייכן, אישיות מקסימה והוא הטוב ביותר עלי אדמות"
הפרשן המשפטי של ערוץ 13 אביעד גליקמן הגיב ואמר :"כל מילה. אדם מדהים ודובר מעולה"
וסיכם את כולם עורך חדשות 12 גיא סודרי "שברתם את הטוויטר וכולם צודקים”.

כל הדרך מ"השבוע באשדוד" לצמרת הפוליטית

סרי,בן 54, נולד גדל והתחנך באשדוד, שירת כקצין בחיל המודיעין. גרוש ואב לארבעה ילדים, בנו של אבינועם סרי, ממלא מקום ראש עיריית אשדוד לשעבר בתקופתו של צבי צילקר. את דרכו העיתונאית החל במקומון "השבוע באשדוד" אחר כך כיהן כעורך ברשת שוקן במשך כ-20 שנה, בין השאר במקומון "כאן הדרום". בינואר 2006 גויס כמנהל התוכן של העיתון ישראלי, ולאחר פרישת עמוס רגב בשנת 2007 מונה לעורך הראשי של העיתון, תפקיד שמילא במשך שנה עד לסגירתו. לאחר מכן החל סרי לשמש כיועץ התקשורת של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר ואחר כך של שר התחבורה ישראל כץ. באוגוסט 2009 מונה ליועץ התקשורתי של אהוד ברק וכיהן בתפקיד 4 שנים. משנת 2013–2015 שימש כיועץ התקשורת של שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים סילבן שלום. סרי נמצא בזוגיות בעשור האחרון עם אורית לדרמן, אב לארבעה ילדים וסב לילדה אחת.

c33c2ec0 c85c 4f63 b1f5 cacb6abf92ac

בקדנציה האחרונה ועד היום הוא משמש, כאמור, כיועץ התקשורת של יו"ר ש"ס בשני המשרדים: הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. ל"השבוע באשדוד" נודע כי לאחר שסיים את תפקידו כיועץ של אהוד ברק כשר בטחון, לא מעט שרים ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ביקשו ממנו לקבל את תפקיד יועץ התקשורת שלהם.

נתניהו רצה את ברק סרי

בינואר 2015 זימן נתניהו את סרי לפגישה אישית במעונו בבלפור בהציע לו את תפקיד יועץ התקשורת שלו. נתניהו הכיר היטב את סרי מעבודתו המשותפת עם אהוד ברק בין השנים 2009 ל-2013. סרי גם התלווה לנסיעות רבות של נתניהו וברק לארה״ב ואירופה ושהה שעות רבות בלשכת רה״מ. בשיחה בבלפור בין נתניהו לסרי שנמשכה שבע שעות, ביקש נתניהו מסרי להתחיל מייד לעבוד עמו.
עוד סוכם בין השניים כי אם נתניהו ינצח ויבחר שוב לרה״מ, סרי ימונה לראש מערך ההסברה והתקשורת הלאומי. מי שלא אהב את הקשר שנוצר בין השניים, היה עד המדינה ניר חפץ שבאותם ימים היה מקורב מאד לבני הזוג נתניהו. לפי כתבה של העיתונאי בן כספית במעריב בינואר 2015, כבר בפגישה בבלפור ובנוכחות אנשים כמו ארי הרו ודוד שרן, שעבדו אז עם נתניהו, ובנוכחות נתניהו אמר סרי לחפץ מה הוא חושב עליו. יודעי דבר מספרים כי אלה היו דברים קשים מאד. חפץ הנסער הודיע לאחר מכן כי יעשה הכל כדי שסרי לא יגיע ללשכת נתניהו כי לדבריו.״אם הוא יגיע ללשכה, תוך חודש אני לא אהיה כאן״. חפץ פנה לשרה נתניהו, שהשפעתו עליה באותם ימים היתה רבה, ואמר לה שסרי הוא איש של אהוד ברק ונוני מוזס ועליה להיזהר.

למרות שנתניהו מאד רצה שסרי יתחיל מיידית לעבוד עמו, ידה של שרה נתניהו הייתה על העליונה וההכרעה הייתה: סרי לא ייכנס ללשכת ראש הממשלה. ההמשך ידוע: ניר חפץ הפך לעד מדינה נגד בני הזוג נתניהו וסרי המשיך בדרכו והחל לעבוד עם יו״ר ש"ס אריה דרעי ובהצלחה רבה.
לברק סרי, בדיעבד יצא טוב שהקשר שלו עם נתניהו לא הבשיל למרות התפקיד התובעני ומתברר כי התפקיד שלו בש"ס כל כך סבוך וקשה עם יו"ר ש"ס והסיעה החרדית, שדי נחשבת לשק החבטות של התקשורת, השמאל והחילוניים. ברק הלך על האתגר הזה.
בבחירות 2015 ההסתה והשנאה לש"ס חצתה גבולות וסרי לקח על עצמו את האתגר המורכב: לשנות את השיח כלפי ש"ס והיו"ר דרעי, שבינתיים הסתבך בפרשייה פלילית ונגדו יש המלצה לכתב אישום. עם כזה מטען כל יועץ תקשורת היה קורס או נמלט על נפשו.

סרי בתבונה רבה מאוד ובשל קשריו הענפים עם בכירי הפרשנים הכתבים ועורכי התקשורת הצליח לשנות את השיח על ש"ס. הוא השתמש המון בכליו העיתונאיים ופיצח את הסוד. הוא כעיתונאי ועורך מנוסה ידע להתחבר הכי נכון לאנשי התקשורת, תוך שהוא מבין את הצורך שלהם לדווח ולסקר. בלוליינות מדהימה הוא הצליח לא אחת לרתום אותם לטובתו. דוברים בתחילת דרכם יעשו נכון אם ייקחו ממנו טיפים באיך לשלב את המטרה: להגן על הבוס שלהם, מול הצורך של התקשורת לדווח. סרי בעל קשרים ענפים עם יוסי ורשבסקי מנכ"ל ערוץ 13 ,המגישה הבכירה איילה חסון, עורך ערוץ 12 גיא סודרי ועם בכיר הפרשנים עמית סגל מערוץ 12. לסרי קשרים חבריים עם אמנון אברמוביץ, ברק רביד, התחקירן של הארץ, גידי וייץ.

975969679679680
עם קשרים אלו ותבונה הנכונה שלו לשלב בין שתי העולמות היא שהביאה את סרי להצליח במשימה הלא קלה, כפי שהצליח עם אהוד ברק כששימש יועץ התקשורת שלו. נודע כי עד היום אהוד ברק מתייעץ עם סרי בנושא תקשורת. השניים מיודדים מאוד. נזכיר כי בבחירות מועד א' ומועד ב' ש"ס במקרה הטוב כמעט ולא הותקפה, במקרה היותר טוב היא קיבלה שבחים. בעיקר על הריסון שקיבלה על עצמה בשיח האלים שהיו מנת חלקם של שתי מערכות בחירות אלה, וזה קרה לא מעט בשל העצות של סרי ליו"ר ולחברי הסיעה. ההנחיות שלו כיועץ תקשורת היו פשוטים: לא להתלהם, לא להשמיץ ולא לדבר נגד אף אחד ואם חייבים אז בשפה לא אלימה ולא מתלהמת. בנוסף, עבד סרי שעות נוספות ובתדרוכים לעיתונאים ופרשנים ובהרגעת השיח התקשרותי על ש"ס. התוצאה: 9 מנדטים לש"ס, אהדה גדולה לתנועה וליו"ר שלה דרעי והרבה שבחים ממביני עניין בתקשורת הישראלית.
סרי עצמו סירב להתראיין לכתבה ואמר כי הוא מעדיף לעבוד מאחורי הקלעים. יו"ר ש"ס, אריה דרעי אליו פנינו מסר: "אני מאוד מרוצה מברק סרי, הוא מוכשר, מקצועי עם ניסיון אדיר ובעיקר הוא נותן את נשמתו לתפקיד, נאמן מאוד, איש ישר והגון".

 

אהוד ברק ממקום הימצאו בניורק התייחס לעבודתו של ברק בזמן היותו יועץ שלו:

בכל מקרה תכתוב שנהניתי מאוד בשנים של עבודה איתו במשרד הבטחון. סרי הוא מקצוען אמיתי ובה בעת שחקן נשמה ( שניהם בטח התחילו אצלכם, אבל מאז עשה דרך ארוכה ומרשימה). סרי מכיר את כל מי שצריך בכל רחבי הברנז׳ה והפוליטיקה – ומתייחסים אליו ברצינות וכבוד. הוא תמיד הגיע אל כל מי שצריך. גם ידע לתת לי עצה טובה ( ואני מקבל עצות ממעט מאוד אנשים) וגם ידע לוודא שלא אפול לבורות ( אני הרבה פעמים יותר נאיבי ממה שחושבים).
סרי, בניגוד לרבים בענף, יציב בכל מצב. קצין מודיעין ברקעו. לא מתנדנד ולא מחליף צבעים. יש לו קור רוח טבעי, בלי לאבד רגישות אנושית וראיית כל התמונה בו זמנית. בניגוד לי, שתמיד חושב שכל מה שרע זה סתם חולשות אנוש, סרי יודע לזהות בני אדם ולקרוא כוונות ואופי. כך הוא נהיה לא רק דובר ויועץ תקשורת אלא גם היועץ הפוליטי הקרוב שלי. על כל אלה נתונות לו הערכתי והוקרתי העמוקות לתמיד.

המהפכה של דרעי בש"ס ובמשרדי הממשלה

ובעוד סרי מחולל מהפיכה בתקשורת בש"ס השר אריה דרעי ביצע מהפכה בתוככי ש"ס בשנים האחרונות. החזיר עטרה ליושנה. עד לפני שנתיים רוב הפרשנים ורבים במגזר החרדי, הספידו את ש"ס. הסקרים הראו כי ש"ס עומדת על 4 מנדטים והיו אף סקרים שלימדו שהמפלגה מתחת לאחוז החסימה וסיימה את דרכה. גם החקירה נגד דרעי לא סייעה למצבה של המפלגה.

5465756869
אולם דרעי לא ויתר. במקביל לקדנציה מוצלחת מאד כשר פנים וכשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הוא פעל לאיחוד השורות בתנועה החרדית הספרדית ובעבודה מאומצת להחזיר את המצביעים המסורתיים שהצביעו לשס בשנות ה-90. באשדוד למשל הגדיל דרעי את כוחה לאין ערוך. במועד ב' השיגה ש"ס באשדוד למעלה מ16 אלף קולות, עלייה של 3 אלף קולות מבחירות מועד ב' וביחס לבחירות הקומות ב2015 גם חל גידול. אשדוד נחשבת למעוז הכי גדול של ש"ס והיא גרפה הרבה הישגים גם בתחום המוניציפלי, שם זכתה ב6 מנדטים בראשות סגן ראש העיר אבי אמסלם.

דרעי פעל לשלום בית מול רבנים שתמכו באלי ישי ופעל חזק במשרדי הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל למען האוכלוסיות בפריפריה. הוא פעל להעברת שטחים מערים חזקות לחלשות כדי שיקבלו ארנונה, פעל להקמת קרן ארנונה בגובה חצי מליארד שקלים מיישובים חזקים לישובים חלשים, מימן סבסוד קייטנות לילדים מעוטי יכולת והעביר מליארד שקלים מהכספים הקואליציוניים של שס לטובת הנחות גדולות בתחבורה הציבורית ובצהריים המים לשכבות החלשות. השורה התחתונה: 9 מנדטים לש"ס וכפסע אחד ממנדט עשירי

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן