רופא עיניים אשדודי המצליח באמריקה: "אשמח לעבוד בבית החולים באשדוד כשאחזור לארץ"

ד"ר אילן כהן (50) נשוי ואב ל- 2 הגיע לארצות הברית לאחר הצבא, למד רפואת עיניים ונחשב למומחה בתחום הקרנית ובקטרקט ובניתוחים מסובכים. אחת לכמה זמן מגיע לאשדוד לבקר את הוריו ולא שוכח לשחות בחוף הים, לאכול פלאפל "אצל התימני" ברובע א'. בראיון הוא מספר על אהבתו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דרך ארוכה עשה ד"ר אילן כהן הנער הצנוע, שגדל באשדוד והפך לרופא עיניים מצליח בקנה מידה עולמי בארצות הברית שם הוא מתגורר ועושה חייל כרופא מומחה. הוא חי בניו ג'רסי עם אשתו ושני ילדיו, ולמרות הקריירה הוא מקפיד להגיע לאשדוד פעמיים בשנה לבקר את ההורים והמשפחה שלו בעיר.

ד"ר כהן התראיין לראשונה ל'השבוע באשדוד' באפריל 2004 על הדרך המקצועית שלו. הוא סיפר לרותי מזרחי על ההצלחה, על הגעגועים והאהבה לאשדוד. מאז אותו ראיון הוא התחתן, והפך לאבא לשני ילדים אורן וטירן בני ה- 9 וה-6. גם הקריירה שלו מצליחה מאוד. השבוע, לקראת סוף ביקורו הוא מתפנה לראיון נוסף. סיפור מרגש של נער שגדל במשפחה צנועה, עבד בעבודות מזדמנות כדי לממן את השכלתו והצליח.

הוא נולד באיראן, בנם של אורלי ויוסף. הבן הבכור מתוך 5 אחים ואחיות. "כולם מוצלחים כל אחד בדרכו" הוא מספר בגאווה. כשהיה בן 9 עלתה המשפחה לארץ, לאשדוד. הוא למד במקיף ד' במגמת מחשבים וזוכר את בית הספר לטובה. "מעבר ללימודים חינכו אותנו לערכים". הוא שירת במודיעין ביחידת 8200 ולאחר השירות החליט לנסוע לארה"ב.

"לא חשבתי אז על רפואה. חשבתי ללמוד מחשבים" הוא מספר. על מנת לממן את הלימודים הוא עבד בעבודות מזדמנות. הוא סיים בהצלחה את התואר הראשון, " למדתי ביולוגיה פסיכולוגיה וכימיה. בארה"ב אתה צריך תואר ראשון כדי להתקבל ללימודי רפואה"

ש. איך הגעת לרפואה ולמה דווקא בחרת ברפואת עיניים?

"גיליתי עניין ברפואה. למדתי באוניברסיטה הכי טובה לרפואה. למה עיניים? כי בעבר לאחי הייתה בעיה בעין. הוא פתח את המקרר ופתח בקבוק קוקה קולה, זה התפוצץ והוא נפצע בעין ועבר ניתוחים. זכרתי את זה. גם תחום העיניים מזכיר לי הכי הרבה את המתמטיקה והפיזיקה, ופחות ביולוגיה שיש בתחומים אחרים".

ד"ר כהן מדגיש שהוא מרוצה מתחום העיניים. "זה תחום שאתה משפיע על חיי האדם בו טיפלת והתוצאות הן מיידיות. אני יכול לשנות חיי אנשים מהיום למחר ויכול לנתח אדם עיוור ולעזור לו לחזור ולראות. אין דבר יותר מספק מזה".

אשתו ממוצא איראני המחוברת לאשדוד

הוא סיים בהצלחה את לימודי ההתמחות בעיניים ומיד החל ללמוד תת התפתחות בקרניות העיניים ובקטרקט. בשנים הראשונות הוא חי בניו יורק ועד מהרה יצא שמו לאחר שהיה הרופא הראשון בניו יורק, שהשתיל בהצלחה קרנית מחומר סינטטי. "במשך שנים השתילו קרנית רק מתרומה. מאדם שנפטר. המיוחד בניתוח שלי שהקרנית לא מאדם אלא מחומר סינתטי, שנוצר במעבדה".

הוא היה חלוץ הניתוחים בקרנית סינתטית בניו יורק גר בדירה נאה על שפת האגם ומעבר לניתוחים המורכבים בבית החולים ובקליניקה הפרטית שלו הפך מרצה מבוקש. בראיון הקודם הוא היה עדיין רווק וביקש להכיר את האחת ולהקים משפחה.

והקמת משפחה מאז?

" כן. אשתי יהודייה ממוצא איראני, אזרחית ארה"ב. נפגשנו במסיבה בניו יורק. בחתונה שלנו כל המשפחה מאשדוד הגיעה לשמוח אתנו. נולדו לנו שני בנים, שמאוד מחוברים לאשדוד”.

כיום הם מתגוררים בניו ג'רסי, והוא עובד בכמה קליניקות כרופא מומחה לניתוחים מסובכים וממשיך לקצור הצלחה. בין היתר הוא גם השתתף בכתיבת שני ספרים מצליחים בתחום העיניים. "הפרופסור שלי כתב ספר ואני כתבתי פרק. בספר החדש, הנמצא במקום השני ברשימת הספרים הנמכרים, כתבתי 2 פרקים"

ומה חדש מבחינה של רפואת העיניים?

"אני מנתח בעיקר מקרים מורכבים של קטרקט וניתוח לתיקון הראייה באמצעות לייזר".

ויש לך פיתוח חדש על שמך?

"לפני 7 שנים פיתחתי שיטה חדשה לניתוח במחלה נפוצה הנקראת ' pterygium ' זו מחלה שנגרמת מחשיפה לשמש בשיטות הישנות אחוז ההצלחה היה כ- 60% כמובן שבמקרים רבים זה חזר שוב. ומדובר במחלה לא פשוטה. בניתוח בשיטה שאני מבצע אחוז ההצלחה עומד על 99.9% . הניתוח פחות מסוכן ואורך פחות זמן, בשיטה הישנה זה לקח בן 30 דקות ל- 45 דקות. אצלי זה כ- 12 דקות. בניתוח הישן המטופל סבל מכאבים חזקים זמן רב. בשיטה שאני מנתח הכאבים הרבה פחות חזקים ומשך ההתאוששות קצר בהרבה". גם את בן דודו מאשדוד הוא ניתח בהצלחה " הוא הגיע אלי לארה"ב וניתחתי אותו".

האם יצא לך לנתח מפורסמים בארה"ב?

" לא ממש. רק את ראש העיר ניו ג'רסי. אבל הרבה אנשים רבים אחרים"

ואשדודים?

" רק את הבן דוד שלי מאשדוד".

אפרופו אשדוד אתה מקפיד להגיע לאשדוד למרות הקריירה מה דעתך על העיר?

"ההורים שלי והמשפחה שלי פה. אני מאוד אוהב ומחובר לאשדוד. אם לגור בארץ, זה רק באשדוד. עיר מדהימה. כשאני מגיע לאשדוד אני עושה שני דברים. קודם כל הולך לתימני במרכז א' ואוכל פלאפל והולך לים. אין על החופים של אשדוד. אני הייתי בהרבה חופים יפים כמו בהוואי אבל רק כשאני נכנס וטובל במים של הים באשדוד אני נרגע ומרגיש איך כל הלחץ נשטף ממני"

אז יש מצב שתעשה עלייה ותחזור?

" אם יש עיר שהייתי רוצה לגור בה זה אשדוד. ואני ראיתי עולם. כבר שאני מגיע והמטוס נוחת בארץ אני מרגיש אווירה אחרת. אבל אשתי והוריה מניו יורק והילדים לומדים פה. זה כבר לא פשוט. אני מקווה שזה יסתדר ונחזור".

הוא מספר כי במהלך ביקורו פה הוא הוזמן להרצות לסטודנטים ולרופאים בבית החולים הילל יפה, בחדרה. "מנהלת מחלקת עיניים בבית החולים ,ד"ר ביאטריס טיאוסנו , בסיום ההרצאה הציעה לי משהו . היא אמרה לי : 'למה שלא תפתח מרפאה בארץ ופעם בשלושה חודשים תגיע לבצע ניתוחים מורכבים?' ואני חושב על זה"

מה דעתך על רפואת העיניים בארץ?

"אם לשפוט לפי הרופאים והסטודנטים שפגשתי ב'הלל יפה' אז אני אופטימי וחושב טובות. אומנם לא יצא לי לפגוש עוד רופאים אבל בהרצאה הופתעתי מהידע והבקיאות שלהם ומהשאלות החכמות שנשאלתי" .

בית החולים באשדוד? האם יש מצב שאולי תעבוד בו בעתיד?

"מאוד שמחתי שנפתח בית חולים באשדוד. כבר שנים חשבתי שזה לא יכול להיות שעיר בסדר גודל של אשדוד אין בית חולים. מה היא שונה מאשקלון או רחובות. גם בארה"ב דיברתי על זה זה, בטח עם המצב הביטחוני העיר זקוקה לפחות לבית חולים אחד. אני חושב שאפילו יש מקום לעוד בית חולים. אני מאחל שלפחות בית החולים יגדל ויענה לצרכים של אשדוד. בקשר אלי הייתי שמח להיות בקשר עם בית החולים ואשמח לעבוד בו, אם יתאפשר כשאחזור".

לסיום אם נשאר לך זמן לדברים נוספים מעבר לקריירה התובענית?

"אני יודע לשלב. יש ימים שאני עובד הרבה ומנתח ויש ימים שאני פנוי. קודם כל למשפחתי. אבל יש לי תחביבים רבים. אני אוהב לנגן על פסנתר, צולל, רוקד, משחק טניס ואוהב לקרוא ספרים, לא ספרות מקצועית. כדי לאזן את עצמי ולהימנע מסטרס שזה מקור להרבה מחלות אני מאמין שצריך ליהנות מתחביבים ומדברים שגורמים לך שמחה"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן