פרשת השבוע בספורט- 'פנחס'

פרשת השבוע מהווה המשך לפרשת 'בלק' מין השבוע שעבר. לאחר המגיפה שגבתה את חייהם של 24000 חללים, בני ישראל ממשיכים במסעם לעבר ארץ ישראל הקדושה. לקראת הכניסה אליה, מצווה הקדוש ברוך את משה רבינו, לספור את בני ישראל. לאחר מכן, הקב"ה מגדיר בפני משה את עקרונות ח

צילום: ניסים אמנו
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בספורט האשדודי של ימינו הרחוק ונבדל מרחק רב מין המקרא הטהורה והשלמה, קבוצות הכדורגל הבכירות בעיר על פי התפלגות אוהדי העיר, הן כבר מזמן עירוני ואדומים אשדוד. למרות זאת עיריית אשדוד מעניקה תקציבים יותר גדולים באופן משמעותי למ.ס אשדוד. אמנם מ.ס משחקת בליגת העל ועירוני ואדומים בליגה א', אך ניתן לצפות מעיריית אשדוד לתמוך יותר בקבוצות האהודות ביותר בעיר. כשם שבפרשת השבוע כתוב כי שבט שמספרו גדול יותר, יקבל נחלה גדולה יותר בארץ ישראל, כך חלוקת התקציב לקבוצות הכדורגל בעיר צריכה להיות- קהל רב יותר, תקציב גבוה יותר.

בהמשך הפרשה ה' יתברך אומר למשה, שבזמן שבני ישראל יכנסו לארץ המובטחת, עליו לעלות להר נבו, להשקיף משם על המתרחש וכך יאסף אל עמיו, ימות במדבר ולא יזכה להכנס לא"י. הקדוש ברוך הוא מנמק את החלטתו בחטא 'מי המריבה', בו משה רבינו היכה בסלע ועל כך נענש כאמור, באי כניסה לארץ, כמו אחיו אהרון הכהן שנפטר כזכור, בפרשת 'חוקת'. וכך התורה כותבת: "וראית אותה (את א"י), ונאספת אל עמיך, גם אתה, כאשר נאסף אהרון אחיך." (פרק כז', פס' יג'). מדרש ידוע גורס כי בשעה שמשה היה בהר נבו, הוא התפלל 515 תפילות בכדי שה' ימחל לו. כשמשה רצה להתפלל תפילה נוספת, ה' ביקש ממנו שיפסיק כי הוא יהיה מחויב להיענות לתפילתו. מיד משה הפסיק להתפלל. דבר המלמד על כוחה של תפילה.

בשבת האחרונה התקיימה בחוף גיל בעיר, תחרות הגלישה השנתית לזכרו של גיל שניאור ז"ל, שנפטר לפני 17 שנה בתאונה טראגית בחוף המכונה- 'גן העדן הכחול של גיל'. עשרות גולשים מוכשרים התחרו בתחרות שהופקה בצורה מכובדת ביותר, בחסות העמותה לקידום גלישת הגלים והספורט הימי באשדוד ועיריית אשדוד. בזכות תחרויות כאלה, הגולשים של עירנו נמצאים חזק במפת הגלישה בארץ ובעולם. כמו שמשה רבינו השקיף על ארץ ישראל מהר נבו, כך גיל שניאור ז"ל, משקיף ממקום מושבו בעולם הבא, על ענף הגלישה בעיר ולבטח מתמלא גאווה. יהי זכרו ברוך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן