פרשת השבוע בספורט- 'קורח'

צילום: סטניסלב זלמנובסקי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע מסופר על התקהלותם של קורח (בן דוד של משה רבינו ואהרון הכהן) ו-250 אנשים מכובדים מטעמו, על המנהיגים של בני ישראל במדבר, הלא הם משה ואהרון. טענתם של קורח ועדתו היא: "כולם קדושים ובתוכם ה', ומדוע תתנשאו על קהל ה'?"(במדבר, טז', פס' ג'). משה מנסה לפתור את המחלוקת בדרכי נועם ושלום, אך קורח ומקורביו מסרבים וממשיכים להסית כנגד ההנהגה. בכדי להוכיח לעם, כי כל מעשיו של משה רבינו מקורם בהשגחה אלוקית, הוא קובע מבדק, בו ידליקו המתנגדים קטורת כמנחה לה'. על פי המבדק, אם ימותו אותם סרבנים מוות משונה ולא טבעי, זו תהיה ההוכחה לחטא שלהם כנגד ה'. וכך אכן קורה. באורח פלא, האדמה פותחת את פיה ובולעת את קורח ומקורביו. לאחר מכן, אש מהשמיים שורפת את מדליקי הקטורת ובכך ניתנת ההוכחה שמשה רבינו הינו נביא אמת.

השבוע בספורט האשדודי, הנבדל אלף אלפי הבדלות מהתורה הקדושה, קבוצות הכדורגל של העיר מתכוננות לעונה הקרובה. במ.ס אשדוד עסקת יואב ג'ראפי להפועל ת"א הגיעה לסיומה. באדומים ובעירוני אשדוד, כמו במ.ס, מחפשים חיזוק, כיאה לעונת ה'מלפפונים'. גם הקבוצות מליגה ג', בית"ר אשדוד, אשדוד סיטי והפועל בני אשדוד מתכוננות, הרחק מאור הזרקורים. פרשת השבוע מחזירה אותנו למפץ הגדול בענף הכדורגל בשנת 1999, כאשר שתי הקבוצות הבכירות בעיר אוחדו לקבוצה אחת, ללא סיבה מספקת והרחק מהרצונות של קהל האוהדים בעיר. כשם שבפרשת השבוע אנשים מכובדים מתוך העם, התקהלו כנגד ההנהגה השפויה, כך בשנת 1999, אנשים מכובדים הלכו נגד ההיגיון והשפיות, ועל כך אוהדי העיר, משלמים את המחיר עד עצם היום הזה.

עוד בפרשה מתוארת התנגדות נוספת של העם, כנגד כהונתו של אהרון. הקדוש ברוך הוא מורה למשה לערוך מבחן לעיני העם, שיוכיח את אמיתות כהונתו של אחיו, אהרון. במסגרת המבחן, יביאו כל ראשי 12 השבטים מטה (מקל עץ) אל משה הנביא הגדול, שמניח את המטות, יחד עם מטה אהרון בתוך המשכן. כעבור יום, משה מוציא את אותם מטות ומראה לעם את המחזה המדהים: מטהו של אהרון פורח וממנו עולה פרי השקד.

השבוע בספורט האשדודי, הנבדל כאמור מין המקרא, קבוצת 'דולפיני אשדוד', המתחרה בענף הכדורגל באולמות לחירשים וכבדי שמיעה הביאה כבוד רב לעיר, כשהעפילה למשחק גמר ה'פיינל פור', לאחר ניצחון מרשים בתוצאה 6-2 על 'זאבי יהוד'. משמעות הדבר, היא הבטחת ההשתתפות בטורניר ליגת האלופות לחירשים וכבדי שמיעה, שיתקיים בקרוב בעיר מילאנו, שבאיטליה. כמו שבפרשה הקדושה, בצורת נס, מטה אהרון פרח ויצא ממנו פרי, כך קבוצת דולפיני אשדוד פורחת ומניבה פירות ועל כך מגיע לה שאפו גדול.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן