מ.ס הדהימה ב'סמי עופר'

מ.ס אשדוד ניצחה בשבת האחרונה ב'סמי עופר' בתוצאה 0-1 את הפועל חיפה במסגרת המחזור ה-21. גל צרויה הימם את המארחת וכבש בנגיחה בדקה ה-63, לאחר הגבהה של בנצי מושל. הפער מהקו האדום: שש נקודות. משה אוחיון, אחרי הניצחון הראשון בקריירה כמאמן: "נתנו הכל. אני מאוד

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת מ.ס אשדוד ניצחה בפעם הראשונה מזה כעשרה משחקים וחשוב מכך, נחלצה מהמקום האחרון וכעת היא רחוקה שש נקודות מהפועל ת"א, שנמצאת במקום ה-12, מעל הקו האדום. החניכים של משה אוחיון, במשחקו השני כמאמן ראשי, הציגו את משחקם הטוב ביותר העונה, שהספיק לניצחון חוץ דחוק וראשון העונה בליגת העל. היריבה, הפועל חיפה, שאירחה את המשחק והגיעה פייבוריטית ברורה, לא היטיבה לשחק ונתנה לאשדוד את השליטה בחלקים נרחבים מהמשחק.

במחצית הראשונה לא ניתן היה לדעת מי נמצאת בצמרת ומי מועמדת כמעט ודאית לרדת ליגה. אשדוד פתחה מצויין והצליחה להביך את הגנת הפועל חיפה פעם אחר פעם. כבר בדקה הרביעית לאונרד אווסו הגנאי בן ה-22 של מ.ס, בחן בבעיטה ממרחק את שוער חיפה, ארנסטאס שטקוס הליטאי, שהדף. אשדוד המשיכה לשלוט בעניינים ובדקה ה-35 הייתה קרובה מאוד לכיבוש. חלוץ הרכש, גל צרויה, שהגיע בחלון ההעברות האחרון, מהפועל אשקלון הוציא כדור רוחב מתוזמן היטב, משמאל לימין, אל עבר דין דויד, שמקרוב מצא רק את הקורה של שטקוס. שתי דקות חולפות וכדור קרן מצוין של מי ששימש כקפטן בהיעדרו של יואב ג'ראפי החולה, דן ביטון, מצא את הראש של ברדע, שנגח חזק, אך שוב שטקוס היה במקום. בדקה הארבעים, אשדוד יצאה למתפרצת נפלאה שהתחילה בצד שמאל. צרויה שמוסיף הרבה כוח להתקפת אשדוד, פרץ נהדר ושוב מסר מדויק אל דין דויד, שממצב טוב, בעט חלש אל ידיו המושטות של הליטאי הענק. תוצאת המחצית הייתה 0-0, ואשדוד ירדה להפסקה כשהיא מעודדת מאוד מהיכולת שהציגה והמצבים שהגיע אליהם.

במחצית השנייה הפועל חיפה נכנסה למשחק שהפך שקול. בדקה החמישים, גבריאל תאמאש, הבלם הרומני הצבעוני של חיפה, בעט כדור חזק מ-35 מטרים שחלף בסמוך לעמוד של רועי משפתי, שוער אשדוד. דקה חולפת וכדור קרן של הפועל חיפה מגיע לראשו של אותו תאמאש, שנגח והכניע את משפתי. אך למזלה של אשדוד, הכדור פגע בדרך בחלוץ חיפה, עידן שמש שהיה בעמדת נבדל וכתוצאה מכך, שופט המשחק נאאל עודה, פסל בצדק את השער.

בדקה ה-62 אשדוד יצאה להתקפה מסודרת. רועי גורדנה, במשחקו השני במדי מ.ס אשדוד, מסר מצויין ימינה לעבר בנצי מושל, אשר הגביה נהדר לכיוונו של גל צרויה, שהתרומם, נגח פנימה והימם את 4300 אוהדי הפועל חיפה ואת מאמנה, שרון מימר שלא הפסיד עשרה משחקים ברציפות. 1-0 למ.ס ולמאמן הטרי, משה אוחיון, שחגג בספסל את שער הבכורה של צרויה בקבוצה ואת הבישול הנפלא של מושל בן ה-26, תוצר מחלקת הנוער של הקבוצה.

בדקה ה-74 הפועל חיפה ניסתה להשוות וביצעה התקפה נהדרת עם מסירות קצרות ומהירות. הכדור הגיע לעבר מתן חוזז, החלוץ הלוהט של הפועל חיפה שהבקיע שלישייה בשבוע שעבר. חוזז בעט חזק בשמאל, אבל משפתי היה במקום והדף בצורה טובה ובטוחה. שלוש דקות לאחר מכן, חוזז נגח מקרוב ושוב משפתי היה במקום, כשהתעופף לכדור והדף לקרן. דקות גדולות של השוער המחליף של מ.ס אשדוד, שהוכיח שאפשר לסמוך עליו.

חיפה המשיכה ללחוץ ונותרה דלילה מאחור. בדקה ה-88 דן ביטון ניצל זאת ורץ את כל המגרש לבדו, אך דווקא מול שטקוס השוער, תש כוחו של ביטון והוא שחרר בעיטה חלשה החוצה. השופט עודה הוסיף למשחק לא פחות משש דקות, שעברו כמו נצח עבור אנשי הספסל של אשדוד. בסופו של דבר אשדוד משיגה ניצחון חוץ יקר, שמחזיר אותה לחיים ולמאבק על ההישארות בליגה.

במחזור הבא תפגוש הקבוצה את בני סכנין, הנמצאת כעת במקום האחרון, לקרב תחתית חשוב מאין כמותו, שיהווה את ההזדמנות האחרונה עבור שתי הקבוצות, לתפוס את הרכבת שנשארת בליגת העל. במידה ואשדוד תנצח, היא לבטח תלחיץ את הקבוצות שנמצאות מעל הקו האדום.

משה אוחיון אמר בקצרה בסיום: "משחק טוב שלנו. הצגנו לחימה והשחקנים פשוט נתנו הכל על המגרש. אני מאוד שמח על הניצחון המתוק, אבל רוצה המשכיות."

מאמן הפועל חיפה, שרון מימר היה מאוכזב ואמר בצורה ישירה: "אשדוד באו ושיחקו טוב. הם היו ממוקדים. איבדנו שליטה בצורה טוטאלית. קיבלנו סטירה מצלצלת".

אשרי המאמין

בסיום המשחק נכנס הבעלים הלא רשמי של מ.ס אשדוד, מר ג'קי בן זקן לתוך חדר ההלבשה השמח של הקבוצה, החמיא לשחקנים ולאוחיון, ועודד אותם. עד השבת האחרונה, בקבוצה שכחו מתי הייתה לה סיבה לשמוח ולחייך. היכולת המעודדת נטעה תקוה גדולה, מבחינת המסוגלות של הסגל הנוכחי, לחלץ את המערכת מהבוץ שנקלעה אליו.

החניכים של אוחיון ובן זקן הציגו משחק הקרבה ובנוסף לכך, בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, נראו כמו קבוצה ולא כמו אסופת שחקנים בלי דרך. עוד חזון למועד, אך ניתן להחמיא לשחקני הרכש רועי גורדנה, עוביידה חטאב וגל צרויה. גורדנה נראה כמו השחקן הנכון והמנוסה, שיכול להנהיג את שאר השחקנים הצעירים ויחד עם צרויה, בגיל 29, הם יכולים וצריכים להנהיג את הקבוצה. ניכר לראות על שניהם את הרעב העצום שלהם למשחק ועל פי המשחק בחיפה, הם מצליחים להדביק בכך את שאר השחקנים. אם לא די ברעב של גורדנה וצרויה, הם מציגים גם יכולת טובה ומוסיפים הרבה תחכום ומחץ להתקפה של מ.ס אשדוד.

מחמאות מגיעות גם לעוביידה חטאב שחתם בקבוצה בשבוע שעבר, תופקד כמגן שמאלי ב'סמי עופר' ועשה את עבודתו נאמנה. בצד ימין של ההגנה, סוף סוף שיחק יצחק אספה, שזהו תפקידו הטבעי, מה שיצר חוליית הגנה מאוזנת לאשדוד. שני המגנים של אשדוד אחראיים על פרשות דומות של תאונת 'פגע וברח', שהובילו למוות של אדם. נראה כי השניים למדו לחיות עם 'אות הקין' הטראומטי המדובר והם יכולים לעזור אחד לשני להתמודד עם הגורל משותף. לא מופרך לחשוב, שבאשדוד מצפים מחטאב, שביולי הקרוב יהיה בן 27, להוות מעין חונך ליצחק אספה, שבנובמבר יהיה בן 21. בינתיים זה יפה וחיובי לחזות בשניהם, לובשים את המדים הכחולים של מ.ס, כשעל החולצה מתנוססות הסיסמאות: "כשאתה נוהג, פשוט תנהג", ו"נלחמים על החיים".

הרבה גבות הורמו בימים האחרונים לנוכח הראיונות הרבים שמעניק רועי גורדנה לכלי התקשורת. הקשר המחונן דיבר הרבה על כך שהוא מאמין ביכולת של הקבוצה להישאר בליגה. הלוואי ושאר השחקנים יאמינו בכל לבם בהצהרות שסיפק רועי. בכדי שזה יקרה, או לפחות משהו קרוב לכך, על מ.ס אשדוד לנצח במשחק הבית הקרוב את סכנין.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן