תביעת המיליונים: העירייה מתנגדת להעניק חסינות לגלבר

עיריית אשדוד הודיעה השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כי אין להעניק לחברת המועצה הלן גלבר חסינות ומימון משפט. זאת על רקע בקשתה לקבל חסינות מפני תביעת המיליונים שהגיש נגדה ג'קי בן זקן. בית המשפט יחליט בסופו של דבר בסוגיה בקרוב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עיריית אשדוד מתנגדת להעניק חסינות לחברת האופוזיציה, הלן גלבר, בתביעת המיליונים שתבע אותה איש העסקים ג'קי בן זקן. כך עולה מהודעה של המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם מתנהל משפט התביעה על סך 26 מיליון שקלים שהגיש בן זקן כנגד גלבר. בן זקן תובע את גלבר על נזקים, שלדבריו, נגרמו לעסקיו בעקבות פעילותה במועצת העיר. גלבר הגישה בקשות ועתירות על פרויקטים של בן זקן שלדבריה יש לבדוק אותם.

גלבר בהיותה נבחרת ציבור, פנתה לבית המשפט בעקבות התביעה של בן זקן וביקשה שהעירייה תכנס בנעליה והיא מבקשת לעצמה חסינות. כלומר שהתביעה תגולגל על העירייה. סגן יו"ר הלשכה המשפטית של העירייה, עו"ד אייל אילוז בהודעה ששלח לבית המשפט קבע כי הבקשה של גלבר להעניק לה חסינות כנבחרת ציבור, אינה רלוונטית היות וישנן טענות לפעולות אישיות שגלבר ביצעה, לכאורה, מתוך מניעים אישיים.

כזכור, ביוני 2018, הגישו בן זקן ואברהם נניקשווילי, שותפו לעסקים לבית המשפט המחוזי תביעה בסך 26 מיליון שקלים נגד גלבר. בתביעה נטען כי גלבר ניצלה לכאורה את כוח השררה שניתן לה כחברת מועצת עיר, על-מנת לקדם אינטרסים פוליטיים וכלכליים אישיים שלה, תוך גרימת נזקים כספיים עצומים לבן-זקן ונניקשווילי ונזקים נוספים שאינם בני-פיצוי. הפיצוי והם דורשים ממנה פיצוי של 26 מיליון שקלים.

4684646848

גלבר הגיבה לאחר הגשת התביעה נגדה כי מדובר "בתביעת הפחדה והשתקה, ניסיון נואש להטות בחירות" . בספטמבר 2018 עתרה גלבר לבית המשפט בבקשה להעניק לה חסינות של נבחרי ציבור מטעם העירייה. מתוקף זה לשאת בכל הוצאות התביעה האישית שנתבעה ע״י ג׳קי בן זקן. החסינות תכלול גם ההליך המשפטי הלא זול ובעיקר את תוצאות המשפט והפיצוי הנדרש.

העירייה: "לא התקיימו התנאים להכרה בחסינות"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הגשת בקשה להכרה בחסינות מטעם העירייה מותנית על פי הדין, בקבלת חוות דעת היועץ המשפטי של העירייה המאשרת כי התקיימו התנאים החוקיים לכך. במקרה הנדון מדובר בתביעה בנזיקין שהוגשה כנגד חברת מועצת העיר הלן גלבר. לאחר בדיקת הנתונים הרלוונטיים על ידי עוה"ד שמונה לכך מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, ניתנה חוות דעתו המשפטית לפיה, לא התקיימו התנאים להכרה בחסינות, ובהתאם לכך הודיעה העירייה לבית המשפט שאין בכוונתה להגיש בקשה להכרה בחסינות הנתבעת בתביעה שבנדון".

גלבר: "ההחלטה הייתה צפויה"

הלן גלבר בתגובה: "החוק קובע כי מי שמחליט בחסינות עובדי רשויות מקומיות הוא בית המשפט ולא הרשות המקומית, וזאת נוכח החשש משקילת שיקולים פוליטיים לא עניינים, נוכח כפיפות היועץ המשפטי לראש העיר. על רקע זה, החלטת העירייה לא להכיר בחסינותי הייתה צפויה, וטוב שבית המשפט הוא שיחליט בסוגיה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן