ניסיון הדחת מנכ"ל הנמל: הוועדים קוראים לסולחה עם יו"ר הדירקטוריון

על רקע הסכם הרפורמה שלא נחתם עדיין בנמל אשדוד, והכוונות של אלון חסן לחזור לנמל לאחר הזיכוי שלו, מתנהלת סערה גדולה בצמרת הנהלת הנמל. יו"ר הדירקטוריון, אורנה הוזמן בכור, על פי פרסומים, רכילות ושיחות עם בכירים בנמל פועלת להדיח את מנכ"ל הנמל, איציק בלומנטל. ב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סערה גדולה בנמל אשדוד. יו"ר הדירקטוריון אורנה הוזמן בכור נגד המנכ"ל איציק בלומנטל והוועדים בעד בלומנטל וכל זה על רקע הסכם הרפורמה שטרם נחתם ועל רקע כל מיני בוחשים ומסיתים שמציתים אש מאינטרסים אישיים. אז אחרי הפרשה הגדולה בנמל שבגינה נעצרו בכירים בהם, יו"ר הוועד הקודם אלון חסן והזיכוי המהדהד שלו ושל אחרים והניסיונות שלו לחזור לנמל מתעוררת בחודשים האחרונים סערה לא פחות גדולה: היו"ר בכור מנסה להצר את צעדיו של המנכ"ל בלומנטל ועל פי שמועות ורכילויות היא מנסה בעצם להעיף אותו מהנמל ולהביא מנכ"ל חדש תחתיו. אלא שהוא מקבל באופן מפתיע או שלא רוח גבית ותמיכה מוחלטת כמעט מרוב הוועדים הגדולים בנמל. "זה מנכ"ל שניקה את האורוות, שהביא את הנמל לרווחיות גדולה ומתנהל מולנו בהכי יושרה שיש" מעידה עליו יו"ר ועד מינהל מיכל לוגסי, שקוראת לבלומנטל ולבכור יחד עם יו"ר ועד מנהלי עבודה, דודו אפריאט: "לשבת בחדר סגור עד שייצא עשן ואני חושבת שהם ביחד יכולים לעבוד יפה מאוד, לטובת הנמל והעובדים".

 20180809 183013

לוגסי. תמיכה במנכל

המתח בין בלומנטל לבכור נחשף לראשונה בעיתון "השבוע באשדוד", והשבוע זה פורסם גם בכתבה של טלי חרותי- סוכר בעיתון 'דה מרקר'. בכתבה נחשף איך הוזמן בכור פועלת לכאורה בחודשים האחרונים להדחת המנכ"ל ולהגדלת כוחה. בכתבה נטען לפי מקורבים לנמל כי בין השניים מתקיים מאבק כוח. וכי מקור הסכסוך לא ברור, אך הדעה הרווחת היא שמדובר במאבק על רקע פרסונלי.

בלומנטל מאמין שאין לאפשר לדירקטוריון, שאמון על תחומי אסטרטגיה, להתערב בנוגע לניהול הנמל וכי הוזמן בכור שחולקת על דעתו החליטה, כך נטען , להבהיר לו מי הבוס בנמל, ובלומנטל מבחינתו משיב מלחמה ואינו נכנע. בכלל בלומנטל נחשב לאיש שלא מוותר והוא זה שחתום על המאבק הבלתי מתפשר שלו באלון חסן , הו"ר הכי חזק שהיה בנמל אשדוד. "בלומנטל הוא איש עם עמוד שדרה וערכים, שלוקח ברצינות את תפקידו ולא מוכן לקבל הכתבות" צוטט מקורב לעיתון דמרקר.

במהלך שנת כהונתה הראשונה של הוזמן בכור כיו"ר היא הצליחה לצבור סביבה תומכים בדירקטוריון. כך מונה מקורבה מאלק עמדור לתפקיד יו"ר ועדת כספים בנמל. בנוסף היא נהנית מתמיכה של חבר הדירקטוריון יעקב בליטשטיין ומתמיכת שני נציגי העובדים בדירקטוריון. בכתבה נטען שהתמיכה בה נובעת בעיקר בשל מערכת היחסים העכורה שהשניים מנהלים מול בלומנטל, שאינו מוכן להשיב את הנמל 5 שנים אחורה, לימי השליטה של אלון חסן, וכי בניגוד לבלומנטל הנוקשה מערכת היחסים עם הוזמן בכור טובה יותר והוזמן בכור מקרבת את העובדים, מזמינה אותם לישיבות הדירקטוריון וקשובה להם. וכי כשהם צריכים לבחור צד בין היו"ר למנכ"ל, הם יעדיפו את הוזמן בכור.

דבר חמור שנעשה ויש בנמל מי שחושב שזה שווה חקירה או לפחות בדיקה היא איך הגיע לתקשורת מכתב פנימי שכביכול כתבו חברי דירקטוריון לבלומנטל, בו הם שוב התלוננו על נושא ההצטיידות, וטענו כי הנמל נמצא בכאוס. "מכתב כזה לא יוצא ללא אישור יו"ר", אומר אחד המקורות לכתבת של דמרקר. "יותר מזה, פעילות הנמל היא עניין שבשגרה ולא חירום כפי שהוצג במכתב האחרון. מכיוון שהוא שגרתי, הדירקטוריון לא אמור לעסוק בו. לכל מי שעיניו בראשו ברור שהוזמן בכור מכינה את התשתית להדחתו של המנכ"ל, על ידי הפיכתו בשלב ראשון לברווז צולע".

גורם נוסף למערכת היחסים המתוחה בין הוזמן בכור ובלומנטל הוא על פי הכתבה משרד התחבורה והעומד בראשו השר ישראל כץ. בעיקר שגם השר כץ יכול לאשר את הדחת היו"ר ולא רק הדירקטוריון. נטען כי בשנים האחרונות נהנה בלומנטל מגיבוי מלא של שר התחבורה אולם בחודשים האחרונים השר כץ לא נמנע מלהעניק גיבוי גם להוזמן בכור. בכתבה נטען כי השר כץ מעוניין בקשריה של הוזמן בכור לצבירת קולות במרכז הליכוד. הוזמן בכור מקורבת לסילבן שלום ונטען כי השר כץ מעוניין בתומכיו של שלום במרכז הליכוד והוזמן בכור יכולה לכאורה להביא את התומכים אליו.

מקורבת לסילבן שלום

ביוני 2017 מונתה אורנה הוזמן בכור לתפקיד יו"ר נמל אשדוד היא בת 48, נשואה ואם ל- 2. היא נולדה וגדלה בשכונת "מעוז אביב" בתל אביב. למדה בבית הספר מגן ובתיכון "ליידי דיוויס". בצבא שירתה בחיל המודיעין. בעלת תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת באנגליה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת "בר אילן". את פעילותה הציבורית היא החלה בגיל 25 כעוזרת פרלמנטרית של חבר הכנסת סילבן שלום, וליוותה אותו במשך 21 בין היתר, ניהלה בכור 4 משרדי ממשלה כמנכ"לית: משרד הפנים, משרד התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים, המשרד לשיתוף פעולה אזורי והמשרד לפיתוח הנגב והגליל. תפקידה של הוזמן בכור נחשב יוקרתי בכור הינה אחת משתי הנשים היחידות בארץ שנבחרו לעמוד בראש דירקטוריון חברה ממשלתית, ובתפקיד שנשים בודדות בעולם מחזיקות בו. לרגל יום האישה הבינלאומי, שצוין ב- 8.3.18 נבחרה בכור במקום ה- 11 ברשימת נשים פורצות דרך מטעם עיתון "דה מרקר". בשנת 2010 נבחרה בכור ע"י גלובס כאחת מ- 40 המשפיעים עד גיל 40.

מנכ"ל שצמח בנמל

לאחר שמנכ"ל הנמל שוקי סגיס התפטר מתפקידו בדצמבר 2013 תחילה החליף אותו יוסי בסון והחל מפברואר מונה יצחק בלומנטל למנכ"ל הזמני. באפריל 2016 מונה למנכ"ל הקבוע של הנמל. בלומנטל החל לעבוד ברשות הנמלים ב- 1998 כראש אגף כוח אדם והדרכה ולאחר שנתיים קודם לתפקיד סגן מנהל הנמל למינהל ומשאבי אנוש (מקביל לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש). הוא כיהן בתפקידו אך בשנת 2005 בעקבות סכסוך עם הוועד וסירובו לשבץ מקורבים לתפקידים שונים הוא הועבר מתפקידו על ידי המנכ"ל דאז שוקי סגיס לתפקיד אחר. בלומנטל כיהן כסמנכ"ל תקשוב עד שפוטר בשנת 2011 . הוא עתר לבית המשפט וזכה והוחזר לנמל לתפקיד ניהולי. עד למינוי מנכ"ל הנמל.

המתח והסכסוך הסמוי שבין היו"ר הוזמן למנכ"ל בלומנטל, הוביל את הוועדים הגדולים בנמל לקרוא לצדדים לשבת ביחד ולשתף פעולה למען הנמל, העובדים ולמען ההסכם שטרם נחתם. ראשי הוועדים הגדולים שאיתם שוחחנו מגבים את המנכ"ל וסבורים שהוא האיש הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. דודו אפריאט יו"ר ועד מנהלי עבודה תפעול בכלל חושב שבלומנטל הוא המנכ"ל הכי טוב שהיה אי פעם בחברת נמל אשדוד. "תחת ניהולו המצב הפיננסי של הנמל הוא הרבה יותר טוב משני הנמלים האחרים" אומר אפריאט. "בגלל ראייה נכונה יותר שלו לטובת יבואנים ויצואנים והוא תמיד מסתכל קדימה ושם בצד את חילוקי הדעות עם חברי הוועד ומסתכל לטובת הנמל. כך הוא עושה כשהוא יוזם רכישה של כלים חדשים, שיפוץ וחיזוק של רציפים, הגבהת מנופי חוף וחידוש מערכות חדישות, שדרוג כל מנופי הגשר של מכולות בנמל, הגבהה של מנופי גשר ורכישה של מנופים הכי גדולים בעולם, כדי שיהוו שווים בתחרות מול הנמלים החדשים"

אם המצב טוב והמנכ"ל טוב איך אתה מסביר את המתח שיש בין הוזמן לבלומנטל? והאם הוא ניתן לאיחוי או שזה הולך לפיצוץ?

"אני ניזון מהתקשורת ושומע את הרכילויות אני חושב שהדירקטוריון צריך לשמוח שיש מנכ"ל כזה ששומר ומגן על ערכי החברה, שמקדם את הנמל לתחרות הכי רצינית שיש. אנחנו כמנהלי עבודה תפעול רואים את זאת בשטח. אנחנו יודעים על הרכש לעתיד לבוא, רואים את כל החיזוקים והשיפוצים של הרציפים, יודעים שהנמל בראשות בלומנטל סגרו עם חברת נמלי ישראל על בניית מסוף גרעינים שיכניס לנמל עוד הרבה עבודה".

אתה חושב שיש כאן מאבק פוליטי שרוצים להעיף את המנכ"ל?

"לא. אני מאמין שיש כאן עניין סיטואציה שקרתה שהשניים: בלומנטל והוזמן, כאנשים מבוגרים נקלעו לזה שלא בטובתם".

 מה פירוש?
"הוזמן, בתוך תוכה יודעת שאיציק מנכ"ל טוב. היא רואה את מצב החברה, שיש לה הרבה מאוד כסף. יכול להיות שלא תמיד היא צריכה להסכים עם כל דבר שההנהלה או המנכ"ל מביא לה, אבל לפעמים גם מה שהמנכ"ל מביא לה הוא מכיר יותר כי הוא בשטח. אני חושב שצריך להיות מתח בין הצדדים אבל שיהיה מתח בריא ולא כזה שיגרום נזק לנמל"

מה אתם בוועד חושבים על הוזמן?

"אני חושב שאם באמת היא רוצה לשנות דברים ואם היא חושבת שהיא יכולה להשפיע, אני בשמחה מזמין אותה להשתתף ישירות בכל הדיונים במו"מ שלנו מול ההנהלה, כמו שבחיפה היה היו"ר פעיל בכל הדיונים. אנחנו מבחינתו לא מבינים למה במצב כל כך רגיש בוא אנו נמצאים, בהסכמי עבודה, הדירקטוריון מוצא לנכון לעשות נזק תקשורתי שנראה לנו כמתוזמן ונגוע ושלא משרת את האינטרסים של החברה והעובדים. אני יודע שיש הרבה לוחשים לאוזניים של דירקטורים והם לא המייצגים את העובדים אלא אנשים שפועלים מאינטרסים אישיים שלהם. אני רוצה להאמין ומקווה, שהוזמן והדירקטורים שלה לא ייפלו בפח".

למה אתה מתכוון?

"יש לנו שמות ואני מכיר ויודע מי משפיע ומי מדליק את האש נגד בלומנטל וזה כמובן עניין סופר של התחשבנות אישית או קנאה על ההצלחה של בלומנטל כמנכ"ל החברה".

אז למה לדעתך הוא לא מצליח לסגור אתכם הסכם כמו שבחיפה חתמו כבר?

"אני משבח את איציק כמנהל. מצד שני העובדים עושים עבודה טובה וחשוב לציין שרוב הוועדים הקיימים בנמל מייצגים את עובדי דור ב'. ברובם כמובן. חוץ ממנהלי עבודה. הוועדים האחרים מייצגים את השיקולים שלהם ובצדק והם הגנה על דור ב' והתעסוקה שלהם בנמל. הם מסתכלים קדימה ל 30 שנה, ורוצים שלעובדים יהיה עתיד בטוח. לכן, הוויכוחים הם נורמליים. המנכ"ל רוצה לסגור עסקה טובה מבחינת הנמל ואנחנו כוועדים רוצים את העסקה לעובדים שזה אומר גם את העבודה ברציפים 24 ו25 וגם רכבת שתכנס לחלק הצפוני של הנמל . דבר שכרגע זה בלב הוויכוח הגדול בהסכם".

ומה ההערכה שלך איך ייסגר?

"בסופו של דבר אני מאמין שנגיע להסדר טוב, גם למדינה וגם לעובדים. נכון שנמל חיפה סגר עסקה פחות טובה ממה שכרגע כבר השגנו בדיונים, אבל כמו שאמרתי הנמל שלנו במצב מצוין וזה מהווה פלטפורמה. בחיפה היה מצב חלש מאוד ולכן היו לחוצים יותר לסגור עסקה".

הסכסוך בין הוזמן למנכל יכול להפריע להסכם שטרם נחתם?

"למרות כל רעשי הרקע וכל הרכילויות, התקשרויות, אני אישית רואה בוועדים בנמל אנשים שעושים יום ולילה למען העובדים שלהם ואני לא רוצה להתייחס לכל מיני רכילויות זולות בתקשורת, אני רק אומר לך אנחנו בהסתדרות והיו"ר אבי ניסנקורן עושים המון למען העובדים בנמל אשדוד ולעובדי דור ב' בעיקר, כדי להבטיל את עתידם כמו שאני רוצה להבטיח את עתיד ילדיי ואני מציע לכול אנשי ההנהלה והדירקטוריון להשאיר בצד את הוויכוחים. אני קורא גם לגורמים המסוכסכים בין העובדים מקרב העובדים לשים את הכל בצד ולהגיע להסכם הכי טוב שאפשר להביא לעובדים"

גם יו"ר ועד מינהל בנמל, מיכל לוגסי המייצגת כ 450 עובדים חושבת שעושים עוול לבלומנטל. בדרכה היזיבה והבלתי אמצעית היא אומרת באופן ברור : "הבחור הזה (בלומנטל י.א) ניקה את כל האורוות בנמל באשדוד. הבחור הזה, היה לי קשה מאוד להסתדר איתו בהתחלה. צריך לזכור שהוא קיבל נמל קטסטרופלי ביותר. גם הוועדים בזמנו תרמו לזה. איציק תרם מהבריאות שלו, מהרצון שלו. הקופה של חברת נמל אשדוד מפוצצת. יש נזילות של מיליארדים. הוא יכול ללכת החוצה ולהרוויח 150 אלך בחודש, אבל הוא מרוויח כמו אחרון העובדים. זה אי עם נשמה ואיכותי וכל מה שמפרסמים ואומרים עליו זה לא קשור למציאות"

זה מפתיע אותי מאוד לשמוע זאת?

"תראה יש לבלומנטל הרבה דברים שאני לא אוהבת, שהוא עושה או אומר אבל אלה כללי המשחק. הוא שומר על האינטרס של ההנהלה ואני וחבריי לוועד שומרים על האינטרסים של עובדים. איתו יש מו"מ ודיבור הוגן ואמיתי. יש כבוד הדדי. הוא עובד איתנו ביושר ובדרך פתוחה. מעולם הוא לא עשה לנו 'כיפה אדומה' וגם אני לא. גם אם יש סכסוך עבודה הולכים לבתי דין. יש ביננו כללי משחק הוגנים. אני חברת הנהגה בהסתדרות ופוגשת את ראשי הוועדים הכי גדולים והם אומרים לי אין מצב ללכת נגד ההנהלה עם הראש בקיר. אפשר להסתכסך להיוטת במלחמות אבל להגיע בסופו של דבר להסכמות וזה מה שקורה איתנו בנמל מול המנכ"ל"

מה דעתך על הוזמן שעל פי הפרסומים רוצה להדיח את בלומנטל?

"יש לי דעה טובה מאוד עליה. אישה רצינית, שניהלה משרדים גדולים ממשלתיים. אני מצפה ממנה שתיקח את המנכ"ל לחדר סגור 4 עיניים שילבנו את העניינים ביניהם עד שיצא עשן לבן."

את חושבת שהם יכולים? שזה אפשרי?

"חד משמעית. אני חושבת שיש חוסר תיאום ציפיות בין הדירקטוריון של ההנהלה ומציעה שהם ישבו בחדר סגור כי ברגע שיש קצר מי שאוכל אותה זה העובדים. עוד לא נסגר ההסכם אז למה להוסיף אש?"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן