אגודת ישראל על התמיכה בלסרי: "התמיכה בו היא לא אוטומטית"

הכרזתו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי בשבוע שעבר לפיה ש"ס באשדוד תתמוך בד"ר יחיאל לסרי לראשות העיר תפסה את אנשי אגודת ישראל לא מוכנים וקצת פגועים. באגודת ישראל כעת מבהירים שהתמיכה שלהם בלסרי לא תהיה אוטומטית וכי "הכל פתוח"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סיעת אגודת ישראל שותקת, והשתיקה רועמת: אם יש משהו שמטריד את ראש העיר, ד"ר לסרי, הרי שזו הדממה הרועמת שיוצאת מסיעת 'יהדות התורה והשבת אגודת ישראל'. הסיעה, שהוא קיווה כי תודיע על תמיכה במועמדותו מיד לאחר הודעתו של יו"ר ש"ס, משדרת מאז השבוע שעבר כי הודעה כזו אינה נראית באופק. ומבחינתו של ראש העיר, שזקוק באופן נואש לקולות הציבור החרדי כדי להיבחר – אי הודעה כזו משמעותה אי תמיכה ובאופן הברור ביותר. כך מפרסם עיתון "הכותרות" החרדי שמביא את עמדת אגודת ישראל ביחס לתמיכה במועמד לראשות העיר, שבוע לאחר הכרזתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתמוך בלסרי.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי, כי סיעתו תתמוך בבחירות הבאות לראשות העיר בד"ר יחיאל לסרי. הודעת התמיכה, כך הבהיר לאחר מכן מיד יו"ר ש"ס באשדוד, ממ"ק ראש העיר ר' אבי אמסלם, באה אף בלא שהסיעה חתמה על הסכם מול ראש העיר בו סוכם על התיקים שיועברו לרשות הסיעה.

ההכרזה אמורה היתה ליצור אפקט דומינו, ולגרום לסיעה האחות, אגודת ישראל, לצאת אף היא בהכרזה – בדיוק כפי שהיה בבחירות הקודמות. אז גם היתה זו ש"ס שחתמה על תמיכה בראש העיר, ומיד לאחר מכן הבהירה אגו"י כי תתמוך אף היא בלסרי. אך הפעם, אפשר לומר שההכרזה אמנם יצרה אפקט, אך אפקט בומרנג.

באגו"י לא די שלא יצאו בהכרזה דומה, אלא ששם אף מתבטאים שלא לציטוט כי הכרזתו של יו"ר ש"ס באה בהפתעה וללא תיאום. אם לא די, בסיעה אף דואגים להבהיר כי אם חשב ראש העיר שהתמיכה בו היא אוטומטית, הרי שעליו לחשב מסלול מחדש. "כרגע" אומרים בכירים בסיעה, "עם דגש על ה'כרגע', אין כלל דיבורים על תמיכה. מי שהשלה את ראש העיר כאילו אנו עומדים לתמוך בו, מכר לו אשליות".

"אין אכיפה בכלל באשדוד"

בשיחה שערכנו עם בכיר בסיעת יהדות התורה אגו"י הוא אומר כי על ראש העיר לדעת שלפני שמדברים על תמיכה, יש צורך לנקוט בצעדים חיוביים בשטח. "נתחיל עם השבת. ראש העיר הצהיר כידוע כי יפעל לתקן את שעיוות והוא יחזור לבצע אכיפה שתמנע מהחנויות להיפתח בשבת, אך בפועל – מאומה. אם בשבועות הראשונים שלאחר פרוץ המחאה עוד היתה פעילות בדמות דו"חות אזהרה, היום אין כלום. אין דו"חות ואין אזהרות. בעיר אשדוד אין היום אכיפה כלל, לא ב'ביג' ולא בכל רחבי העיר. בעוד שבתל אביב ישנה אכיפה מידי שבוע, באשדוד אין כלל אכיפה".

אשדוד בכותרות

איש שיחנו מגלה וחושף כי הסיעה התכנסה לפני חג שבועות לישיבה מיוחדת בנושא השבת, והם צפויים לקבל החלטות בעניין. הוא מוסיף ומדגיש כי "יש לזכור שזהו הנושא שעליו יקום או יפול דבר. כזכור, כינס כ"ק מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א את מועצת גדולי התורה רק לפני כשבועיים, ושם דובר על החובה לפעול בעד שמירת השבת במרחב הציבורי. יתכן ולראש העיר ישנם כאלו שלוחשים על אזנו כי השבת לא מעניינת את הציבור החרדי וכי גם אם לא ינקוט בצעדים הוא יקבל את תמיכתו של הציבור החרדי, אך חשוב להבהיר לו שמבחינתנו נושא זה היה ונשאר הראשון בסולם הערכים וכי לא תהיינה כל פשרות בהתאם לכך".

מזכיר וועדת הרבנים למען השבת במסר ללסרי: "אם לא ינקוט צעדים למען השבת אין תמיכה בו"

"השבת היא מעל לכל שיקול" מבהיר מזכיר ועדת הרבנים במסר מיוחד לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי. "התחייבויות לימים שאחרי הבחירות אינן מקובלות. ובוודאי אם רצונו לקבל תמיכה – עליו לנקוט בצעדים כעת"

"צריך לזכור דבר אחד – השבת היא מעל הכל. היא מעל לכל שיקול אחר וברור שהיא מעל הפוליטיקה" אומר מזכיר וועדת הרבנים שע"י גדולי ישראל למען השבת הרב יצחק גולדקנופף, במסר מיוחד שהוא מעביר לראש עיריית אשדוד, לחברי העיריה ולכל הפעילים בזירת המו"מ, כשהוא מדגיש: "אם לא ינקטו צעדים מיידיים למען השבת, אין מה לדבר על תמיכה כלל".

הודעתו של הרב גולדקנופף חשובה ונחוצה דווקא מאחר ובימים האחרונים היו שהבהירו כי הדרישה לפעול למען השבת הוצנעה מטעמים כאלו ואחרים. אולי משום שתביא לחיזוק מועמד אחר, אולי משום ש'הזמן לכך אינו עכשיו, לפני הבחירות'. אך דווקא על רקע אותם קולות שניסו לזרוע בלבול במחנה מקדשי השבת, באה הודעתו של מזכיר וועדת הרבנים והיא צלולה ונוקבת ומפזרת את הערפילים. העמדה, הוא מבהיר, לא השתנתה בכהוא זה. "השבת" הוא חוזר ומדגיש, "נשארה במקומה, מעל ולפני כל שיקול אחר. אין ולנו יהיו לנו כל פשרות בנושא".

"יהדות התורה והשבת תציב בראש ובראשונה, לפני כל דרישה אחרת, את נושא השבת" אומר הרב גולדקנופף בשיחה מיוחדת ל'כותרות'. "והדרישה היא אחת ובלתי מתפשרת: אנו מצפים מראש העיר שימלא את התחייבותו לנו, לאדמו"רים ולרבנים, והוא יפעיל אכיפה מיידית כנגד כל מחללי השבת. השבת אינה נושא שנתון כלל למשא ומתן. אין פשרות ואין בכך 'קולות' ו'היתרים'. אנו נדרוש את קיומה של ההתחייבות הזו עד תומה, ובטווח המיידי".

(מתוך העיתון החרדי "כותרות" שופר הקהילה החרדית האשכנזית באשדוד)

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן