כל הסיבות לשנאת לסרי ולמה הוא זקוק לנס כדי לנצח

מצבו הפוליטי של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי הולך ונהיה גרוע מיום ליום בקרב רוב תושבי אשדוד ונראה שזה מקרב את קיצו בראשות העיר. הפקקים ומחאת השבת שהעלו את העצבים לתושבי העיר, הובילו לזעם ושנאה קשה מאוד ברשתות החברתיות ובכיכרות העיר. בסוף השבוע האחרון פתח ל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אינני יודע מי יישב בשנה הבאה על כס ראשות העיר אשדוד. על פי מספר סקרים שראו אור בדרך כזו או אחרת בהנחה שלמירוץ לראשות העיר יתמודדו ראש שהעירייה, ד"ר יחיאל לסרי ויו"ר האופוזיציה, הלן גלבר הרי שגלבר מובילה וסוכה ליתרון גדול מול לסרי. מצד שני, תומכיו הבולטים של לסרי אומרים כי בשנים האחרונות רוב הסקרים טעו ובגדול. הם מביאים כהוכחה לטענותיהם שהסקרים שהתפרסמו לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, שהעניקו למחנה הציוני (העבודה) ניצחון על הליכוד התבררו ככישלון. תוצאות הבחירות הראו מגמה הפוכה מזו של הסקרים ועובדה שהליכוד זכה ב30 מנדטים ובנימין נתניהו שהוספד הפך לראש הממשלה שוב. המחנה הציוני זכה רק ב-24 מנדטים. התוצאות האלה פגעו באמינותם של הסקרים.

לא שאני משווה את ביבי ללסרי. ההבדל באהבה שרוחש הציבור לביבי לבין זו שרוחש הציבור באשדוד ללסרי, הוא גדול מאוד. ביבי הוא אהוב מאוד מאוד על הציבור הישראלי, מחובר אליו ומדבר בגובה העיניים עם צאן מרעיתו. די לראות אותו כשהוא מגיע לחתונות, או כנסים של הליכוד או אסיפות עם ציבור כדי לראות את האהבה שמרעיפים עליו. אפילו חקירות המשטרה, וההכפשות שהוא "זוכה" מצד מרבית התקשורת לא מצליחים לקעקע את אהבת רוב הציבור כלפי ביבי ולכן הוא גם זכה בבחירות האחרונות וכנראה יזכה גם בבחירות הקרובות. השנה או בשנה הבאה.

אצל לסרי המצב שונה מאוד ויש מצב שהסקרים האחרונים שמנבאים לו קריסה מתאימים למצב הרוח שיש בקרב תושבי העיר וזה ניבט היטב גם ברשתות החברתיות, שם הכעס הזעם והשנאה אליו היא חסרת תקדים בעיר אשדוד כלפי פוליטיקאי בוודאי כלפי ראש עירייה מכהן. לסרי היא אדם שנוא מאוד על מרבית הציבור האשדודי וזו עובדה עצובה ומוכיחים זאת הסקרים.

פרוייקט התחבורה לטשטש מס רכב

יחד עם זאת הפוליטיקה כמו בפוליטיקה טרם נאמרה המילה האחרונה. הבחירות ייתקיימו בעוד 8 חודשים וזה לא מעט זמן בפוליטיקה. גם ביבי היה במצב קשה עד לבחירות עד שיצא לקהל בוחירו עם קמפיין "הערבים נוהרים לקפליות" וכך ניצלו חייו הפוליטיים. האם לסרי במצבו הקשה יוכל להפוך את מצבו לטוב יותר? האם יוכל לזכות באהדה ולמגר את השנאה כלפיו הקיימת כיום? הוא צריך להיות פוליטיקאי כמו ביבי במקרה הטוב ובמקרה העוד יותר טוב הוא צריך להיות קוסם.

על דבר אחד כולם מסכימים. במידה ובניגוד לסקרים ובניגוד לדעת הקהל הקיימת כיום יקרה לו נס והוא ייבחר שוב, בפעם השלישית אזי חייו הפוליטיים והציבוריים כראש עירייה יהיו קשים מאוד מאוד וזאת בגלל שהרכב המועצה יהיה אחר. אחוז ההצבעה יהיה גבוה ולא בטוח שתהיה לו משענת של רשימה חזקה. בבחירות האחרונות בקושי הוא הכניס את המנדט השלישי.

בשיחות עם כמה מתומכיו העיקריים של לסרי הם מודים שמצבו בציבור קשה מאוד. גם בקרב הציבור החרדי, שהביא לו ניצחון בשתי קדנציות מצבו לא קל. הציבור החרדי שהיה התומך העיקרי שלו, ושימש לו ביטחון ותמיכה לראשות העירייה, כבר נשמע אחרת. כך לפחות זה גם נראה ובא לידי ביטוי בביקורת קשה בעיתונות החרדית. ייתכן שזה תרגיל פוליטי כדי להוכיח לציבור החילוני והמסורתי שהינה ״לסרי מתרחק מהחרדים״. אצל הציבור החרדי הכל אפשרי ואין יותר מקצוענים ופוליטיקאים מהם.

06864835835

ההערכה היא שהתרגיל הזה אם הוא אכן קיים, מטרתו גם לקרב את הבוחרים החילוניים והמסורתיים אליו, ואחרי שהוא ייבחר הוא ינקום, ולסרי מומחה בזה והוא אוהב לנקום במי שפגע בו אי פעם. דבר אחד לסרי צריך לזכור, שיריביו הפוליטיים מודעים לכל התרגילים.

מצבו הפוליטי של לסרי, נכון להיום, בעיר אשדוד הוא רע מאוד. השנאה אליו רבה ובערוב ימיי כעיתונאי מזה כחמישים שנה אינני מצליח להיזכר אפילו בקבוצה בת עשרה אנשים שהפגינה וקראה לראש העירייה הקודם צבי צילקר: ״צילקר תתפטר״. אצל לסרי במשך שבועות ארוכים מפגינים נגדו אלפים שקוראים לו פעם אחר פעם בכיכרות וברשתות החברתיות: ״לסרי תתפטר לא רוצים אותך יותר״.

אני מאמין שלסרי יושב עם עצמו ועם המקורבים לו מזה כמה חודשים ו"שובר את הראש״ במטרה למצוא את הבעיה הגדולה שלו. הוא בוודאי שואל את עצמו ׳איך קרה שהציבור הרחב בעיר שונא אותי, הרי אני הבאתי את בית החולים (אגב מי שהביא את בית החולים צבי צילקר והשרה סופה לנדבר והוא הוקם במשמרת של לסרי). מה עשיתי לציבור שכל כך שונא אותי, הרי יש עיתונות שמפרסמת ואפילו מלקקת לי כמו החינמון ״המגזין״ בבעלותו של בן זקן חבר שלי׳.

ואני אומר לך, ד״ר לסרי הציבור באשדוד חכם מאוד. יותר ממה שאתה וכמה מחבריך חושבים. הציבור באשדוד יודע שהחינמון שמתחנף, מתלקק, לשלטון שלך לא רק שלא משפיע לטובה כלפיך, אלא אף הזיק ומזיק ללך ולתדמיתך. החינמון "המגזין״ בבעלותו של בן זקן שהשתחרר השבוע מהכלא, מיום הקמתו התחנף אליך (וקודם לכן לצילקר, כשהיה ראש העירייה) וראה זה פלא לא רק שלא זכית לאהבת הקהל אלא יש נגדך שנאה שרק הולכת וגוברת כלפיך.

לסרי , צא ולמד

דע לך ד״ר לסרי שאם נבחרת בפעם השנייה בשנת 2013 זה היה הודות לכך שכצנלסון סירב במהלך פוליטי שגוי לחבור לצילקר. חיבור כזה ביניהם היה שולח אותך הביתה כבר בשנת 2103. כצנלסון צילקר ושאר המועמדים מבינים את זה גם היום. חיבור של מועמדים אלו ישלחו אותך הבייתה בסוף השנה. תוסיף את המחאה ההולכת וגוברת נגדך והשאנה אליה והדיבורים על איחוד כוחות כנראה באמת שהם למדו את הלקח. ההערכה היא כי זמנך הפוליטי הולך ואוזל. הצעה ידידותית: תודיע על התפטרות מבלי להיות מושפל בקלפי, אלא אם כן כאמור, אתה קוסם, או שאת ביבי או שיקרה נס.

ומאיפה אני מריח שמצבו של לסרי בבעיה קשה? הנה דוגמא. בשבוע שעבר הוזמנתי לפתיחת סניף מטה הבחירות של ה'בית היהודי' באשדוד, שבראשו עומד יוסי שטרית, שנבחר באחרונה. לסרי הופיע בהזמנה כאורח. מדובר בציבור קלאסי של בוחריו. יו״ר הסניף אף הודיע שהוא תומך בלסרי לראשות העירייה. יצויין כי למפלגת ה'בית היהודי' באשדוד או המפד״ל לא נבחר שנים רבות נציג למועצת העירייה. האחרון שהיה נציגם הוא עו״ד נריה און שנכנס לעירייה, הודות להתפטרותו של יצחק דרי שהביא את מרבית הקולות.

הגעתי לסניף 'הבית היהודי' שממוקם בכניסה למקלט באחד הבניינים. מצאתי את היו״ר יוסי שטרית ואביו. חיכיתי זמן רב והגיעו עוד חמישה נוספים. אמרתי בליבי אם זה אחד מעמודי התמיכה של לסרי, מוטב שלסרי לא יתמודד בכלל. הכי עצוב היה שבהזמנה נכתב שלאירוע יגיעו הרב דוד גבריאלי, הרב בניה ליפשיץ, הרב שלומי דיאמנט, הרב אלעד ביטון וד״ר יוחנן קאפח וראש העירייה שיכבד את האירוע בנוכחותו. המתנו זמן רב ואף אחד מכל המכובדים לא הגיע. גם לסרי, שכנראה קיבל דווח על כך שבסניף 6 אנשים לא הגיע. שטרית יו״ר הבית היהודי, איש רב פעלים, לאור מה שקרה, צריך לדעתי לשקול מה יעשה עם מאתיים המתפקדים ל׳בית היהודי׳.

20180319 184738

דוגמא נוספת למצבו הפוליטי הקשה של לסרי נרשמה לפני כשבוע במהלך אירוע פתיחת מטה הבחירות לרשימתו של לסרי. כשלושים איש הגיעו למטה יש אומרים 50 איש. לסרי שנאם בפניהם לא היה איש בשורה ולא היו בפיו מילים מעודדות והבהיר כי המצב קשה. לסרי עצמו מתחיל להשלים עם העובדה שכנראה, הפעם, בחירתו מחדש תהיה קשה מאוד, ורק אם יקרה הנס המיוחל הוא ייבחר בפעם השלישית.

אז מה הגורמים שהובילו לשנאה ללסרי? יש מספר סיבות שחלקן מפורטות בהמשך. כאשר נבחר לסרי כראש העירייה לראשונה בשנת 2008 אחד הדברים הראשונים שעשה היה להפסיק מסורת של צילקר לקבל קהל לפחות פעמיים בשבוע בלשכתו. כאשר שאלתי את לסרי בזמנו למה לא מקבל קהל? ענה לי כי הוא מתארגן וזה ייקח כמה חודשים. עברו חודשים עברו שנים וזה לא השתנה. מי שרוצה לפגוש אותו אם הוא בר מזל ייקח לו כמה חודשים, ומי שלא, לא עונים לו אפילו. הציבור שהיה רגיל שצילקר כראש עירייה מקבל קהל בלשכתו או מחוץ ללשכתו והטלפון שלו היה רשום בדפי זהב, או אפשר להשיג אותו דרך 144 התקשה לקבל את העובדה שלסרי התרחק מהם במובן הזה של קבלת קהל ונגישות אליו. עליי לציין שצילקר לא פתר את כל בעיותיהם של אלה שנפגשו איתו, אבל נתן להם הרגשה טובה.

לשכתו של לסרי אותה קיבל מצילקר היתה פשוטה צנועה וסיפקה את צורכי ראש עירייה. השינוי הראשון שלסרי רצה לעשות אחרי כמה חודשים שעברו מיום שנבחר היה שיפוץ הלשכה שלו, שימו לב שיפוץ הלשכה שלו.

ביקורת קשה היתה לי על כך, וכמובן פרסמתי כתבה על כך מספר חודשים לאחר בחירתו. זה עורר את חמתו. כנראה בעקבות כך דחה את שיפוץ הלשכה שלו, מלבד השקעה של כמה מאות אלפי שקלים. אחרי כמה שנים החליט לבנות מחדש את לשכתו שעלתה כמה מיליוני שקלים. רק הדקורציה של הלשכות עלתה כמיליון שבע מאות אלפי שקלים, הריהוט של הלשכות עלה למעלה ממיליון שקלי.

0864867835357

ומדובר בראש עירייה שלא קיבל כמעט קהל תושבי אשדוד הזקוקים לכך. ייתכן שלסרי, יליד מרוקו טרם נגמל ממה שי במרוקו והיא נמצאת בתוכו והוא רוצה לשכה מפוארת, דבר שמזכיר לו את ארמונות המלך המפוארים, שגורמים לאזרח הפשוט להיות כנוע כשנכנס ללשכתו של המלך. ככה זה במשטרים של מדינות כאלה. השליט חי בעושר רב, ומתחתיו אנשים מקבצים נדבות. גם כאן לצערי הרבה אשדודים מחטטים בפחי אשפה כאשר לסרי חי בלשכה מפוארת, שעלתה מיליונים שתרשים את מבקריו, ואפילו בקושי מקבל קהל.

סיבה נוספת לשנאת הציבור כלפיו היא בגלל כמה מהאנשים המקיפים אותו שמייעצים לו עצות אחיתופל ועצות רעות. סיבה נוספת היא פרויקט התחבורה שנכשל וגרם וממשיך לגרום סבל רב לציבור. פרויקט זה שאיש לא מבין מה היה הצורך בו. אשדוד תוכננה כל כל טוב עם כבישים ופארקים ומרחבים ציבוריים לעיר בת 350 אלף תושבים. למעלה מארבע מאות מיליון שקלים נשפכו על הפרויקט הזה שתקע את האשדודים בפקקים וגרם להם לזעם גדול על לסרי באופן אישי. הפאויקט הזה גם גרם לפגיעה בירק. תראו כמה פסי ירק נעלמו בשדרות מנחם בגין, וכמה פסי ירק נעלמו בשדרות הרצל, וכמה הולכים לחתוך מפארק בן גוריון.

20180318 161005

אני לא מצליח להבין. מה לסרי ציפה ומה היה ההיגיון בפרויקט הזה חוץ מקללות זעם וכעס של נהגים שנתקעים בפקקים. הקללות והמילים הקשות ששמעתי ואני ממשיך לשמוע מהם הם כלא שקשה לי אפילו לחזור עליהם. אז מה לסרי חשב? שיאהבו אותו?

יו"ר הליכוד באשדוד: "אם יגיע מועמד חזק נריץ אותו מטעם הליכוד"

בשיחה עם יו"ר סניף הליכוד באשדוד, שלום אלפסי, שנחשב מקורבו של ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי הופתעתי מכך שהוא מחפש מועמד מטעם הליכוד לראשות העיר אשדוד. "אם מישהו רציני היה מגיע היה טוב. אם יהיה מועמד טוב נלך אתו עד הסוף. דיברו איתי בעבר על הלן גלבר שתרוץ מטעם הליכוד ואמרתי אין בעיה שתבוא מאז לא שמעתי ממנה".

אם יהיה מישהו רציני נלך איתו בכל הכוח בליכוד ונריץ אותו לראשות העיר"

מה עם פרופסור עמי מויאל מאשדוד?

"עוד יותר טוב אם יתמודד כולנו נרתם אחריו".

מה עם כצנלסון?

"כצנלסון גם יכול לעשות מהפכה ויכול להיות מועמד טוב מטעם הליכוד”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן