גלבר:"לפטור מארנונה את תושבי אשדוד שנפגעו מפרויקט התחבורה"

חברת האופוזיציה, הלן גלבר, שמובילה את המאבק כנגד פרוייקט התחבורה שתוקע את הנהגים באשדוד בפקקים דורשת לקבל החלטה עירונית ולפצות את תושבי אשדוד שנפגעו מהפקקים ונגרמו להם נזקים. "לבטל או להקטין להם את הארנונה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חברת האופוזיציה, הלן גלבר מציעה שהעירייה תבטל או תקטין את הארנונה לתושבי אשדוד שנפגעו בשל חסימת הצירים, במסגרת פרויקט התחבורה. בהצעה לסדר למועצת העיר ששיגרה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי היא מבקשת להקים ועדה עירונית שתידון באפשרות לביטול/הקטנת תשלום הארנונה לתושבים שנפגעו ונפגעים מעבודות התשתיות בפרויקט התחבורה REWAY.

לדברי גלבר: "תושבים רבים פונים אליי וטוענים לנזקים והפסדים שנגרמו להם עקב היישום הכושל של פרויקט התחבורה . מיותר לציין כי אף רארש העיר לסרי הודה בפה מלא בכישלונות שונים של הפרוייקט כגון ההסברה, יישום הפרויקט על ידי הקבלנים וכד'. לדאבוני, התושבים לא שותפו בקבלת החלטות וקמו ביום בהיר לעיר פקוקה וחסומה שלא על דעתם ולא בהסכמתם. העבודות מובילים לפגיעה רציפה ושוטפת בתושבים הן בשעות מבוזבזות בפקקים והן בבזבוז צריכת הדלק ובמשאבים נוספים".

לאור זאת , אני מציעה :

1. לבטל/להעניק הנחה מתשלום הארנונה לתושבים המתגוררים בסמוך לנתיבים בהם מבוצעות עבודות התחבורה , שהרי לא ראוי שאותם תושבים ישלמו תשלום ארנונה כאשר נגרמים להם נזקים יום יומיים.

2.פיצוי לתושבים להם נגרמו נזקים לבתיהם כתוצאה מעבודות הבניה ובתיהם סופגים סדקים ונזקים.

3.פיצוי לתושבים כתוצאה מהפקקים כאשר הם מפסידים ימי ושעות עבודה בהמתנה בפקקים, הוצאות דלק ומשאבים נוספים שהולכים לאיבוד עקב ההמתנות הממושכות בפקקים .

4.פיצוי לבעלי העסקים שכורעים תחת נטל המיסים והארנונה ועקב הפקקים והרחובות הסגורים בעלי העסקים מפסידים הכנסות. ( תושבים נמנעים לצאת מבתיהם עקב הפקקים ).

5.פיצוי לחברות ההסעה ולנהגי המוניות וחברות התחבורה שעקב הפקקים ולאור האיחורים סופגים קנסות.

בפנייתה של גלבר ללסרי היא כותבת "כראש עיר, חלה עליך החובה לקחת אחריות על מעשיך ולפצות את התושבים בגין מעשיך. מעבר לכך תמוה בעיניי, מדוע בחרת להפוך בו זמנית את כל העיר כאשר משרד התחבורה דרש לבצע את הפרוייקט בקטעים קטעים על מנת למזער את הפגיעה בחיי היומיום של התושבים– ממה נפשך?. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר העיר אשדוד הייתה העיר המתוכננות ביותר מבין כל ערי-ישראל , עם צירים וכבישים רחבים וכמעט לא ידעה פקקי תנועה …. על כך נאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה".

 

יצויין כי לא מעט תושבים ובעלי עסקים מדווחים על נזקים כלכליים שנגרמו להם מהפרוייקט. כך למשל בעלי עסקים במתחמים הדולים בסיטי ובלב אשדוד שמתלוננים על ירידה גדולה בהכנסות. תושבים מדווחים על קיצוץ בשעות עבודה איחורים ועוד. מתברר כי בשל הפקקים נמנעים תושבים מחוץ לעיר ומהמושבים בעיקר להכנס לאשדוד למתחמים הגדולים ומעדיפים מתחמים אחרים מחוץ לעיר. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן