דו"חות עירייה לעסקים באשדוד: ״במקום להילחם בקורונה נלחמים בבעלי העסקים״

בעקבות הגל החמישי הוגברו האכיפה של מגבלות הקורונה * ביום ראשון השבוע הגיעו למרכז המסחרי ברובע א׳ פקחים והחלו לחלק לבעלי העסקים דוחות בסך 1,000 שקלים לכל עסק שלא הדביק בפתח העסק שלט בנוגע לתו הירוק. ״מן הראוי היה שיתנו לבעלי העסקים אזהרה ולא ישר קנס״ אומר אחד מבעלי העסקים שנקסו

צילום: אסתי לאודר
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לא הדבקת על שמשת העסק שלט ״הכניסה רק בעטיית מסכה״, זה עלה לך אלף שקלים. בעקבות התפרצות הגל החמישי ועלייה בתחלואה, הוחלט להגביר את האכיפה על הוראות הזהירות. בעקבות הנחיית ראש הממשלה, המשטרה החלה להיערך לקראת הידוק האכיפה של התו הירוק. בבוקר יום ראשון השבוע, בעוד בעלי העסקים נערכים לשבוע של עבודה, הם זכו לביקור פתע של פקחית עירונית בליווי שוטר, אשר בדקו את העסקים ומי שלא הציב שלט בפתח העסק קיבל קנס בסך 1,000 שקלים.

בעל עסק: ״היום אין אזהרות ישר קנס״

 חשוב להדגיש כי כמובן חשוב להקפיד על ההוראות למען בריאותנו. אולם כאשר הממשלה משנה מידי יום את ההנחיות והציבור, לרבות בעלי העסקים, יוצא מבולבל. בעלי העסקים שעברו משבר כלכלי בצל הקורונה, ורבים מהם מצויים עם תחושה של ׳חבל מעל הצוואר׳ מהחשש שבשל התפשטות הנגיף ייסגרו עסקים, ראויים ליותר התחשבות.

אחד מבעלי העסקים שנקנס הוא טל מחנות התכשיטים ואלרי: ״היינו צריכים לשים שלט על הכניסה לעסק ׳הכניסה במסכות בלבד׳. אם ובמידה היה איזה שהוא משהו מודרך, ודרישה מבעלי העסקים – אז לא הייתה בעיה. היום כבר אין אזהרות, ישר מחלקים קנסות. זה מה שבעצם מעצבן״ הוא אומר. לדבריו ולתחושת בעלי עסקים נוספים, היה ניתן להיות יותר גמישים, לתת אזהרה, להדריך ואפילו ליזום חלוקת שלטים לעסקים. ״בואו, תעשו סיור תבקשו מכולם לשים את השלט. יום למחרת תעברו בין העסקים, ומי שלא שם את השלט –  שיקבל קנס. אבל  לא ישר לתת קנס.  המדיניות משתנה ממש מיום ליום, וזה מבלבל. אני חושב שניתן היה להתחשב  עם ההוראות חוק ולבוא לקראת בעלי העסקים, שגם ככה מאוד קשה להם בשנתיים האחרונות. המטרה היא להילחם מול הקורונה,  לא לעשות קופה על אנשים. לא להילחם בעסקים״.

״ההתנהלות של המדינה לא הכי טובה בנושא הזה״

 קנס של אלף שקלים, אולי לא יהיה הקש שישבור את העסק. אבל זה מקומם ומעצבן. ״אתה צריך לעבוד שבוע שלם בשביל להתפרנס  ועכשיו הפרנסה לא קלה. והיום בעצם דורשים מבעלי החנויות שיעשו בעצם את האכיפה.  לדאוג גם שאנשים יבואו עם מסכות והכל. אז תבואו לקראת העסקים. זה לא נעים להתחיל את השבוע באפס הכנסות וקבלת דוחו״ת. אנחנו בסך הכל  אנשים שעובדים, שומרים מפני הנגיף ואנחנו מחוסנים  כולם. אני חייב לציין כי ההתנהלות של המדינה לא הכי טובה בנושא הזה״.

עד למועד סגירת הגיליון, טרם התקבלה תגובת העירייה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן