אפליה בחסות חבר המועצה, אפרים ובר: "דירות ברובע ג' יוצעו תחילה לחסידי בעלזא"

חבר המועצה אפרים ובר (׳אגודת ישראל׳) שלח מכתב על גבי נייר עם לוגו עיריית אשדוד, ובו הוא מודיע לחסידי בעלזא כי בפרויקט דירות שנבנה ברובע ג’, יוצעו דירות תחילה ולזמן קצוב לציבור החרדי, הנמנים עם חסידות בעלז״א. עו"ד גלבר פנתה ליועץ המשפטי בעירייה, בבקשת הבהרה ודרישה לביטול המכתב על כל הסכמותיו. ובר: ״המכתב לא חתום״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 מכתב ששלח חבר המועצה, מחזיק תיק חינוך חרדי ויו"ר ועדת הכספים, אפרים ובר, שנכתב על נייר מכתבים עם לוגו עיריית אשדוד מעורר סערה. במכתב הוא פונה אל חבר חסידי בעלז״א בעיר, ומציע להם עסקת נדל"ן מפתה. וכך הוא כותב: "במסגרת תנופת התחדשות ברובע ג' בעיר ועיבויה, במסגרת  פרויקטים של תמ"א 38 , אנו שמחים לבשרכם כי הצלחנו ב"ה להביא לכך שתנופת ההתחדשות של רובע ג' תסייע גם  בהגדלת קהילת בעלזא המעטירה בעירנו”.

ובר: ״הדירות יוצעו תחילה לציבור אנשי שלומנו"

 ומוסיף ובר וכותב: "במסגרת זו סיכמנו עם חברת ' אוניקס׳, כי הדירות בפרויקט ' שערי עוזיהו' שמוקם בימים  אלו ברובע ג', יוצעו  תחילה- ולזמן מוגבל- לציבור אנ"ש חסידי בעלזא. הפרויקט מתפרס על פני תשעה בניינים צמודים בלב שדרות עוזיהו ברובע, ובו נבנים כ-150 דירות חדשות, בהן  דירות פנטהאוז, דירות גן ודירות 3,4 ו- 5 חדרים אשר נבנים בסטנדרט בנייה גבוה וברמת גימור מתקדמת. בסמוך לפרויקט היוקרתי מושקעים גם מיליוני שקלים בפיתוח סביבתי, כולל שדרוג חניות ורחבות הבניינים, שיפוץ מדרכות, נטיעת עצים ושדרוג הגינות הציבוריות".

ממשיך ובר וכותב כי: "פרויקט זה נבחר מתוך מחשבה תחילה  ובידיעה ברורה שמיקום הפרויקט הינו אטרקטיבי לציבור אנ"ש, שכן ברובע ג' קיימים כל  המוסדות  וביהמ"ד שיוכלו בס"ד לקלוט את התושבים החדשים, אשר יגיעו  להתגורר בפרויקט זה, שיאוכלס בעז"ה בתוך כ-3 שנים. על מנת ליהנות מהצעה הייחודית  שבבשורה זו" מפנה ובר את האנשים לנציג  האחראי על הפרויקט.

 עו"ד גלבר: "הפליה נוסח עיריית אשדוד"

 חברת המועצה עו"ד הלן גלבר התייחסה למכתב של חבר המועצה ובר בדף הפייסבוק שלה: "הפליה נוסח עיריית אשדוד. קבל עם ועדה על נייר מכתבים של עיריית אשדוד הגדיל לעשות הרב אפרים ובר, וקורא לקהל בוחריו להזדרז ולרכוש נדל"ן בפרויקט התחדשות עירונית כי 'סיכמנו עם אוניקס כי הדירות יוצעו תחילה ולזמן מוגבל לציבור אנשי שלומינו'…" עו"ד גלבר שואלת: "מי זה סיכמנו? ממתי יש העדפת קהל אחד על פני שני?  איך עיריית אשדוד נותנת יד להעדפה כזו?".

 עו"ד גלבר ממשיכה וכותבת: "יואיל נא ראש העיר לבטל מכתב זה לאלתר על כל סיכומיו. אין לי דבר וחצי דבר נגד אוכלוסיית בעלזא, או כל אוכלוסייה אחרת. עיריית אשדוד חייבת לדאוג לכלל המגזרים באשדוד ללא כחל וסרק".

עו"ד גלבר אף פנתה במכתב אל היועץ המשפטי בעיריה, עו"ד רוני עמיר, בצירוף המכתב: "אבקש לקבל הבהרה המכתב על מכתבים של העירייה. המצ"ב שהופץ לציבור מראה ללא ספק כי מתקיימת הפלייה. אבקש לקבל את עותק ההסכם של עירית אשדוד עם חברת ׳אוניקס׳, כפי שכתב הרב ובר מטעם העירייה. בנוסף, אבקש מראש העיר להוציא לאלתר מכתב ביטול."

חשוב לציין כי ׳השבוע באשדוד׳ כתב בנושא אשתקד וציטט מאותו מכתב עצמו של חבר המועצה ובר. אגב המכתב עצמו אינו נושא תאריך. חבר המועצה באותה כתבה לא הגיב לדברים. לאחר והמכתב הועלה שוב ע"י חברת המועצה עו"ד גלבר פנינו אליה בבקשת הבהרה. ״קיבלתי מכתב עכשיו. כנראה הוא הפיץ אותו עוד פעם. "עו"ד גלבר פנתה למספר חברים מהמגזר החרדי לבירור. "פניתי לחבר חרדי ושאלתי אותו מה זה? והוא ענה לי 'הלן הם ממשיכים להפיץ'. יש כעס על המכתב. לא רק החרדים הספרדיים כועסים, אלא גם בקרב חרדים אשכנזיים. החשוב כאן שיש כאן משהו לא תוקי. יש כאן הפליה ולכן פנתי בקשת הבהרה לעו"ד עמיר".

חבר המועצה אפרים ובר: ״המכתב לא חתום‫. אני אף פעם לא שולח מכתבים על הלוגו של העירייה״‫.

סאיג: "פניה תעשה למבקר המדינה"

יו"ר הפורום החילוני רוני סאיג: "חבר המועצה, יו"ר ועדת הכספים, אפרים ובר עושה שימוש לא חוקי, מכוון סקטוריאלית ובלתי תקין בהמעטה ומוציא מסמכים רשמיים בעיתיים ובלתי שוויוניים מבחינה חוקית. פנייה בנושא זה תועבר למבקר המדינה ולמפקח על הרשויות המקומיות במשרד הפנים. הגיע הזמן של התושבים והתושבות  לדרוש מינהל תקין, מנציגי הציבור באשר הם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן