תקציב 2024: 2.26 מיליארד שקל

מועצת העיר אישרה היום את תקציב העירייה לשנת 2024 ורשמה שיא חדש בתולדות העיר – למעלה משתי מיליארד ורבע שקלים! תקציב העירייה מבטא את המדיניות העירונית לשנת הפעילות ומציג את הכלים הכלכליים להגשמת יעדי העיר לשנה הקרובה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מועצת העיר התכנסה היום (17/4) לישיבה מיוחדת בנושא תקציב 2024, ושמעה סקירה ארוכה מפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשר ציין כי השנה הנוכחית היתה מאתגרת במיוחד והיא המשך לתקופת הקורונה ולאתגרים שהיא הציבה בפנינו. "שני אירועי חירום מגה גדולים פקדו אותנו – הקורונה ומלחמת חרבות ברזל, וההשפעה שלהם על חיי העיר, ברמה האישית וברמה העירונית-ציבורית, היתה דרמטית" פתח ראש העיר בדבריו.

בתוך כך, ראש העיר הציג את כל הפעולות שעשתה העיר בתקופת החירום וציין כי "לא חסכנו במשאבים הכלכליים כדי להבטיח את שלום הציבור ובטחון התושבים". הדברים באו לידי ביטוי בכל מה שקשור בביטחון התושבים, בחוסן הקהילתי ובהצלת חיים, כדוגמת: הצבת ממ"מים בכל מוסדות החינוך נעדרי המיגון, טיפול במקלטים ציבוריים, הקמת כיתות כוננות, רכישת ערכות הפעלה עבור תכניות ההפגה, תמיכה בבעלי עסקים באמצעות תכנית מותאמת תוך שאנו רותמים אליה את משרדי הממשלה הרלוונטיים, הסברה מתמדת וקשר עם כל סוגי האוכלוסיה.. ועוד.

ראש העיר פירגן לציבור ואמר "הופתענו מאוד מהחוסן האזרחי שגילו תושבי העיר. מבחינה זו כל מדינת ישראל ובהן יישובי הדרום, עשו קפיצת מדרגה משמעותית" ועמד על חשיבות החוסן הקהילתי, ברמה האישית וברמה העירונית, כאבן יסוד בכושר העמידה בעתות חירום.

בדברים שכתב ראש העיר הוא התייחס לעלייה בתקציב ואמר כי היא ביטוי לעצמאות הכלכלית של העירייה שמאפשרת לה להניע תהליכים על חשבונה ולא לחכות למדינה. הוא ציין כי התקציב הנוכחי מבטא גם את מדיניות העירייה בחינוך (תקציב: 850 מיליון שקל, עלייה של 13 אחוזים) במינהל לשירותים חברתיים (355 מיליון שקל, עלייה של 6 אחוזים), והשקעה בתושב שרושמת שיא חדש: 9,724 שקל לאדם.

גזבר העירייה עודד לוי, אשר בנה את התקציב יחד עם עובדי מינהל הכספים ובהתאם להנחיות ראש העירייה, ציין כי "התקציב משקף את ההתנהלות הכלכלית הנבונה שהובילה העירייה לאורך השנה האחרונה, ואפשרה לה להתאים את התקציב למצב הלאומי וגם לקצב המואץ של גדילת העיר".

לאחר שנבחרי הציבור התייחסו לסעיפי התקציב, העלו שאלות וביקשו הבהרות בנושאים שונים, אושר תקציב העירייה לשנת 2024, הנאמד ב-2.263 מיליארד שקל – הגבוה בתולדות העיר. ראש העיר הודה לכל השותפים בהנהגת העיר, סגנים ונבחרי הציבור, למנכ"ל, לגזבר, לראשי האגפים הכלכליים ולכל עובדי מינהל הכספים וציין כי התקציב משקף את הצמיחה העירונית וגם את המענה שאליו נדרשה העיר בחודשים האחרונים מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, שבמסגרתה נדרשנו להפנות תקציבים גם להיבט הביטחוני.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן