תאגיד "יובלים אשדוד" למען החקלאות – יחל לספק מיליוני קוב מי קולחים להשקיית שדות ומטעים

תאגיד המים- "יובלים אשדוד" החל לאחרונה בהפעלת מט"ש אשדוד באיכות שלישונית. המשמעות – מיליוני קוב נוספים להשקיית שדות ומטעים.

מט"ש אשדוד. צילום: יובלים אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עד לפני מספר חודשים היו מי הקולחים (מי שפכים שמעובדים בתהליך כימי וביולוגי מתקדם ) במט"ש אשדוד ברמה שניונית, כלומר ניתן היה להשקות בהם רק כותנה או כל גידול שאינו למאכל. לפני מספר חודשים הסתיים שידרוג המט"ש לצורך הפיכת השפכים לקולחים ברמת טיהור שלישונית, כלומר ניתן יהיה יהיה להשקות בהם את כל סוגי הגידולים. במקביל התאגיד מקדם את ביצוע התכנית להרחבת יכולת קיבולת המט"ש ולהתאימה לפיתוחה המואץ של העיר, כפי שמוביל זאת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי .
עלות העבודות ליצירת קולחים ברמת איכות שלישונית במט"ש מסתכמת לכ- 50 מיליון ₪ והרחבת נפח המט"ש הינה בסדר גדול של עוד כ- 120 מיליון ₪. הפרויקט כולו ממומן על ידי "יובלים אשדוד".


מ"מ מנכ"ל "יובלים אשדוד" מלי בן ברוך," היתרון הראשון של התכנית להרחבת המט"ש והמעבר לאיכות מים שלישונית הוא מתן אישורים – מצד משרד הבריאות וגורמי התכנון לצורך הקמת מתחמים חדשים, בהתאם לתוכניות הפיתוח של העיר . יתרון משמעותי נוסף הוא אספקת מיליוני קוב מי קולחים ברמה שלישונית-הגבוהה ביותר לחקלאות. בכך אנו תורמים הן לפיתוחה של העיר לצורך מימוש תוכניות הפיתוח של העיר שיאפשרו בניית אלפי יחידות דיור חדשות ומתחמי מסחר ופנאי, והן לסביבה- לחקלאות ולחקלאים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן