חגיגה אמיתית יוונית בטברנה באשדוד: אוזו בזוגיות בורקסים. יאסו

פסטיבל "אשדודאנס" – הפסטיבל הבינלאומי למחול שיתקיים בפעם החמישית ממש כאן בארץ, במוקדים מרכזיים בעיר אשדוד, יארח השנה לא פחות משלוש טברנות ייחודיות

צילום: מייק אדרי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשאומרים לנו "טברנה", אנחנו מיד מדמיינים חגיגה יוונית עם אוזו, בורקסים ובוזוקי. מנין בעצם מגיע המונח "טברנה" ומה אנחנו מכנים ככזו כיום? המושג "טברנה" הושרש ביוון של ימי הביניים ומשמעו "בקתה" או "צריף". מסוף המאה ה-19, בעקבות חשיפת העולם לתרבות המהגרים היוונים, נהיו הטברנות נחלת כל העולם, ובשנים האחרונות הן מככבות כמוקד תרבותי בישראל, ובגדול. הכל התחיל בימי "בטברנה" של שמעון פרנס ורק המשיך וגדל.

הטברנה ממשיכה להיות מוקד בתרבות הישראלית, ואפילו מקבלת אדפטציות משלה. השנה, פסטיבל "אשדודאנס" – הפסטיבל הבינלאומי למחולות אותו אשדוד גאה לארח בפעם החמישית, עושה כבוד לטברנות. במהלך אירועי הפסטיבל נזכה לחגוג בלא פחות מ-3 טברנות, כל אחת וייחודה הוא.

הטברנה הראשונה היא הטברנה הקלאסית, היוונית, בלי לשכוח את עיר הנמל הישראלית בה נחגוג – אשדוד. הבריזה הנעימה מהנמל תורגש בצלילי השירים היווניים בטברנה בהנחיית בועז טביב, שימזוג לכם כוסית אוזו כשתרקדו למוזיקה שתגרום לכם לצאת במחול אינסופי ולרצות לזרוק הצידה את כל השולחנות.

בנוסף לטברנה היוונית הקלאסית, נפגוש לראשונה גם טברנה מרוקאית. אתם בטח מתארים לעצמכם טברנה שמחה וצבעונית במיוחד – וכנראה שאתם צודקים. חיים אוליאל וסמי לזמי ירימו לכם לצלילים אוריינטליים בניחוח מדבר צבעוני, יחד עם אורחים נוספים שיחכו לכם סביב השולחנות עם כוסית לחיים ועם מיטב הנעימות המרוקאיות – הנאה מובטחת, לא רק ליוצאי מרוקו.
אז טברנה יוונית קלאסית כמיטב המסורת? יש. טברנה מרוקאית צבעונית ושמחה? יש גם. מצוין, אז איזו עוד טברנה כבר יכולה להיות? תופתעו לגלות אבל הטברנה השלישית שאפשר לקחת בה חלק בחגיגות הפסטיבל דווקא מגיעה מאירופה – והיא הטברנה הצרפתית. טברנה קצת יותר רגועה והרבה יותר רומנטית. יוסי אזולאי ייקח את המושכות בחגיגה שכולה שנסונים צרפתיים בלתי נשכחים מכל הזמנים – שלא נשכח לרגע מהי רומנטיקה ואיך שרים אהבה.

אנחנו כבר מחכים בקוצר רוח והכנו מצב רוח מתאים לכל אחת מהטברנות. ואתם? איזו טברנה הכי מדברת אליכם? מקווים שניפגש על כוס משקה, באחת מהן. אולי אפילו עם איזה שיר או ריקוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן