שיא של בני נוער שהתחסנו באשדוד

למרות עליית התחלואה בארץ מהוריאנט דלתא באשדוד יש 5 חולים מאומתים והיא ירוקה. במבצע חיסונים לבני נוער שערכו עיריית אשדוד ומד״א חוסנו 652 צעירים. מספר שיא לעומת יישובים אחרים.ד״ר אהוד דרוקר מ׳אסותא׳ קורא להחזיר את התו הירוק לפני שיתפרץ גל רביעי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 בגלים הקודמים של נגיף הקורונה הייתה אשדוד לרוב עיר אדומה עם רמת תחלואה גבוהה. למרבה השמחה, הפעם, לנוכח התפשטותו המהירה של וריאנט הקורונה דלתא המכונה ״ההודי״ בישראל, באשדוד יש מעט חולים מאומתים. על פי נתוני אתר משרד הבריאות נכון ליום שלישי ה-6‪.7‪.21, אשדוד היא ירוקה, אך ציון הרמזור עלה ל-1‪.1. רק 5 חולים מאומתים (רובם כאלה ששבו מחו"ל) ומספר הבדיקות קורונה הוא כ- 4,600. מנתוני התחלואה עולה כי הרוב צעירים  בגילאי 0-19 וכי התסמינים בדרך כלל קלים.

בעיריית אשדוד מקווים כי אשדוד תישאר עם תחלואה נמוכה או ללא תחלואה, אך ממשיכים, ביוזמת ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, לעודד תושבים להיבדק ולהתחסן. בעיקר את בני הנוער והצעירים, אך לא פוסחים גל ניסיונות לחסו מבוגרים שטרם התחסנו. כמו קריאה לתושבים להמשיר לשמור על זהירות, לעטות מסכות במקומות סגורים. תחנת הבדיקה בעיר חזרה לבדוק ומקבלת תושבים מכל קופות החולים ללא צורך בהפניית רופא.

שיא המתחסנים בקרב בני נוער באשדוד

ביום שלישי השבוע קיימה העירייה בשיתוף מד״א מבצע חיסונים לנערים ונערות. המבצע היה ברחבת העירייה והוא היה למען בני גילאי 12-16 בין השעות 16:00-22:00. מתחם חיסונים נוסף בבית ספר ׳בית יעקב׳ ברחוב הרב חיסדאי 4. ראש העיר ד״ר לסרי ביקש לעודד את החיסונים בקרב בני הנוער ולערוך הפנינג כמו שנערך בעבר לצעירי העיר. ״אשדוד ממשיכה להיות ירוקה, אבל לא לעולם חוסן. רק שיעור התחסנות גבוה בקרב גילאי 12-16 ימנע התפשטות הנגיף וחס וחלילה גל רביעי״, כתב ד״ר לסרי וקרא לבני הנוער להגיע להתחסן. והם אכן הגיעו. הצעירים נהנו מהפנינג ססגוני ואווירה שמחה והתחסנו. למבצע החיסונים הגיעו הרבה מהמצופה, עד שהיה צריך להביא חיסונים ממקומות אחרים. בסיום המבצע המוצלח התחסנו 652 בני נוער. שיא אשדודי לעומת ערים אחרות שבהן נערכו גם מבצע חיסונים לנוער בשיתוף מד״א.

ד״ר דרוקר מ׳אסותא׳: ״להחזיר את התו הירוק״

על רקע העלייה בתחלואה אומר סגן מלר"ד בית החולים ׳אסותא׳ אשדוד, ד"ר אהוד דרוקר: "לא ניתן להגדיר עדיין את המצב הנוכחי כגל רביעי‫, אך בוודאי ניתן לומר שקיימת התפרצות‫. ההתפרצות הנוכחית לא מראה סימני בלימה וככל שנקדים לקבל החלטות כמו החזרת התו הירוק ומניעת התקהלויות‫, נוכל לעצור את התפשטות הנגיף‫. עם כל הקושי עדיין מדובר בצעדים מתונים ומדודים שבכוחם למנוע את ההתפרצות של היום מלהיות גל רביעי מחר״‫.  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן