רונית קדוש עמר מאשדוד (42): הכימאית שהפכה לשחקנית

רונית קדוש עמר (42) עבדה כמהנדסת כימיה ומנהלת איכות של מפעלי מזון, בין היתר עבדה ב"טרה" וב"נירלט" בקיבוץ ניר עוז ("הרגשתי בגן עדן, אבל כל יום בדקתי אם לא מתחבא שם מחבל ועכשיו מתברר שהחשש היה מוצדק"). היא ניסתה להחליף מסלולים בעבודתה המקצועית, אך השחיקה והחיפוש אחר משמעות, הובילו אותה לתחום חדש לגמרי: הנחיית הורים וקבוצות ו… משחק!! היא עברה קורס משחק מקוצר אצל מלהקת גדולה וגילתה שם את השחקנית שבה. היא למדה גם הנחיית הורים וקבוצות, וכיום מתנדבת במרכז הרווחה ברובע י"ב אצל נשים, שהיו במערכות אלימות פיזית, כלכלית ומילולית, שואבת מהן כוחות ופידבקים. על המסך תוכלו לראות אותה מככבת בפרסומות (מגדל, תדהר, כרטיס אדי ועוד), ואפילו בסדרות טלוויזיה ("גיבורים" ששיחזרה את מאורעות ה-7 באוקטובר ו"האמת על תאיר ראדה") וכן, יש בזה גם כסף לא רע בכלל

מככבת על מסך הטלוויזיה בפרסומות וסדרות. רונית קדוש-עמר.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כאשר אני מראיינת את רונית אני נזכרת במשפט שלא מזמן שמעתי "ארבעים הוא השלושים החדש". אצלה, הוא קולע בול. רונית היא אחת שלא מהססת לקפוץ מתחום לתחום וממקום למקום כדי למלא את המשמעות הפנימית שלה, מקבלת החלטות מעומק הבטן ואכן הגיעה למקומות שלא חשבה עליהם כלל בצעירותה וחולמת קדימה על העתיד החדש.

רונית קדוש עמר (42) אשדודית יפהפייה, נשואה למקסים, "איש עסקים מוכשר" ורואה חשבון. השניים הורים לארבעה ילדים (שלושה בנים 15,13,10 ובת 8 בת הזקונים).

רונית נולדה באילת לאב מלונאי, משם עברו לנתניה והרצליה שם גדלה. בחגים ובחופש הגדול המשפחה הייתה מגיעה לבית הסבתא באשדוד, בני משפחת דהן, מרוקאים מהעיר ספרו.

"וזה מטורף שאני גרה פה היום" היא אומרת, כאילו עוד לא הבנו שמעברים הם בטבע השני שלה "כי היה לי ברור שנגור בשרון, שם גדלתי".

אז איך הגעת להתגורר באשדוד?

"אני ובעלי הכרנו בבאר שבע באוניברסיטה, כשהייתי ברמנית. גרנו שם עשר שנים והוא הצליח להביא אותי משם לאשדוד".

היכן שירתת בצבא?

"בצבא שירתתי כקצינת ת"ש באיו"ש, חוויה בפני עצמה. הסתובבתי עם אמ 16 מקוצר, והייתי בחומת מגן זו שמקבלת את שמות החללים ומעבירה אותם לקצין העיר, תפקיד משמעותי. הייתי בחמ"ל עם מפקד האוגדה וכן הייתי קצינת ת"ש של דובדבן".

מהפרסומות ל׳רמי לוי׳

וואו שירות משמעותי. לא חשבת להישאר בקבע?

"ניסו לשכנע אותי להישאר בצבא ובסוף השירות נבחרתי להיות המזכירה של אלוף פיקוד מרכז ופתאום הייתה לי תחושת בטן "ביג נו נו", אמרתי תודה על הבחירה אבל אני לא נשארת, העדפתי להשתחרר, החלטה שהיא אחת הקשוחות בחיי."

איך המשכת בעולם הקריירה?

"משם התחלתי ללמוד הנדסה כימית במשך ארבע שנים. תואר מאוד אינטנסיבי, קשוח ברמות, אין לי מושג איך החזקתי מעמד, אני פשוט עקשנית".

היכן חשבת לעבוד?

"אני מאוד אוהבת יופי וקוסמטיקה, לכן הגעתי כבר באמצע התואר עד למנכ"ל של "קרליין" וביקשתי להשתלב. הוא התנה תנאי- או שאעזוב את התואר או שלא אשתלב אצלו ואז החלטתי להמשיך את התואר ולסיים. בהמשך טעמתי קצת מתעשיית הקוסמטיקה ולא ממש אהבתי, העדפתי להשתלב בתעשיית המזון".

מצילומי הסדרה ׳שומקום׳

איך היה בחברת "טרה"?

"הקמנו את המחלבה בנתיבות וזו הייתה חוויה גדולה מאוד, עם המון תקציבים, חלום רטוב. ארבע שנים עבדתי שם.

הכרתי את עולם הרפתות, הסתובבתי בשטח, עשיתי ביקורות בכל המרכזים הלוגיסטיים של קוקה קולה. התחלתי כטכנולוגית קוטג' ומשם לעולם החלב הגולמי ושרשרת הקירור, כמהנדסת כימיה, ומנהלת איכות של מפעלי מזון, ומשם עברתי ל"נירלט" בקיבוץ ניר עוז".

בשבעה לאוקטובר כאשר ניר עוז הותקף, נזכרת בשנות עבודתך שם?

"בהחלט, אני עד היום מרגישה מאוד מעורבת עם כל מה שקרה בקיבוץ ניר עוז בשביעי לאוקטובר, בין היתר כי הכרתי הרבה שעברו את התופת וגם הרבה חטופים. עבדתי שם עם אנשים שהייתה לי הזכות לנסוע אליהם ולהכיר אותם. כל יום לנסוע לעבודה דרך שטחים ירוקים, הרגשתי שעבדתי בגן עדן, ולכן כל מה שקרה היה שוק מוחלט".

רונית מתוך הסדרה ׳גיבורים׳ עם המפקדת רון

לא חששת בזמנו לעבוד שם?

"לא תאמיני.. אחותי תמיד אמרה לי 'תעשי בכל בוקר סיבוב בשירותים, תבדקי שאף מחבל לא מתחבא לך בתוך האסלה.' צחוק צחוק, אבל עשיתי את זה כל יום. והנה היום אני יודעת שלא סתם היה לי את החשש הזה".

למה עזבת את "נירלט"?

"רציתי לחזור לעולם המזון, להרגיש נחוצה וחיונית, כי במזון עולם האיכות הוא קריטי, לכן חזרתי לעבוד כיועצת ובכל יום הייתי במפעל אחר. נסעתי למפעלי ים המלח פעם בשבוע, עבדתי 'על הקווים' וזה היה מדהים."

"גיליתי את עצמי כשחקנית״

מדהים, ובכל זאת את כבר לא שם… איך התגלגלת למשחק והנחייה?

"יום אחד בדרך למפעלי ים המלח, התחלתי לשאול את עצמי, למה אני עושה מה שאני עושה? התחלתי להרגיש שחיקה. חשבתי וחשבתי והחלטתי ללמוד משחק".

על הסט עם חיים זנאתי, הילה סרג'ון ושיפי אלוני בצילומי לילה לסדרת המתח ׳האמת׳

היכן למדת משחק?

"למדתי בקורס תיאטרון שהעבירה גלית אשכול, אצלה בבית בשרון, קורס של כחצי שנה, כשלא ידעתי בכלל שהיא המלהקת הכי גדולה במדינה, שליהקה לסדרות כמו "רמזור" ו"להציל את שולי"".

והיא גילתה אותך?

"לא. גיליתי את עצמי. והנה מסר לכולם: אם לא תגלה את עצמך אף אחד לא יגלה אותך."

אם כך חשפת שאת למעשה שחקנית נסתרת?

"גיליתי את עצמי כשחקנית, והרגשתי שזה עשה לי טוב. למעשה הבנתי, שכל מה שחשבתי על משחק זה בדיוק הפוך, כי לפעמים אנשים חושבים שלשחק דמות מסוימת זה להצליח להיות משהו אחר וזה בדיוק הפוך. צריך להצליח להיות עצמך וזה מאוד מאוד קשה. יש לי גם פודקאסט על זה.

הבנתי, שאלה שסגורים על עצמם, שהם אותנטיים ולא מחשבנים, הם מאוד כריזמטיים והם הכוכבים. צריך קודם כל להיות שלם עם עצמך".

״תזכרו את השם שלה״. עם השחקנית מור דמרי

ואיך התחלת לקטוף עבודות משחק? נרשמת לסוכנות?

"בהתחלה לא הייתי בסוכנות ואחר כך נרשמתי לסוכנות לבנה חכים".

כלומר לקח לך ארבע שנים להריץ את החלום: התחלת מגיל 38 ובגיל 42 הגשמת אותו..

"מדוייק".

באילו פרסומות כבר השתתפת?

"תדהר נדל"ן ומגדל ביטוח, רמי לוי, מאסטר שף , כרטיס אדי".

ובאילו תוכניות שיחקת?

"האמת על הרצח של תאיר ראדה", סדרה שתעלה בקרוב בכאן 11, בתפקיד קטן של אשת ראש העיר, ובתוכנית "גיבורים" של נס לי ברדה, בתפקיד אמא, זה היה צילום אילוסטרציה בו שיחזרו את מאורעות השביעי לאוקטובר".

איך זה הרגיש? הרי זה לא מנותק מהמציאות…

"היה מפתיע. ממש אקשן לכל דבר. לא ציפיתי לזה. אמרו לי שהתפקיד יהיה מטושטש ובסוף הראו קלוז אפים, זה היה קטע".

יש בפרסומות ומשחק כסף טוב? אולי עוד תיהי מיליונרית?

"בפרסומות יש אחלה כסף זה מבורך,  במשחק אם אתה מצליח לבסס את עצמך כמותג, אתה גובה בהתאם".

כמה מרוויחים? מאות? אלפים?

"אם אתה שחקן בפרסומת זה מינימום 2000 ש"ח ליום צילום של הרבה שעות, שזה חביב מאוד ויש סכומים יותר גבוהים מזה, שזה נחמד מאוד. כשמתבססים אפשר לבוא ולדרוש יותר".

״כל יום מסר ליקום״

במקביל הלכת ללמוד הנחיית הורים ומשחק בשיטת צ'בק, על מה מדובר?

"למדתי לימודי צ'בק, שזו שיטה בינלאומית ללימודי משחק של איבונה צ'בק, גם שחקנים בינלאומיים הולכים ללמוד את השיטה הזאת. בעיקרון היא ממקדת מספר שלבים כדי להיכנס לדמות וליצור סיטואציה אותנטית".

ואיך הגעת ללימודי הנחיית הורות והנחיית קבוצות?

"במהלך השינוי חיפשתי האם אני משמעותית ואיך לנגוע בכמה שיותר אנשים וכך הגעתי להנחיית הורים, הרגשתי שזה תחום קריטי לכולם, חינוך ילדים וחינוך מבוגרים איך לחנך ילדים, כל נושא הנפש הנשמה והשיח עם האחר. הלימודים חיזקו לי את המשמעות. מצד שני הבנתי שאני פחות מתאימה לטיפול פרטני אחד על אחד, כי אני מחפשת קהל גדול, משקיעה הרבה אנרגיה ורוצה להעביר אותה לכמה שיותר ולכן הלכתי להנחיית קבוצות".

היכן את מנחה קבוצות?

"אני מתנדבת במרכז הרווחה ברובע י"ב אצל נשים, שחלקן יצאו ממעגל האלימות וחלקן היו במערכות אלימות גם פיזית וגם כלכלית ומילולית. בזכות אותן נשים ששיתפתי בתכנים מהקורס להנחיית הורים, התגבשו הרצאות שאותן אני מעבירה בארגונים ובחברות, זה ממש בזכותן. יש בינינו קשר מיוחד. הן עוזרות לי לא פחות מאשר אני עוזרת להן. הפידבקים גורמים לי לכתוב את ההרצאות ולעוף על זה וזה הכי חשוב לי".

ב—19/2 יש לך הרצאה באוגדת איו"ש שם שירתת, איך זה קרה אחרי כל השנים?

"אכן, זו תהיה הרצאת יום המשפחה כשאחריי פרופסור רולידר המדהים.  למעשה הייתי די תקועה עם ההרצאות וחלמתי לחזור לבסיס שלי באיו"ש ולהרצות להם ברוח המלחמה ולא ידעתי איך זה יקרה. אחרי חודשיים מישהי שהייתה איתי בקורס קצינות העלתה פוסט,, אחרי ש-15 שנה לא היינו בקשר. כתבתי לה תגובה והתחלנו לדבר. היא שאלה אם מסוכן באשדוד ואמרה שהיא עובדת באוגדת איו"ש ומחזיקת תיק הרווחה. באותו שבוע ישבנו לכוס קפה ואמרתי לה שחשבתי על הרצאה שם והכל זרם".

היכן את חולמת לשחק?

"בסדרה ישראלית מצליחה, אולי להשתמש עם כל העבר הצבאי שלי, לא שוללת שום דבר.

עכשיו אני עובדת על אינסטגרם חדש, כי הייתי בהתנגדות לפלטפורמה והיום אני מבינה שאי אפשר בלי. בכלל, כל יום יש לי מסר חדש ליקום".

לפעמים חלומות מתגשמים??

"בהחלט. תאמינו בעצמכם. גם אם האחרים סקפטיים לגביכם אומרים לכם לא, לא ולא, תמשיכו להאמין ותצליחו".

ומה אומר בעלך על אשתו הכימאית שהפכה לשחקנית?

"אין לו ברירה.. זו אני. אבל אין ספק שהוא לא אהב בכלל את השינויים שלי בהתחלה וגם המשחק לא בא לו בטוב.  עכשיו הוא רואה שאני פורחת ומצליחה לעשות דברים ומן הסתם יותר טוב בבית אז כולם יותר בטוב. ואני מאמינה שאם טוב לך זה משפיע על כולם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן