"ראש הממשלה נפתלי בנט סומך עלי ונתן לי לנהל את פרוייקט חייו"

סטלה וינשטיין, חברת מועצת העיר אשדוד אמנם לא נכנסה, בשלב זה, לכנסת בשל התנגדותו של סגן השר אביר קארה להתפטר למענה, אולם קיבלה מראש הממשלה נפתלי בנט גו'ב עוצמתי: מנכ"לית מפלגת ימינה. בנט הטיל עליה משימה לא קלה, לבנות סניפים, מוסדות ובעיקר להביא מצביעים ותומכים . "אחת לשבוע אני אצלו בלשכה בפגישה קבועה לתכנן מהלכים".עבודה לא קלה עבור סטלה, בהתחשב בעובדה שמצביעי ימינה והימין טוענים שבנט גנב שלטון.סטלה טוענת שלימינה יש תמיכה גדולה בציבור ובעיר אשדוד . אגב, היא זו שגם עשתה סולחה בין ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לכצנלסון בעקבות המשבר הקשה שהיה בניהם . וגם אומרת שתרוץ לראשות העיר רק לאחר שלסרי וכצנלסון יפרשו. ראיון ראשון שלה כמנכ"לית ימינה

ויינשטיין. קרובה מאוד לראש הממשלה. צילום: ארכיון, אריאל זנדברג
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ש.סטלה ויינשטיין מנכ"לית ימינה, חברת מועצת העיר אשדוד, בקרוב חברת כנסת. מה השלב הבא? ראשות עיריית אשדוד?

״יש חייל שלא חולם להיות גנרל?״

ש. זו תשובה ששמעתי ממך בריאיון הקודם, ששאלתי אותך בסוף הריאיון האם תרצי להיות ראשת עיר והשבתי לי את התשובה הזו. אז אשאל בחידוד, האם תרצה להיות ראש עיריית אשדוד?

״בשחקנים המדהימים שקיימים היום בעירייה בתפקידים בכירים בעירייה, הם עושים עבודה לא רעה. כמובן שתמיד יש מקום לשיפור. יש לי המון הכרת הטוב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וסגנו שמעון כצנלסון וכל עוד הם בתמונה – אז לא כעת״.

ש. ואם הם לא יהיו בתמונה מסיבה כלשהי?

״אם מישהו עד לפני שנה היה אומר לי שתהיה לי דלת פתוחה ללשכתו של ראש הממשלה, ואהיה בפגישה שבועית עם ראש הממשלה – לבטח לא הייתי מאמינה. הנבואה ניתנה לשוטים, אז אני בהחלט לא יודעת מה לצפות. מה שמעניין אותי כעת זה לעשות תהליכי שינוי כלל ארציים. מקום בכנסת מאוד מעניין אותי, אולי להיכנס כחברת כנסת בע״ה ואף בתפקידים בכירים יותר״.

חיה פוליטיקה מגיל 14

סטלה וינשטיין עשתה דרך לא רעה בפוליטיקה, אותה היא נושמת מגיל 14. אז החלה דרכה בישראל ביתינו והפכה במהרה למנהלת הלשכה של היו"ר החזק, אביגדור ליברמן במפלגת "ישראל ביתנו". בעקבות בעלה, היא עברה לאשדוד וביחד הם פתחו רשת מכוני כושר ברחבי הארץ "לזוז", וגם באשדוד. למועצת העיר היא הגיעה  במקרה. פגשה בתחנת הדלק את שמעון כצנלסון וחבר משותף הזכיר לו מי היא. הוא זכר במעומעם את סטלה במשרדי "ישראל ביתנו" ולאחר שיחה איתה  הוא התלהב והציע לה מקום ריאלי ברשימה לעירייה.

סטלה התפרסמה ברמה הארצית בימי הקורונה הקשים, כשעצמאים הפגינו ועלו לכנסת ודרשו סיוע ומחו על ההגבלות והנזקים שנגרמו להם. סטלה לא חששה בכנסת להיכנס לוועדות לצעוק ולהביע את מחאת העצמאיים. חיש מהר היא בלטה גם בשל היכולת הוורבלית שלה, להביע דברים ולומר אותם בחדות, בהירות ובענייניות.

תחילה ניהלה מו"מ עם גדעון סער, מ"תקווה חדשה", מו"מ שלא הבשיל ואז פנה אליה, נפתלי בנט שהבחין בה בכנסת. הוא חיפש לרשימה מנהיגים צעירים בתחום העצמאיים. את אביר קארה הוא קלט קודם והעניק לו מקום ריאלי, ולסטלה שהצטרפה הוא הציע את המקום ה11 ברשימה לכנסת. במסגרת החוק הנורוובגי  שרים וסגני שרים התפטרו ונכנסו אחרים. ח"כ קראה שקיבל תפקיד של סגן שר סירב לפנות מקומו לטובת סטלה. בנט ואיילת שקד לחצו על קארה וזה לא נכנע. הוא נשאר גם כח"כ וכסגן שר. בתמורה קיבלה ג'וב לא פחות עוצמתי: מנכ"לית מפלגת ימינה, ואני מקווה שיקרה ואכנס גם לכנסת, אומרת סטלה בראיון מיוחד ל"אשדדוד10".

ש. ואת יודעת למה אביר קארה שמונה לסגן שר, וקיבל מה שהוא רוצה, מסרב עדיין להפרד מהכסא בכנסת לטובתך?

"ראשית חשוב לי להבהיר, שניסו להציג כאילו יש ביני לבינו סכסוך, אז לא נכון. אביר הוא חבר יקר. יש לו את המניעים שלו, הוא הגיע לשנות, הוא אוהב להיות בתוך הכנסת כי הוא מאמין ששם זו העשיה, והוא כרגע לא מעוניין לוותר על זה ואני יכולה להבין אותו, כי יש עשיה כפולה ועשיה פרלמנטרית שהוא רוצה להיות חלק ממנה, וגם עשיה מעשית יותר של סגן השר. אני לא כועסת, ואני לא מתעסקת באכזבה או בכעס, אני לא אמוציונלית אלא רציונלי, פרקטית מאוד. אני מבינה כרגע מבינה פרקטית במה שהוא בחר. אני מאמינה שבעתיד זה יקרה״.

 ש. כמנכ״לית מפלגת ימינה, שזו בעצם מפלגת שלטון את נפגשת פעם בשבוע עם ראש הממשלה נפתלי בנט. חתיכת תפקיד יש לך. במוקד המדינה.

״(צוחקת)…זה לא השתנה בהרבה, הייתי מדברת איתו כל הזמן.. לפני״.

ש. נכון, אבל עכשיו הוא ראש ממשלה, יש לזה אפקט אחר?

״לחלוטין. זה בהחלט אפקט אחר,  וזו הזדמנות גם להודות לראש הממשלה, שהוא סומך עליי ונתן לי את פרוייקט חייו בעיני, שזו מפלגת ימינה. אני חושבת שהסיבה שקיבלתי את התפקיד הזה, היא שאנו חולקים מכנה  משותף בחזון שבו אנו רוצים להקים משהו טוב למען כלל עם ישראל, חיבור  עם השבטים ולא רק מה שמפריד בינינו, אלא מה מחבר בינינו ולחזק את זה. ושנינו חולקים את אותו דבר וזה החזון של מפלגת ימינה. יש המון פרקטיקה בפגישות״.

צילום. אריאל זנדברג. סטלה ובנט

 ש. נדמה שלבנט יש  כעת בעיה ב׳בייס׳ שלו, שהרי אם בעבר הוא היה ימינה מובהק, הוא השתנה בעקבות החיבור עם השמאל וממשלת השינוי. מה שמקשה עלייך בוודי להביא תומכים לימינה מקרב ימניים

״מי שעוקב אחריי ברשתות החברתיות, רואה שאני מגיעה המון בשבוע האחרון להתיישבויות הצעירות והפחות צעירות. אני מופתעת מהאנשים שם, יש אמירות של התרגשות אדירה. לדוגמא פגשתי מישהי מקדומים, שבעבר פונתה מגוש קטיף, ואומרת לי ׳שהשמאל שאמר אז שאנו רוצחי רבין, שאנו לא חלק מעם ישראל, מתנחלים וכל הקללות שנפלו עליהם, בסוף שנות התשעים עכשיו מחבקים את בנט׳. הם לא רק מחבקים, אלא מעבר לכך שהרי הם הכתירו את מנכ״ל מועצת יש״ע לשעבר להיות ראש ממשלה עם כיפה, ומבחינתם זו בשורה. הבשורה של המוסדות של הציונות הלאומית, היהדות היפה, הכיפה הסרוגה שמקבלת סוף סוף מקום גם במשרד הדתות והם מאוד מתרגשים מזה. כי לטענתם הייתה עד היום קבוצה מסויימת שהיא הגדירה לכולם מהי יהדות. ואתה רואה נשים עם כיסוי ראש וגברים עם ציצית, בחורי ישיבות ששירתו בצבא וביחידות קרביות שמכתיבים להם מהי יהדות. פתאום מרגישים במקום שבו הקול שלהם נשמע. כמובן שלא הכל ורוד ולא הכל קל, אבל יש אתגרים״.

ש. בואי נדבר על הנגב. האתגר שלך יהיה לשכנע את הימין הפריפיאלי המסורתי שהצביע לבנט, ורואה מה שקורה בנגב. יש תפיסת עולם שמכרו את הנגב לרע״ם וזה מכעיס את הימין. איך את מתמודדת עם זה

 ״אני נוסעת הרבה בדרכים, גם בנגב וגם בגליל.  אני רואה מאות מעוזים של אוהלים, פחונים וילדים שמתרוצצים, בעיקר בישובים בדואים. על כל יהודי אחד יש היום 14 ערבים, ובנגב על כל יהודי אחד יש 11 ערבים ובדואים. הנתון הזה לא קרה לפני כחודש. המצב שבו היינו בפראות האחרונים שהממשלה הקודמת פנתה למשפחות פשע בדואיות, על מנת שיגנו על הכבישים שלנו, המשטרה עשתה מיקוד חוץ ושילמה פרוטקשן. לא קיים תקדימית חוקית דבר כזה בעולם. כל השוטרים בחו״ל שעשו את זה בעבר באיטליה-סיציליה וניו יורק הם שוטרים מושחתים, אנחנו חוקית שילמנו פרוטקשן. בזמן הפראות המשטרה פנתה למשפחות בדואיות שיישמרו על כבישי ערד. והמשטרה שילמה לחברות אבטחה חיצוניות. אני שומעת ביקורת קשה ואני לא נבהלת, אני מסבירה על המהלך. כיום הנפגעים העיקריים, אלו הם האוכלוסיה הערבית עצמה. הם נרצחים ברמה יומית בתוך הקהילה, לכל גבר שני יש נשק, יש ילדים שמתים בתאונות, אלימות נשית"

ש. יש תחושה שמנסור עבאס השתלט. מה את שומעת על אנשים שאומרים לך שאת מייצגת ממשלת שמאל

״זו ממשלת אחדות, לא שמאל, ואני שלמה איתה. האינטרס של האוכלוסיית הנגב כיום מתכתב עם האינטרס של מפלגת רע״ם לעשות סדר, ועם האינטרס של האוכלוסיה הערבית השקטה שרוצים להפסיק למות. אנחנו סובלים מפריצות, גלי אלימות, לינצ'ים, התפרעויות והשתלטות על קרקעות. והם כבר שנים יום יום מתים. והפתרונות נמצאים אצל הממשלה, כי התקציבים שמדברים עליהם זה להקמת תחנות משטרה, סיורים אחרי השעה 17 תהיה נוכחות משטרתית בנגב, הסדרת 4000-5000 מגורים ארעים לישובים קבועים, על מנת לצאת ממעגל העוני והזרימה למשפחת פשע.״

ש. אומרים שבנט איבד את השטח. מה שאומר שתהיה לך כמנכלית המפלגה עבודה קשה

"תראה המטרה שלי להקים מטות  בכל עיר. יש לנו ראשי מרחבים וראשי מטות, הייתה תחושה שאם שאם הסתיימו הבחירות, לא נמשיך בפעילות השטח שלנו. זה ממש לא נכון. מה שעשיתי בשבועיים האחרונים שאני בתפקיד סיירתי בכל הארץ, ואני עדיין ממשיכה עם הסיורים, סיימתי את החלק הדרומי וכעת עולה לצפונה והמטרה היא לפגוש את כל ראשי המטות".

ש. מה קורה באשדוד?

"באשדוד יש לנו את דניאל חוטבולי ויוסי סבג שהם ראשי המטה באשדוד, שהביאו תוצאה מדהימה לימינה. הם עבדו איתי יחד בבחירות. קיבלנו כ-6000 קולות לימינה באשדוד. קפיצה משמעותית. כל הקפיצה נוכסה אליי ואני מנכסת לדניאל ויוסי. אשדוד היא עיר ימנית, אבל היא לא ביביסטית. גם כוחות הליכוד הם לא ממש ביביסטים. אני שומעת מליכודניקים שאומרים שיש תחושה של עשיה. אשדודים חיים בדו קיום כבר תקופה ארוכה״.

 ש. את חושבת שהממשלה הזו תמלא את ימיה 4 שנים?

״אני חושבת ומקווה שכן. זה תלוי בשותפים הקואליציונים אם כל אחד יידע לא לעשות הטרלות, אפילו בכירים בעיריית אשדוד אומרים שפרוייקטים באשדוד שהיו תקועים במשך שנים פתאום התחילו לזוז, פתאום התחילו לענות לטלפונים במשרדי הממשלה, כלומר עובדים בלי כותרות, זה מה שחיפשנו קצת שקט, יותר עשייה״.

ש. את מכירה טוב את אביגדור ליברמן, שימשת מנהלת הלשכה שלו. אבל הוא אלוף ההטרלות. בהטרלה שלו האחרונה הוא קיצץ לחרדים את הסבסוד במעונות היום. בנט יעמוד מאחורי זה לצאת נגד חרדים אחרי שאמר שהוא לא נגד חרדים?

״ראשית גם חבריי פה במועצת העיר אשדוד יודעים את ההשקפה שלי בנושא. ימינה תמשיך לדאוג גם לחרדים, ושרים וחברי כנסת ידאגו לכלל ישראל אבל בפרט לחרדים, אבל לא לעסקנות. כן תהיה תוכנית מסודרת איך לאפשר גם עולם של תורה וגם של עבודה. אני חושבת שצריך לשפר את מאזן החובות מול הזכויות שיש במדינת ישראל. זה לא סוד, וגם חבריי החרדים יודעים את זה וחלקם אף מסכימים איתי, שמאזן החובות מול הזכויות קצת השתבש בגלל עסקנות ומאזן כוחות לא תקין של המפלגות החרדיות. לא מדובר על קיצוץ, אלא על ביטול הסבסוד למי שלא עובד. דרישת העבודה היא לפחות 24 שעות בשבוע, מדובר ב4 שעות ביום, שזה מעט מאוד, ולכן אני חושבת שגם אם אתה בעולם תורני מאוד עמוס, ניתן למצוא את היכולת לתת את ה4 שעות, שאת חלקם ניתן להמיר בשעות התנדבות.  לא יודעת אם הטיימינג הוא הנכון, אבל אין מה לעשות. הלוואי והיה חצי שנה מראש להודיע על כך מראש. אין ברירה, הציבור החרדי ייצא ממעגל העוני, הם תלויים בעסקנים ואנחנו רוצים להוציא אותם מזה.״

 ש. את נפגשת עם  בנט פעם בשבוע. איך הוא מקבל את מה שהוא חוטף ברשתות ובכנסת שקוראים לו בוגד, נוכל, שקרן וחוזרים על כך כל הזמן?

״אם ניקח את כל אלו שצועקים שגנבנו להם את הקול, אז כנראה היו לנו 30 מנדטים. בפועל, קיבלנו 7 מנדטים, אני נמצאת חזק בשטח, מתוקף תפקידי כמנכ"לית. מתוך ה-7 מנדטים יש כאלו שאומרים שחובת ההוכחה עלינו ויש מיעוט שכועס".

ש. שואל איך בנט לוקח את זה?

"זה לא נוגע לבנט, כי הוא מבין וגם אנחנו במפלגה, שמדובר במכונת רעל שסמוטריץ והליכוד מוציאים בטענה  כי גנבו להם קצת קולות. אגב, מדובר במיעוט קולני בליכוד שהוא מאוד אלים". 

ש. השבוע במליאה בנט גם זרק הערות קשות וצעק ותקף ?

״אני נכחתי שם בזמן הנאום שלו, הוא דיבר בנחת ובחיוך תוך כדי התפרצויות שלחכים מהליכוד. אבל כאשר מכים בנו, יש גבול עד כמה ממלכתיים אנחנו עדיין יכולים להיות, ואנחנו נשים לזה סוף. וכשעמד ביבי יו״ר האופזויציה ובנאום שלו, בהשבעת הממשלה, ונהג בהכפשות, גם תפקיד שלו הוא צריך להיות ממלכתי. אני רואה את המקהלה שהוא אומר להם להתחיל ומתי לסיים״.

ש. נחזור לתפקידך במועצת העיר אשדוד. את נציגת ראש הממשלה באשדוד. איך זה יעזור לאשדוד? איך תעזרי לאשדוד?

 "אשדוד מאוד חשובה לי. אגב, עוד לפני שבנט נבחר לראש הממשלה והייתה פניה להכניס את אשדוד במבצע ׳שומר חומות׳ גם לתוך מעגל זכאי פיצויים, אני זו שהגישה את המכתב, פניתי לעידית סילמן, שכתבה יחד איתי ופנתה אז ליו״ר ועדת הכספים, שהיה בזמנו חה״כ גפני ובזכות הפניה הוא הסכים. גם בפניה של ראש העיר לסרי, לגבי הפחתת מחיר הקייטנות, ביקשתי משרת החינוך שאני בקשר נהדר איתה עוד לפני הקורונה, כדי לזרז את התהליך. גם שרת הפנים, איילת שקד תגיע לביקור בשבועיים הקרובים, לראות כיצד אפשר לזרז פרוייקטים שהיו תקועים פה במשך שנים כמו מחיר למשתכן, חשוב לבנות באשדוד, עד כה זה היה תקוע בוועדות מרחביות. הנושאים היו תקועים בשל בירוקרטיה בעיקר, כי לא היה שר שיחתום״.

ש. יש עוד בעיה שאין פה הרכב מועצה דתית כבר שנתיים ויש לכם שר דתות, מטעם ימינה מתן כהנא..

"אז גם בזה יש בשורה,.שר הדתות מתן כהנא, אמור להגיע לאשדוד בקרוב. דיברנו אתו שיזרז את ההחלטה. חשוב שכל הרכבי המועצה בארץ יוקמו. כל שר שאני משוחחת איתו אומר לי, שגם אם אני אעבוד 24 שעות ביממה ברציפות, כל מה שאעשה אחתום על דברים, ייקח לי חודשים לשחרר. תחושה שהתעסקו יותר בפוליטיקה ובבחירות ופחות עשייה מקצועית. יש המון עבודה״.

ש. המשבר שהיה בין ראש העיר לראש הסיעה שלך בעירייה כצנלסון. הוא חטף קשות מלסרי והיה נדמה שהוא יוצא לאופוזיציה. אני שומע שאת זן שעשית ביניהם סולחה ..

 "אני לא אקח את כל הקרדיט אליי, אבל אומר שדאגתי והייתי מעורבת בהרגעת הרוחות. שניהם יקרים לליבי במיוחד. זה היה מבחן הדדי ביניהם. היה ביניהם משבר אמון, שקרה על שטויות. השותפות שיחיאל לסרי וכצנלסון יצרו ביחד, בהחלט הוסיפה לעיר אשדוד ולתושביה. עכשיו הם בסדר. ראינו את זה במועצה האחרונה. זה ייקח זמן, כי יש משקעים אבל הם הבינו מה המשותף ומהי טובת העיר"

ש. אם תבחרי לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, ואביר קארה יפנה לך את המקום. תשארי כמנכלית ימינה?

״כן, אשאר כמנכ"לית ימינה״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן