קוצר עונשו של הכדורגלן האשדודי יצחק אספה

לאחר שנתיים מאסר, החליטה ועדת השחרורים לשחרר את יצחק אספה כדורגלן העבר של מ.ס. אשדוד שדרס למוות את הנער ארי נשר ז"ל, בנו של הבימאי אבי נשר. תחילה נגזרו עליו 4.5 שנות מאסר שהומתקו בבית משפט העליון ל-3 שנים ועתה החליטה ועדת השחרורים לנכות לו שליש ממאסרו. הפרקליטות מתכוונת לערער

צילום: שחר גרוס, one
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון יצחק אספה, שחקן הכדורגל האשדודי, ישוחרר מהכלא בימים הקרובים, זאת לאחר שוועדת השחרורים החליטה לנכות שליש מעונש 3 שנות המאסר שלו.

אספה שחקן בקבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד ושחקן נבחרת הצעירה של ישראל, נחשב לשחקן כדורגל מחונן ועתידו היה לפניו. ב-24 לספטמבר 2018 דרס אספה למוות את הנער ארי נשר ז"ל בנו של הבימאי אבי נשר. אספה נהג ברכב שכור בשדרות רוקח בתל אביב מכיוון מערב למזרח, ובאותה עת רכבו במקום על אופנים אבי נשר וחברו שהרכיב אותו על אופניו. בשלב מסוים סטו שני הנערים ונפגעו בעוצמה מחלקה הקדמי של המכונית של אספה. נשר הועבר לבית החולים ׳איכילוב׳ וימים אחדים לאחר מכן נקבע מותו. חברו נפצע. לאחר התאונה עזב אספה את המקום מבלי להושיט עזרה או להזעיק סיוע. מכיוון שנקבע שמדובר היה בתאונה בלתי נמנעת, הוא לא הואשם באחריות לגרימתה, אלא בהפקרת הנפגעים ונטישת הזירה.

ועדת השחרורים: "התנהגותו בכלא חיובית"

בינואר 2020 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את אספה בעבירות הפקרה, אחרי פגיעה ושיבוש הליכי משפט. בית הדין גזר עליו תחילה 4.5 שנות מאסר בפועל, שלילת רישיון ל-6 שנים ופיצוי הוריו של ארי ז"ל בסך 20,000 שקלים. כעבור כחודש נכנס אספה לכלא והגיש ערעור על חומרת העונש לבית משפט העליון. באוגוסט 2020 המתיק העליון את מאסרו ל-3 שנים.

צילום: דוברות מ.ס אשדוד

 לפני כשלושה חודשים פנה אספה לראשונה לוועדת השחרורים וביקש לקצר את עונשו בשליש, אך בקשתו נדחתה. בוועדה הופיע אביו של ארי ז"ל, אבי נשר, שהביע את התנגדותו לשחרור המוקדם.

אולם, הוועדה התכנסה שוב השבוע וכאמור החליטה לקצר את עונשו של אספה בשליש. בדיון על השחרור אמר נציג היועץ המשפטי לממשלה כי הוא מתנגד להחלטה, לשחרר את אספה . בין היתר הציג את עמדת משפחת נשר יחד עם מידע מודיעיני על אספה מתחילת מאסרו. מנגד, נטען  בוועדה כי מהתחלה הפרקליטות בחרה לא להגיש נגד אספה כתב אישום בגין גרימת מותו של המנוח או חבלתו של הנער השני ואין חולק כי מדובר בתאונה בלתי נמנעת. הוועדה אף ציינה כי במהלך ניהול המשפט התרשם שירות המבחן מהתנהגותו החיובית של הכדורגלן והוא "התייצב במועד שנקבע לריצוי עונשו ומיד השתלב במסגרות החינוך, הטיפול והתעסוקה בין כותלי בית הסוהר. התנהגותו בכלא חיובית". אספה אף "השלים את הטיפול בין כותלי בית הסוהר”.

עוד עולה מהדו"ח שהוצג בוועדה כי אספה ממשיך בהתנהגותו החיובית, משמש כעוזר הוראה וכגבאי בבית הכנסת, ומשתף פעולה עם גורמי הטיפול והחינוך כשהתנהגותו ממשיכה להיות טובה וראויה. מעדכון שהגישה הרשות לשיקום האסיר עלה כי התוכנית שמוצעת לכדורגלן נותנת מענה הולם לצרכיו, ותתמקד בכשל המוסרי הכרוך בעבירה שביצע.

אבי נשר: "האמת ולקיחת האחריות הן קריטיות כדי להרתיע"

 לפני כינוס ועידת השחרורים ביקש אביו של ארי ז"ל להופיע בפני הוועדה פעם נוספת ולנסות לשכנע אותה לא לשחרר את אספה, אך בקשתו נדחתה בטענה שהוועדה שמעה אותו מספיק. אבי נשר הביע את כעסו על סירוב הוועדה ומתח ביקורת על הוועדה והעומדת בראשה השופטת אריקה פריאל: "בתור אזרח ישראלי, אני מזועזע מזה שהשופטת אוסרת על אב שכול להופיע בפני ועדה שעוסקת בשחרור מוקדם – שהוא מתן פרס למי שהרג אדם, נטש אותו, שיקר לאורך כל הדרך ועד היום לא קיבל אחריות על המעשה. את בני אי אפשר להשיב לחיים, אבל במקרה הזה האמת ולקיחת האחריות הן קריטיות כדי להרתיע".

למרות דבריו של האב השכול, השופטת בדימוס אריקה פריאל החליטה כי יש לאפשר את שחרורו המוקדם. פריאל ציינה כי במהלך הטיפול שעבר בכלא, ״אספה כתב מכתב למשפחת המנוח שגם הוגש היום לעיונינו ובו הוא מביע חרטה וצער עמוקים על הנזק העצום שנגרם למשפחה, עקב אובדן בנם ועל רצונו לפעול לשינוי דרכו”.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן