נמשך המאמץ להטיס את גופתו של לבן קוג׳יאשוילי לישראל

לבן קוג׳יאשוילי בן 22 מאשדוד, נהרג במהלך המהומות בקזחסטן * נמשכים המאמצים להטסת גופתו ארצה לקבורה/ לבן חי כשנתיים בקזחסטן לשם נסע ללמוד רפואת שיניים. הוא הותיר אשה ופעוט כבן 8 חודשים/ הוריו שהו אצלו לפני פרוץ המהומות, ואביו נאלץ לזהות את גופת בנו מתוך 500 הרוגים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעוד מספר ימים היה לבן קוג׳יאשוילי מאשדוד לחגוג יום הולדת 22, אולם למרבה הצער הוא נהרג במהלך המהומות בקזחסטן, בה הוא מתגורר בשנים האחרונות. ״הוא פשוט היה במקום הלא נכון ברגע הלא נכון״, אומר מכר המשפחה. לבן ז״ל נהרג בעיר אלמטי בקזחסטן, כחלק מהמהומות האלימות במדינה. הוא לא היה מעורב במהומות, פשוט נסע ברכבו בדרך לעבודה ונורה למוות. שני חברים מקומיים שהיו איתו ברכב נפצעו.

לבן נולד בארץ, בנם של מרינה ונתן קוג׳יאשוילי. משפחה מוכרת ואהובה בעיר. המשפחה עלתה ארצה בשנות ה-90. לבן ז״ל גדל והתחנך באשדוד. הוא נסע לקזחסטן ללמוד רפואת שיניים ובנוסף עבד בעסקי הנדל״ן. לפני כשנה וחצי הכיר בקהילה היהודית תושבת קזחסטן והתחתן איתה. לשניים תינוק כבן 8 חודשים. ההורים נמצאים בקזחסטן. הם הגיעו לשם לפני פרוץ המהומות לרגל עסקים. הם נאלצו לזהות את גופת בנם, בתוך אולם בו כ-500 גופות. זה היה רגע קשה.

הידיעה על מותו של לבן הכתה בהלם רבים באשדוד. מכר המשפחה ״אני עוד זוכר את הבר מצווה שלו. היה ילד טוב ונעים הליכות. אני מנסה להתקשר לאבא שנמצא בקזחסטן, אבל אין איתו קשר. גם האינטרנט בקזחסטן נותק. שלחתי לו הודעת תנחומים, ואני מקווה שיצליחו להטיס אותם לארץ ונוכל להשתתף בצער המשפחה״.

סגן ראש העיר נכט: ״עושים כל מאמץ אפשרי״  

מאז מותו של לבן עושים מאמצים רבים להטיס את גופתו ארצה. בין היתר פועלים משרד החוץ, וכן סגן ראש העיר עו״ד אלי נכט העושה כל מאמץ להסדיר הטסת הגופה ובני המשפחה לארץ סיפר, כי ”אנחנו מקווים שיאשרו להם לצאת מהמדינה עם הגופה – רק מטוסי תובלה מורשים לצאת כעת.

אנחנו עובדים מול ראש 'נתיב' נטע בריסקין-פלג שמסייעת ומחכים לאישור. התקשורת עם קזחסטאן קשה – הפילו את  האינטרנט ואין גישה לוואטסאפ, אלא רק לטלפונים לווייניים". לדברי עו״ד נכט, שדה התעופה בעיר מאלמטי סגור ונעשים כל המאמצים לקבל אישור חריג לנחיתת מטוס פרטי בשדה התעופה, ומבקביל בודקים אפשרות הטסה מעיר הבירה נור סולטן, כדי להשיב את גופתו של לבן ז״ל והמשפחה ארצה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן