פרשת השבוע בספורט – 'תצווה'

על הקשר בין בית המקדש הזמני במדבר המתואר בפרשה, לבין נבחרת ישראל בכדורגל שבימים אלה בוחרת מאמן חדש ועל הקשר בין אלון חזן לבגדי הכהן הגדול

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע מהווה המשך לפרשת 'תרומה' משבוע שעבר, שם מצווים בני ישראל, באמצעות פרטים מדויקים, על הקמת המשכן, הוא בית המקדש הזמני שישמש את בני ישראל במהלך מסעם במדבר. בפרשה הנוכחית, למדים אנו על הציווי ליצירת והכנת בגדים מיוחדים לכוהנים הגדולים והפשוטים, אשר ישרתו את הקדוש ברוך הוא במשכן הקדוש. בין היתר נדרש העם להכין לכהן הגדול שמונה סוגי בגדים ייחודיים, כמו אפוד, חושן, מעיל, ציץ, כותונת, מצנפת, אבנט ומכנסיים, שישמשו כבגדי הכהונה המרהיבים. הבגדים יוכנו מחומרים מפוארים ומגוונים כמו אריגים, בדים ואבנים יקרות ומיוחדות. מכאן, ניתן להבין את ההוד, הפאר, ההדר והקדושה של בית המקדש, הנחשב לקודש הקודשים עבור עם היהודי.

השבוע בספורט הנבדל כאלף אלפי הבדלות מין המקרא הקדושה, ההתאחדות לכדורגל בחרה שלא לחדש את החוזה של מאמן נבחרת ישראל, ווילי רוטשטיינר והוא צפוי לסיים את תפקידו. או אז החלה חרושת השמועות סביב מינוי המאמן הלאומי הבא. בין השמות הבולטים, המקבלים הרבה תמיכה בכדורגל הישראלי בכלל ובאשדוד בפרט, עלה שוב שמו של מאמן הנבחרת האולימפית, הכדורגלן האשדודי האגדי, אלון חזן. בשונה משנים קודמות, הפעם נראה שמועמדותו של חזן בן ה-54 נשקלת ברצינות, כאשר על פי דיווחים נשקלת גם אפשרות למינוי מאמן זר נוסף. טוב יעשו בהתאחדות אם יעניקו לחזן את המושכות, כאשר האחרון זוכה לתמיכה מקיר אל קיר. אלון חזן ידוע כאדם צנוע, נעים הליכות, מקצוען, שקול ומוערך מאוד בקרב קהילת הכדורגל בארץ. למתבונן מהצד, חזן עם 72 הופעות במדי נבחרת ישראל, מקרין יושרה, נועם ומנהיגות. זכור כי במהלך סאגת ביטול משחק הידידות מול ארגנטינה בשנת 2018, כאשר האחרונה סירבה להתארח בירושלים, חזן הפגין ערכיות ואומץ כשאמר בלי למצמץ: "ירושלים חשובה לי הרבה יותר ממסי". התכונות הללו נוספות לעובדה שחזן שימש כמאמן נבחרת הנערים וכיום הוא מאמן הנבחרת האולימפית ועושה זאת בהצלחה רבה, על כן הוא מכיר את המערכת על בוריה, ומצביעות עליו כאיש הכי מתאים להוביל את נבחרת ישראל.

כשם שבית המקדש מתואר בפרשה כקדוש ומפואר, כמו גם בגדי הלבוש של הכהן הגדול שישרת במקדש, כך ולהבדיל, נבחרת ישראל בכדורגל היא קודש הקודשים של הכדורגל הישראלי ואין ראוי מחזן, להיות מי שיוביל אותה בשנים הקרובות ולהיות הכהן הגדול (בהשאלה) של הכדורגל הישראלי. אולי זה מה שיביא אותנו למונדיאל הבא בשנת 2026 בעזרת ה', בו ישתתפו לא פחות מ-48 נבחרות. 

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן