פרשת השבוע בספורט: 'כי תשא'

צילום: באדיבות ONE
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במרכז פרשת השבוע עומד סיפור חטא העגל הנורא, עליו אנחנו משלמים עד עצם היום הזה. למרות החטא הנורא, אנו למדים מהפרשה כי הקדוש ברוך הוא סלח לעם וכי עם ישראל חביבים עליו מאוד. בפרק לב', פס' יב' נכתב: "כי תשא את ראש בני ישראל לפקודיהם ונתנו איש כופר נפשו לה' בפקוד אותם ולא יהיה בהם נגף בפקוד אותם". על המדרש, לאחר שסלח לבני ישראל, עתה מעוניין ה' לספור אותם. וכאשר מישהו סופר משהו, ניתן לקשור את זה לכך שמושא הספירה חביב על הסופר. לשם הספירה, בציווי ה', לוקח משה מכל ישראלי מגיל 20 ומעלה, מטבע בשווי מחצית השקל. המטבעות יאספו למטרה הקדושה של בניית המשכן ונתינת התרומה אמורה לכפר על חטא העגל.

במעבר חד לספורט, אנו מצויים בימים של חזרה לשגרה בכל ענפי הספורט ועל כך יש לברך. בכדורגל, קבוצות ליגה ב' ו-ג' חזרו לאימונים וצפויים לחזור למשחקי הליגה בשבוע הקרוב. גם קבוצות הנוער והילדים, על שלל ענפי הספורט נמצאות בשלבי חזרה לפעילות. כולנו תקווה שתקופה זו לא פגעה בספורטאים היחידניים שלנו, הנמצאים הרחק מהעין התקשורתית. הלוואי שנוכל להנות מהם באולימפיאדה, שנדחתה לשנה הבאה בטוקיו. כשם שבפרשת השבוע, הקב"ה מצווה לספור את בני ישראל לאחר חטא העגל, כך ולהבדיל, הספורט הישראלי צריך לערוך ספירה משל עצמו ולאמוד את נזקי נגיף הקורונה.

בהמשך הפרשה, אנו נחשפים לתוצאות שגרם חטא העגל לבני ישראל, בעת ההיא, במדבר. באחת מהן, משה רבינו מתעמת עם ה' יתברך ומודיע לי כי אם בכוונתו להשמיד את העם, אזי עליו למחות את שמו של משה מין התורה ("ואם אין, מחני נא מספרך". לב', לב'). מדובר כאן במסירות נפש גדולה של משה רבינו, שעומד במבחן ולמרות שהתאכזב מהתנהגותם של הישראלים במדבר, אהב אותם בכל מאודו והיה מוכן להקריב את שמו שכתוב בתורה למען הצלתם. מידה זו של משה רבינו צריכה להילמד ולהיות נחלת הכלל. אדרבא ואדרבא בימים אלה, של האשמות הדדיות בין ציבורים שונים.

בחזרה לספורט הישראלי ולכדורגל האשדודי. בימים אלה בהם ישנם מסרים שונים ולעיתים סותרים מטעם ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגה ושאר קברניטי הכדורגל בארץ. נראה כי במסדרונות ההתאחדות והמנהלת, דנים על כל דבר, חוץ מעל הפסקת כדורגל בשבת. כולנו מאחלים ליום בו יקומו כמה בעלי קבוצות בליגת העל ויזעקו- "עד כאן! אנחנו לא מסכימים לשחק בשבת!". לספונסר של מ.ס אשדוד יש מספיק כוח בשביל להיות הראשון שיעשה זאת. כשם שמשה רבינו התכוון להקריב את שמו בתורה לטובת בני ישראל, כך ולהבדיל צריך לנהוג מר ג'קי בן זקן ולסכן את הדבר הכי חשוב לו, למען קדושת השבת.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן