פרשת השבוע בספורט – וירא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הקדושה נפתחת בסיפור המלאכים, ששולח ה' יתברך לסוג של ביקור חולים, אצל אוהל אברהם אבינו, המחלים מברית המילה שערך לעצמו. מהסיפור עולה חשיבותה של מצוות הכנסת האורחים, אותה מקיים אברהם, בכך שבמהירות הבזק, מכין סעודת מלכים למלאכים ומציע להם מנוחה תחת צל קורתו. בחרתי בפסוק מיוחד, המציג את רעיון הכנסת האורחים באור חיובי וחזק (בראשית יח', ג'): "ויאמר אדוני, אם נא מצאתי חן בעיניך, אל נא תעבור מעל עבדך". פרשנות אחת טוענת כי אברהם פונה אל שלושת המלאכים ואילו על פי פרשנות אחרת, אברהם פונה אל ה'. כך או כך, אברהם אבינו, כיאה לאיש חסד ענק שבענקים, מתאמץ ועושה ככל שביכולתו למטרות חשובות ונעלות.

בהמשך הפרשה מובא סיפור הפיכת סדום בשל חטאיהם של תושביה. מלאכי ה' מגיעים לעיר וזוכים להכנסת אורחים מצד לוט, אחיין אברהם. משנפוצה השמועה על כך, אנשי סדום מתגודדים ממול פתח ביתו של לוט ודורשים לעשות שפטים באורחים החשובים. בכדי להרגיע את הרוחות, לוט חוצה גבול ומציע למתפרעים את שתי בנותיו. מאוחר יותר, כשהעיר תיחרב, לוט ימצא מקום מסתור בהרים ובנותיו, שיחשבו שהעולם נחרב כמו בדור המבול, ישקו אותו ביין, ישכבו עימו ויולידו לו שני בנים, מואב ועמון, מהם יקומו בעתיד יריבים לישראל.

השבוע בספורט האשדודי התבשרנו על שובה של ליגה א', שחוזרת לחמם לנו את החורף ותצא לדרך במחזור גביע המדינה בעוד כשבועיים, כאשר שבוע לאחר מכן, משחקי הליגה יצאו לדרך בשעה טובה. על פי דיווחים, מנהלת הליגות הנמוכות הסכימה להעביר תקציב של חמישה מיליון שקלים, מה שאמור לעזור לקבוצות הליגה להתמודד עם המשבר הכלכלי. בשל הפורמט שנקבע, לא צפויים להיות העונה משחקי דרבי באשדוד, אך למרות זאת, ההתרגשות בקרב אוהדי האדומים ועירוני בשיאה. יכול להעיד ממקור ראשון כמה התגעגעתי לשדר את משחקי האדומים וכמה אני מתרגש לקראת העונה החדשה שתצא לדרך בעזרת ה'. יהי רצון שתהיה לנו עונה טובה ושמנהלי הקבוצות והמגרשים ילמדו מאברהם אבינו ומפרשת השבוע המופלאה והאקטואלית תמיד, על מצוות הכנסת האורחים ושנוכל לזכות בעמדות שידור נוחות, על מנת שנוכל להביא לכם הקהל, את המשדר המקצועי ביותר.

עוד בספורט, בשבוע שעבר שבה לחיינו ליגת העל, שמתדרדרת מרגע לרגע. אמנם קיבלנו משחק עונה חזק ודרמטי, עם שופט אשדודי (אלי חכמון), שניהל משחק מהיר ולא קל לשיפוט בצורה החלטית, מכבדת, צנועה ויוצאת מין הכלל, אך הפופולאריות של הליגה ממשיכה לצנוח. כשמוציאים את הקהל מהמגרשים, שנותרים עירומים, עולה תמונה עגומה. הכדורגלנים שלנו לא מספיק מעניינים בכדי להחזיק את הליגה בלי הקהל הצבעוני וגם האפקטים הפאתטיים שנשמעים בשידורי ערוץ הספורט וצ'ארלטון לא יעזרו כאן. כשם שלוט, אחיין אברהם, ובנות לוט חוצים את הגבול ומשיגים תוצאה הרסנית למרות כוונותיהם הטובות, כך (ולהבדיל) קברניטי הכדורגל הישראלי מנסים לעשות טוב ומשיגים את התוצאה ההפוכה.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן