פרשת השבוע בספורט: 'וירא'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע אותה יקראו קהילות ישראל בשבת הקרובה היא הרביעית בספר בראשית, כאשר בשבוע שעבר היא הסתיימה בברית המילה של אברהם אבינו בגיל 99. וכמו הפרשה הקודמת, גם הנוכחית מתמקדת בפעולותיו הרבות של אברהם ובהפיכת ערי סדום ועמורה. הפרשה נפתחת במצוות הכנסת האורחים כשאברהם מעניק כבוד של מלכים למלאכי ה' שעורכים לו ביקור חולים, במסגרתו הם מבשרים לו שיהיה לו בן בעוד שנה ("שוב אשוב אליך כעת חיה והנה בן לשרה אשתך", יח', י'). הפרשה מסתיימת בסיפור המופלא של עקדת יצחק, שהיה הניסיון הכי גדול שניסה הקדוש ברוך הוא את אברהם, כפי שנכתב בתחילת החלק השביעי של הפרשה (כא', כב'): "ויהי אחר הדברים האלה והאלוקים ניסה את אברהם…" הסיפור המקראי מגיע לשיאו כאשר אברהם לוקח את המאכלת (סכין) ומוכן לשחוט את בנו ובדיוק אז, מלאך ה' קורא אליו מהשמיים ומבקש ממנו לעצור ("אל תשלח ידך אל הנער").

מה שעשה לנו את השבוע בספורט האשדודי הם מתנדבי בית ספר גל גלים, בית הספר לגלישה נגישה בניהולו של עדי קלנג. אין זו הפעם הראשונה שהם מוזכרים במדור זה, ובשבוע שעבר הם עשו זאת שוב, כהרגלם בקודש והגיעו לפעילות מבורכת. הפעם המאושרים היו ילדי מסגרת הארכת יום של בית ספר ׳מעלות׳. מערך המתנדבים המופלא של בית הספר לגלישה באשדוד אפשרו לילדים לגלוש, למרות רוח חזקה וגלים גבוהים. כשם שבפרשת השבוע מלאכי ה' נשלחים לבצע פעולות חשובות לטובת המשך קיום העולם, כך ולהבדיל, עושים המתנדבים בית ספר גל גלים שנחשבים למלאכים של ממש.

בחזרה לפרשה הקדושה, במהלכה אנחנו נחשפים לצורת להתנהגות המוסרית הכי ירודה שקיימת, מבית היוצר של תושבי סדום ועמורה. אחיינו של אברהם, לוט מקבל את פניהם של מלאכי ה', שמקבלים את אותה הכנסת אורחים כפי שקיבלו אצל אברהם. אך הכנסת האורחים מסבכת את לוט וכאשר תושבי העיר שומעים על כך, הם מקימים מהומה ומתקהלים מול ביתו של לוט, ברצותם לפגוע בו ובאורחיו. ממעשה זה, ניתן ללמוד על קצה המזלג את דרכם של תושבי סדום ומדוע החליט ה' להחריב את העיר.

בחזרה לספורט. אחד הקהלים החזקים והמשפיעים בארץ, הוא כמובן של קבוצת בית"ר ירושלים. כמו בכל שבוע, הקהל נתן את הטון גם השבוע, אך הפעם הצליח באמת לזעזע אותנו והפך לשיחת היום. הכוונה היא למפגן האלימות המפחיד שהתרחש השבוע באצטדיון ׳בלומפילד׳, כאשר אוהדי בית"ר מכים את חבריהם, לרבות בחורה צעירה וגורמים להם לחבלות קשות. הפעם הם באמת עברו את הגבול והתנהגותם של פורעי החוק משתלבת היטב עם תושבי סדום המתוארים בפרשת השבוע. ואם ננסה ללמד זכות על הפורעים, נקווה שגורלם יהיה פחות גרוע משל תושבי סדום, אך עדיין, הם חייבים להיענש.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן