פרשת השבוע בספורט: 'ויקהל'

על הקשר בין התנדבות בני ישראל במדבר, להירתמות של כולנו למיגור האלימות במגרשי הכדורגל. וגם: חיים רביבו חוגג 50 ומזכיר לנו את הביצועים של בצלאל ואהליאב שנבחרו להיות קבלני עבודת בניית המשכן

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשות הקודמות תוארו בפרטי פרטים הציוויים של ה' יתברך למשה בנוגע להכנת המשכן, הוא בית המקדש הזמני, עד שיכנסו בני ישראל לארץ המובטחת. בפרשה הנוכחית מכנס משה רבינו, הנביא הדגול, יום לאחר יום הכיפורים, ואחרי שירד מהר סיני ובידיו הלוחות השניים, את העם ומורה לו על סדר ההכנה של המשכן והכלים הקדושים, כבקשת ה'. משה פונה לעם בקריאה לקחת חלק במלאכה החשובה, באמצעות תרומות ועבודה של בעלי מקצוע מתוך בני ישראל. בני ישראל נעתרים, מתנדבים בהתלהבות, מנדבים את כל סחורותיהם ובכך, מראים נאמנות ורצון עז להשתתף בקדושה.

במעבר חד לספורט בישראל כולנו צפינו בתמונות האלימות שהגיעו מאצטדיון 'סמי עופר' כאשר שוטרים נצפו מכים את אוהדי הפועל ת"א. האירועים הללו מצטרפים לאירועים נוספים שפוקדים את הכדורגל הישראלי, כמו גם את האשדודי, אחרי האירועים האלימים לפני כחודש בתום המשחק בין האדומים להפועל ראשל"צ, כמו גם כאלה שחוזרים על עצמם בליגות הנמוכות ובליגות הנוער והנערים. הגיע הזמן לבער את נגע האלימות מענף הכדורגל בישראל וכולנו צריכים לתת לכך יד. מהאוהד הפשוט, דרך השחקנים וראשי הקבוצות ועד ראשי ההתאחדות ומשרד הספורט וכמובן המשטרה, שלפעמים מרשה לעצמה להתנפל ולהיטפל אל אוהדי כדורגל תמימים ולא תמימים. לא ייתכן שמגרשי הכדורגל בישראל לא מצליחים ליצור אווירה בטוחה ונעימה. כולנו אשמים בכך וכמו שבפרשת השבוע כל העם התנדב לתרום מזמנו ומכליו לטובת בניית בית המקדש, ככה על כולנו, להירתם למשימה ולבער את האלימות מקרבנו ויפה שעה אחת קודם.

עוד מסופר בפרשה על מינויים של בצלאל בן אורי בן חור משבט יהודה ואהליאב בן אחיסמך משבט דן לקבלני הבנייה הראשיים של המשכן. לשניהם היו כישרונות מיוחדים לתפקיד הרם ויחד עם זאת, הקדוש ברוך הוא מילא אותם ברוח אלוקית של חוכמה מיוחדת, אשר סייעה להם לבצע את העבודות בדיוק מושלם ומיוחד. בני ישראל שיצאו ממצרים כידוע, לא היו בעלי מלאכה ועקב עבודות הפרך במצרים, רובם גם לא היו יכולים לעבוד מבחינה בריאותית. אך ניתן להבין כי כל מי שנרתם, קיבל כוחות חוכמה ודעת מיוחדים, שעזרו לו להתגבר על המוגבלות ולקחת חלק פעיל במלאכה החשובה.

רביבו חוגג יובל

השבוע חגג יום הולדת 50 אולי גדול שחקני הכדורגל האשדודיים של העת החדשה ויהיו שיגידו גם בכל הזמנים. נאחל מזל טוב לחיים רביבו וניזכר ברגעים הגדולים והקסומים שהעניק חיים לאוהדי הכדורגל בישראל. מימיו בבני יהודה הנמרצת של תחילת שנות ה-90, דרך ריקודיו במכבי חיפה, עד לצמרת הליגה הספרדית עם סלטה ויגו והפיכתו לנסיך של הכדורגל הטורקי, כאשר חגג תארים במדי האימפריות גלאטסריי ופנרבחצ'ה. לכל אחד מאיתנו יש את הרגע שהוא לא ישכח מחיים רביבו. אנחנו נזכרנו השבוע בשער הגדול של רביבו באנפילד בשנת 1998 מול ליברפול הגדולה ברבע גמר גביע אופ"א. כשם שבפרשה הקדוש ברוך הוא העניק תכונות מיוחדות לבצלאל ולאהליאב, כך ולהבדיל, ה' העניק לחיים רביבו כוחות מיוחדים, שהפכו אותו לכוכב הכדורגל הגדול שהיה.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן