פרשת השבוע בספורט: 'דברים'

צילום: דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע שלנו פותחת את ספר דברים, שהוא החומש החמישי מתוך חמשת חומשי התורה. בעיקרו של הספר, עומדים דבריו של משה רבינו אל בני ישראל בארץ מואב, לפני שמסר את תפקיד ההנהגה לאיש אשר הרוח מצויה בו, יהושוע בן נון. בתחילת הפרשה, אנו מצויים בשנה ה-40 לצאת ישראל ממצרים ובראש חודש שבט, כחמישה שבועות לפני פטירתו של משה הנביא הגדול. האחרון סוקר את קורות עם ישראל במדבר, תוך כדי דברי תוכחה קשים, במסגרתם, מזכיר משה לעם בין היתר את חטא עגל הזהב, חטא המרגלים ואת פרשת מי המריבה, שבעטיה לא זכה להיכנס לארץ ישראל.
דברי התוכחה של משה רבינו מתכתבים היטב עם תקופת בין המצרים, שתגיע לשיאה בשבוע הבא, ערב יום רביעי בעזרת ה' יתברך, כאשר נציין בדכדוך את ט' באב. חכמינו זכרונם לברכה נוהגים להתפלפל במסכת שבת, פרק קיט' ולציין את הסיבות לחורבן. על פי הכתוב ישנן 8 סיבות לנפילת ירושלים ואלו הן: "אמר אביי, לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחיללו בה את השבת.. אמר ר' אבהו, לא חרבה ירושלים בשביל שביטלו קריאת שמע שחרית וערבית.. בשביל שביטלו בה תינוקות של בית רבן (רב המנונא).. מפני שלא היה להם בושת פנים זה מזה (עולא).. שהושוו קטן וגדול (רבי יצחק).. בשביל שלא הוכיחו זה את זה (ר' חנינא).. ביזו בה תלמידי חכמים (ר' יהודה).. פסקו ממנה אנשי אמנה.. (רבא)"
במעבר חד לספורט, אנחנו מצויים בימים לא קלים לספורט הישראלי בפרט ולמשק בכלל וכעת כולם יודעים כי לא לעולם חוסן. ביום רביעי השבוע אמור היה להתקיים דיון חירום במשרדי ההתאחדות לכדורגל, בו נקבעו גורלן של ליגות הכדורגל המקצועניות, החובבניות וכן הליגות לנוער. ברור כשמש כי אין פתרון קסם ובכל החלטה שתתקבל יהיו חסרונות רבים והשלכות קשות לקבוצות ולשחקנים. יתרה מכך, הפסימיים שבינינו כבר החלו לחשוב על היום בו לא ישוחק יותר כדורגל במסגרות תחרותיות בארץ ובעולם. בימים שכאלה, אנחנו קוראים לכל קבריניטי קבוצות הכדורגל באשדוד, עימדו מאחורי החלטות ההתאחדות, משרדי הספורט והבריאות וקבלו כל הכרעה בהבנה ובהכלה. בפרשת השבוע משה רבינו מוכיח את העם ערב הכניסה לארץ ישראל ובגמרא מסכת שבת מובאות 8 סיבות שגרמו לחורבן ירושלים. על הספורט הישראלי ללמוד מכך, לתקן את טעויות העבר ולחזור עם מתווה שבנוסף להנחיות הבריאותיות, ישים דגש גם על ערכים כמו אחדות, מסורת, ערבות הדדית, המשכיות, ספורטיביות, צניעות ודרך ארץ. אל המשימה החשובה הזאת צריך למנות אנשי אמנה, שיהיו מקצועיים, סבלניים, רוחניים, משכילים ובעלי תשוקה לספורט ולחינוך.
שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן