פיזיקה ומוסיקה אנדלוסית במרכז הבמה ולא רק בכיתה

התכנית המקורית השנתית ללימוד פיזיקה באמצעות מוסיקה אנדלוסית ננעלה בערב שיא במסגרתו הציגו התלמידים את התוצרים ואת כלי הנגינה הממוחזרים שבנו במהלך השנה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ערב שיא של התכנית המקורית ללימוד פיזיקה באמצעות מוסיקה אנדלוסית התקיים באשדוד.
התכנית ״צלילי הפיזיקה״- פיזיקה בקצב אחר היא תוצר של שיתוף פעולה פורה בין המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית אשדוד, תיכון מקיף ד' למדעים ולאומניות וחברת אדמה.

במסגרת התוכנית – שמעוררת סקרנות ברחבי הארץ בקרב מוסיקאים, מדענים, אנשי חינוך ותרבות – מתבצעת למידה הקשרית של מושגי יסוד מעולם הפיזיקה, כמו אורך גל, תדר, תהודה, מודל חלקיקי ועוד…באמצעות המוסיקה האנדלוסית.

בשנה האחרונה הגיעו תלמידי כיתת מופת משכבה ז׳ בבית הספר מקיף ד׳ באשדוד לקונצרטים של התזמורת האנדלוסית, נחשפו לכלי נגינה ייחודים למוסיקה האנדלוסית בכיתת אומן, שמעו הרצאה של מומחה א.א.ג על המנגנונים המאפשרים את הפיכת תדרים לצלילים, התלמידים יצאו למשימות חקר על כלי הנגינה ובנו כלי נגינה מחומרים ממוחזרים וניתחו את החוקים הפיסקליים בהקשר זה. זאת במסגרת מודל למידה ייחודי וחדשני של למידה חווייתית והקשרית של פיזיקה דרך מוסיקה אנדלוסית. התלמידים היו פעילים אפילו בבחירת שם התכנית, הסלוגן: "פיזיקה בקצב אחר" ובניית הלוגו.

איריס חליפה, מנהלת המחלקה החינוכית בתזמורת האנדלוסית הישראלית שותפה בפיתוח היוזמה מסרה: ״כולנו צריכים לשאוף לראות עוד מיזמים בהם הלימוד מתבצע בדרך של הקשרים. הפרויקט שלנו מראה שאפשר לצאת מהקווים גם בפיזיקה ולא ללמד רק מול הלוח. הילדים לא הפסיקו להפתיע אותנו ולמצוא אנלוגיות וחיבורים בין הפיזיקה והמוסיקה האנדלוסית שאפילו לא חשבנו עליהם. זה מרתק ללמוד בתהליך של חשיבה עצמאית.


אילנה סיסו, מנהלת קשרי קהילה בחברת אדמה, מסרה: ״חברת אדמה רואה במפגש עם ילדים צעירים בתהליכי הלמידה ופיתוח החשיבה העצמאית, זכות ואחריות גדולה. אנו פועלים כל העת לקדם את לימודי המדעים בקרב תלמידי הדרום ושוקדים על פיתוח פרויקטים ומודלים חדשים ללימוד חווייתי שימשוך תלמידים נוספים לתחום״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן