אחרי 1000 שנה: גדול משוררי ספרד קם לתחייה ומחבר בין מוזיקה לאקדמיה

סטודנטים ומרצים מהחוג האקדמי למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון יחד עם נגני התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד ובית הספר למוזיקה 'מזמור' מעלים מופע "שלום לך דודי" לציון 1000 שנה להולדתו של רבי שלמה אבן גבירול מגדולי המשוררים של התרבות היהודית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שיתוף פעולה ייחודי של החוג האקדמי למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון יחד עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד ובית הספר 'מזמור', הוליד מופע הפקת מקור "שלום לך דודי" בסימן 1000 להולדת שלמה אבן גבירול במסגרתו ישולבו ביצועי בכורה לשירים שהולחנו לראשונה לצד פיוטים ושירים מוכרים ואהובים בעיבודים חדשים.

המופע "שלום לך דודי" שיעלה לבמה ביום שני, כ"ח בסיון, 27.6.2, בהיכל התרבות 'גבעת ושינגטון' הוא חלק מפרויקט מיוחד של החוג האקדמי למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון המסכם שיתוף פעולה מוזיקלי-אקדמי שהתקיים לאורך השנה עם המחלקה החינוכית של התזמורת האנדלוסית הישראלית באשדוד. שיאו של שיתוף הפעולה יצויין בקונצרט חגיגי במסגרתו המרצים, הסטודנטים והבוגרים מעלים מופע משותף עם נגני התזמורת.

את הפרויקט מובילים: דר' רחלי גלאי ראשת החוג האקדמי למוזיקה במכללה האקדמית גבעת וושינגטון, גב' איריס חליפה מנהלת המחלקה החינוכית של התזמורת, ואת שרביט הניצוח והניהול מוסיקלי על המופע מוביל ד"ר אריאל לזרוס, חתן פרס התרבות ע"ש יצחק נבון לשנת 2021, שהגה את הפרויקט.

בקונצרט יבוצעו לראשונה לחנים מקוריים ליצירות שלא בוצעו מעולם מתוך "כתר מלכות" – הנחשבת לפסגת היצירה השירית של גבירול לצד פיוטים אהובים ולצלילי גיטרה בס חשמלית בשילוב כלים קלאסיים מהמזרח כמו קאנון וקמנצ'ה. סולנים צעירים המייצגים את הקול הצעיר והחדש בשירה המסורתית מביאים לפרויקט גרוב של מוסיקת עולם – גיל גרינפלד ואוראל רוזיליו.

את המופע ילוו קטעי הנחיה, אשר ישפכו אור על דמותו הסוערת של אבן גבירול בליווי גיטרה ספרדית של המאסטרו. עוד נגנים אורחים: ד"ר רחלי גלאי, צ'לו, רות חמאווי: חליל, שילה דיאמנט/יקיר ששון: בס, מיכל עמר: כלי הקשה, ד"ר אלונה שגיא, פסנתר.

ד"ר רחלי גלאי, ראשת החוג האקדמי למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון: "כחוג אקדמי למוזיקה החורט על דגלו את הצמחת העתיד ביצירה המוזיקלית, חשוב לנו ליצור שיתופי פעולה פורצי דרך בארץ ובחו"ל שיניבו הפקות מקור ייחודיות המשלבות ישן עם חדש, נוסטלגיה ומודרניזציה, יהודי-ישראלי וגלובלי-עולמי, ערכי המוזיקה לצד ערכי החינוך. לאחר השקעה רבה ושיתוף הפעולה הפורה עם איריס חליפה, מנהלת מחלקת חינוך בתזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, אנו משיקים את "שלום לך דודי" מופע ייחודי וסוחף הן מבחינה מוזיקלית והן מבחינת התוכן, תוך חיבור המוזיקה העכשווית והדור הצעיר ליסודות המוזיקה היהודית ישראלית. אנו מזמינים את הקהל הישראלי ליהנות מהחוויה ולהיחשף ליצירה מקורית מרעננת ולתכני החוג האקדמי למוזיקה".

המופע "שלום לך דודי" מוצג במסגרת יום פתוח לחוג האקדמי למוזיקה במכללת גבעת ושינגטון במסגרתו יוצגו 4 התמחויות הנלמדות: הפקה מוזיקלית, מוזיקה ככלי טיפולי, יצירה יהודית-ישראלית וביצוע. יום שני, כ"ח בסיון, 27.6.2, בהיכל התרבות 'גבעת ושינגטון'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן