"פגשתי אנשים שפחדו ממני, חשבו שאני עבריין"

מאור עזרא, עבריין כבד ואכזרי מהסדרה "השוטרים" הוא השחקן שלומי יפרח שגדל ברחוב רמב"ם ברובע ב'. הוא לא שחקן מפורסם מהברנז'ה אלא שלומי יפרח (25) צעיר מקסים וחביב מאוד מאשדוד, שגדל (בדיוק כמו עזרא) בשכונת עוני, ברחוב רמב"ם מוכה הפשע. "ראיתי סמים, פשע ואלימות ותמיד התרחקתי". מחוץ למשחק שלו כעבריין המטיל אימה על נהריה, הוא עובד בתנובה, ומגיע לבתי אנשים המומים כשליח שמסייע באהבה לארוסתו המכינה עוגות ביתיות. מספר על הדינמיקה על הסט עם השחקנים המפורסמים ועל החלום להגיע רחוק בקולנוע הישראלי: "מתכנן סדרה וסרט משלי וכבר יש לי אותם בקנה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשאני מרימה טלפון לשלומי יפרח, מי שמשחק את עבריין הצמרת מאור עזרא בסדרה הנצפית והמותחת "השוטרים", אני כבר יודעת, שיש מצב שהוא ירים קצת את האף, יגיד שלא מתאים לו עכשיו ואולי אחר כך, ויפנה אותי לאיזו סוכנת עסוקה. בכל זאת, השחקן הכי אהוב על המסך בימינו.

אבל נכונה לי הפתעה מהנה. מאור עזרא, סליחה שלומי יפרח, רק שומע שאני מכינה כתבה לעיתון באשדוד וכבר ממהר להחמיא לי "אשדוד? זה הבית שלי, איזו גאווה עבורי להתראיין דווקא לעיתון ״השבוע באשדוד״!! מה יותר טוב מזה?" לאחר מכן קולחת בינינו שיחה מרתקת ונעימה במיוחד, כשהוא נפתח ומספר על כל חייו, האישיים ועל הבמה, ופשוט מרגש אותי במיוחד ומזכיר לי למה התחלתי לראיין אנשים מעניינים כבר בגיל 14.

כשאנחנו בשיחה הקולחת אני אפילו מגלה, ששלומי עובד ב"תנובה" וכן מסייע לארוסתו טליה האהובה כשליח של מוצרי העוגות שלה.

ומה אומרים האנשים שפותחים לך את הדלת?

"מתלהבים מאוד" הוא אומר "לפעמים אומרים שאני מפחיד בסידרה אבל אז צוחקים".

וסלפי? מסכים או שזה לא לרמתך?

"מסכים בטח, מבקשים ואני מצטלם בשמחה. לפעמים חוששים אז אני צוחק, מברך, כמו דקל ועקנין נהייתי. אני נשאר אני ואני יודע שחשוב לשמור על היציבות שלי בחיים ושעכשיו זה השקט שאחרי, תמיד אני חושב על מה שקורה אחרי ומחפש את הדרך, זוכר מאיפה באתי. אני עם רגליים על הקרקע, יודע שמה שקרה זה בזכות הרבה עבודה קשה שלי, של הסוכנת ושל ארוסתי, זה לא יישאר לנצח".

הכל התחיל בשכונת העוני

תחילת הדרך שלו הייתה בדיוק כמו של מאור העבריין, בשכונה קשת יום, ברחוב רמב"ם ברובע ב', שאז היה מוכה סמים ופשע. לא מעט משכניו נכנסו לכלא אך הוא ידע שלא להיקלע לסיטואציות האלה. הקרדיט כמובן לאימו "אמא לביאה" הוא קורא לה, שגידלה אותו ואת אחיו הלוקה בתסמונת "טורט" ולמרות כל הקשיים הצליחה לטעת בו ביטחון עצמי ושמחת חיים.

תמיד היה להם מה לאכול ומה ללבוש, הוא אומר, אך על מותגים לא היה מה לדבר. הילד שאביו לא היה בסביבה, נכשל בלימודיו ועבר מבית ספר אחד למשנהו, כאשר הוא מוקף אלימות ומחפש את דרכו להימלט מהסביבה הבלתי רצויה. הוא למד כמוני בבית הספר "מוריה", לאחר מכן שבר את הרגל והועבר לבית ספר חב"ד לצמצום פערים, גם שם לא השתלב וישב רבות מחוץ לכיתות ולא בתוכן, עד שעבר לבית הספר ״מגינים" שם סיים. את התיכון העביר במקיף א', באותה תקופה גם גילה בחייו את האהבה למשחק.

הוא למד בבית הספר למשחק באשדוד והחל להשתתף בטקסי בית הספר. הבמה קראה לו והוא העדיף אותה על פני שוטטות עם החברים ההם מהשכונה. לאחר החוגים באשדוד נסע לקורסים בתל אביב. החזות הייחודית שלו, של הילד הבעייתי, גרמה לרבים לתייג אותו והוא ניסה לשנות, אך דווקא ניב רז אצלו למד, הפציר בו לשמר אותה ואכן זה מה שהעניק לו את תפקיד הזהב ב"השוטרים". אחרי הרבה אודישנים כושלים הגיע האודישן המוצלח, ודווקא בזום. נפלאות הזום.

איך אתה מסביר את העובדה שהם נכנסו לכלא או נותרו נרקומנים ואתה בערוץ 12?

"כי ידעתי לעצור את זה בזמן. התקדמתי הלאה בחיים. אלו שהשתמשו בסמים והלכו לפשע הם לא החברים שלי מזמן. אנחנו בסביבה אחרת לגמרי. אני עובד קבוע וגם משחק בסדרות ואת הדברים ההם השארתי מאחור. לא נגעתי בסמים מעולם וזו לא הדרך שלי בחיים."

בכל זאת, אמא חד הורית, עוני..

"גדלתי לבד עם אמא לביאה, שעשתה הכל בשבילנו. היה לנו מה ללבוש והיה לנו מה לאכול אבל לא היו מותגים וכילד זה מרגיש שונה, אין מה לעשות. בכלל יש לנו סיפור משפחתי לא קל ואמא תמיד שמרה עלינו."

החיים לצד אחיך אביחי לא היו פשוטים..

"נכון, הוא בן 14 ואובחן עם תסמונת טורט, לומד בחינוך המיוחד. יש לו טיקים ולא היה לי פשוט לידו כילד ששמר עליו מתוך אחריות משפחתית. הייתי כמו אבא בשבילו".

ומה עם אביך כיום, יש קשר?

"דווקא כן, אנחנו בקשר טוב. לפני שיצאה הסידרה החלטתי ביוזמתי ליצור איתו קשר ולחדש איתו יחסים והכל בסדר. ארוסתי שיכנעה אותי לעשות זאת והיא צדקה. במיוחד לפני שאני מתחתן, הוא צריך להיות לצידי בחופה. היום אנחנו בקשר ממש טוב והוא תומך בי ומפרגן לי".

מתי החתונה ב"ה?

"ביוני, ובגלל זה אני כבר לא נראה כמו בסידרה, שם ביקשו שאשמין וזה היה קל, אוכל מרוקאי, עכשיו אני שומר".

איזו משפחה תרצה להקים, גדולה?

"וואו, חבל שארוסתי לא שמעה את השאלה שלך (צוחק), אני הייתי רוצה מניין ילדים, משפחה גדולה אפילו ענקית. ארוסתי תסתפק בשלושה או ארבעה".

״אני לא מאור עזרא במציאות”

אתה גם דתי? איך זה מסתדר עם עולם המשחק?

"אני מתחזק בדת ואין לי שום בעיה עם זה. יש הרבה שחקנים דתיים גם על הסט, כמו דני שטג, שהוא הרבה יותר דתי ממני, והסאונד מן, עודד ריגר, שהוא ממש חבד"ניק עם זקן. אין ניגוד בין הדברים, עושים טוב".

הסדרה מבוססת על סיפור השוטרים הנוקמים, והעבריין מיכאל מור, שנמצא בכלא. הלכת לפגוש אותו?

"לא. הכל עבודה על הסט עם הבמאי והתסריטאי. לא חקרתי בכלל את הסיפור האמיתי כי לא רציתי לחקות אותו. גדלתי באשדוד, זה לא כזה קשה לשחק עבריין (צוחק), אני מכיר אנשים ופרצופים ועשיתי עבודה משלי".

איך התגובות ברחוב כשפוגשים אותך?

(צוחק) "אנשים אמרו שאוהבים את הסדרה ואת המשחק שלי. יש גם כאלה שחששו. חשבו שאולי אני באמת עבריין,  זה הצחיק אותי וזה בסדר, אחרי שיחה איתם הם נרגעים. היום עם כל הכתבות יודעים שמדובר בשחקן. אני לא מאור עזרא במציאות”.

נדמה לי שדווקא תקופת הקורונה הקשה הייתה עבורך תקופת פריחה..

"ממש, פריחה מטורפת. אני עובד חיוני ב"תנובה", ברוך השם לא נשארתי בבית בכלל, היו לי צילומים תוך כדי, ואני מאורס ובקרוב מתחתן ב"ה מה עוד אפשר לבקש".

עם איזה שחקנים נשארת בקשר?

"עם צחי הלוי, אתמול דיברנו וקבענו לעשות קריוקי ביחד, עם דניאל גד, ועם כל האנשים של מאור עזרא העבריינים בסדרה, כולם חברים ואנחנו בקשר ממש טוב".

מה החלום שלך, באיזו סדרה ולצד מי תשחק?

"אפתיע אותך, בסדרה משלי וסרט משלי וכבר יש לי אותם בקנה".

על אשדוד?

"תראי, אשדוד היא חלק ממני והיא תמיד תקבל את הבמה בחיים שלי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן