העבריין אלירן חובב הסגיר עצמו למשטרה

כשבוע לאחר שהוגש כתב אישום נגד בר וקנין בפרשת הירי בנער בן 16 בחודש שעבר ברובע י״א, הסגיר עצמו גיסו, אלירן חובב ונחקר במערבותו בפרשה. בית המשפט באשקלון האריך את מעצרו של חובב בשלושה ימים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשבוע ימים לאחר שהוגש כתב אישום נגד תושב אשדוד בר וקנין (22) בפרשת הירי בנער בן ה- 16, הסגיר עצמו למשטרה גיסו של הנאשם, אלירן חובב, החשוד אף הוא בפרשה. חובב  בן ה-31 מוכר למשטרה. הוא נעצר ונחקר בחשד למעורבותו בפרשה. על פי החשד, הוא זה שאחז לכאורה את הנשק בזמן שנורה ממנו הכדור שפגע בבטנו של הנער שנפצע באורח בינוני.

חובב נחקר בחשד לעבירות של שימוש בנשק חם, קשירת קשר לפשע, חבלה כשעבריין מזויין ועבירות נוספות. מהמשטרה נמסר לאחר שחובב נעצר כי: ”כשבוע לאחר הגשת כתב האישום נגד החשוד הראשון (22) שנעצר בחשד למעורבותו באירוע התקיפה והירי שאירע בתאריך ה-25.1, חוקרי המשטרה אמש לחקירה גם את החשוד השני בירי לעבר הקטין כבן ה-16, זאת לאחר שפעולות חקירה רבות הובילו להסגרתו בתחנת המשטרה".

עו״ד נס בן נתן המייצג את חובב מסר כי ״החשוד הגיע ביוזמתו לחקירה אליה נדרש ומסר את גרסתו המלאה״.

כתב אישום נגד בר וקנין

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום נגד בר וקנין בגין עבירות בנשק- נשיאה והובלה, חבלה בכוונה מחמירה ותקיפה בנסיבות מחמירות. מעובדות כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי באמצעות עו״ד אדווה וייצגן לוי, עולה כי וקנין הוא גיסו של חובב. בינו ובין שני המתלוננים, בגיר בן 19 והקטין בן ה- 16 שנורה אין כל היכרות מוקדמת. עוד עולה כי ביום 25.1.21 סמוך לחצות, נפגשו שני המתלוננים: הבגיר בן ה-19 והנער בן ה-16 סמוך לביתו של הנער ברחוב הר חרמון באשדוד. במהלך הפגישה, קיבל הבגיר לטלפון הנייד שלו הודעות מטרידות הנוגעות לחברתו, משולח אנונימי. השולח האנונימי הציע לבגיר בהודעה להיפגש עמו ועם חברתו. הבגיר בתגובה שלח לו את מיקומו  ברחוב הר חרמון והזמין אותו להיפגש. עוד עולה כי בסמוך לשעה 01:20, נסע וקנין ביחד עם אשתו ובנו הפעוט ברחוב מספר פעמים בנסיעה איטית ברכבם המתלוננים שהבחינו ברכב הנוסע בנסיעה איטית, סברו בטעות כי מדובר ברכב של השולח האנונימי והחליטו להתעמת עמו. המתלונן הבגיר לקח מרכבו ׳ג׳ק׳ וביחד עם הנער הם המתינו לרכב בקרן הרחוב. בשלב כלשהו העביר הבגיר את הג'ק לקטין. כשהבחינו ברכב שהתקרב שוב, קפצו שניהם לכיוון הרכב תוך שהבגיר צעק לעבר יושבי הרכב: "מה אתה רוצה ממני?". הרכב המשיך בנסיעתו והבגיר והנער החלו לרדוף אחריו רגלית. וקנין ואשתו סברו כי המתלוננים רוצים לפגוע בהם, הגבירו את המהירות ונמלטו מהרחוב.

עוד עולה מעובדות כתב האישום כי המתלוננים נכנסו לרכב של הבגיר והחלו לנסוע על מנת לאתר את רכבו של וקנין, כשהם עדיין סבורים כי מדובר בשולחי המסרים האנונימיים. כשאיתרו את הרכב, החלו לרדוף אחריו בנסיעה מהירה, הצליחו לעקוף אותו וחסמו את דרכו. הבגיר החל לרדת מהרכב, אך וקנין נמלט מהמקום. כעבור דקה, בכביש המקביל לחוף הים באשדוד, נעצר הרכב של וקנין והמתלוננים עצרו את הרכב בסמוך. וקנין פתח את החלון, הוציא את ידו דרך החלון ואמר לבגיר: "מה יש לך מה אתה משוגע?" והבגיר השיב: "מה אתה רצית ממני מקודם?" וקנין השיב כי הוא לא מבין וכי יש ברכב ילד קטן. אז הבין הבגיר כי לא מדובר בשולח האנונימי ועצר את מרדפו. הבגיר והנער חזרו לרחוב, שם עמדו והמשיכו לשוחח סמוך לרכבו של הבגיר

עוד עולה כי וקנין ואשתו הגיעו לביתו של חובב. וסיפרו לו את האירוע ״בעקבות זאת, גמלה בליבם של וקנין וחובב ההחלטה לפגוע במתלוננים״  לשם כך הם קשרו קשר עם אדם נוסף  ושלושתם ביחד נכנסו לרכבו של וקנין ״וחובב הצטייד באקדח חצי אוטומט מסוג קליבר 9 מ״מ״, ובכלב תקיפה מסוג רועה בלגי השייך לו.

עוד עולה כי בשעה 01:50 או בסמוך לכך, הגיעו השלושה לרחוב החרמון ברכבו של וקנין שנהג ברכב. וכי חובב במושב הנוסע שליד הנהג והשלישי ישב מאחור עם כלב התקיפה. בהגיעם לרחוב, הם הבחינו בבגיר ובנער, הם הסתובבו עם רכבו של וקנין  והגיעו עם חזית הרכב למול השניים. כשהבחין הבגיר בכך, הוא אחז באגרופן בידו, והורה לנער להתרחק לאחור. הנער נעמד מאחור בסמוך לפח זבל שבמקום והסתכל על המתרחש, ואילו הבגיר התקרב לעבר דלת הנוסע שליד הנהג. וקנין והאדם האחר החלו לצאת מהרכב בעוד חובב יצא מהרכב תוך שהוא צועק למתלונן הבגיר ״מה אתה חושב שאתה עושה יא בן זונה ודרך את האקדח הטעון שבידו״ הבגיר נרתע לאחור ומיד, במטרה למנוע מחובב לעשות שימוש באקדח, תקף אותו באגרוף, כך שחובב חזר להתיישב בכיסא הנוסע, ומיד תפס את ידו של חובב שאחזה באקדח, על מנת למנוע ממנו לפגוע בו באמצעות האקדח. למרות זאת, חובב ירה באקדחו לכיוון הבגיר, אך לא פגע בו. הבגיר המשיך במאבקו עם חובב במטרה למנוע ממנו להמשיך ולירות מאקדחו, הכה אותו באגרופים בפניו בידו האחת, ובידו השניה המשיך להחזיק את ידו של חובב האוחזת באקדח. חובב ירה מספר יריות נוספות לעבר הבגיר, אך היריות לא פגעו בו.  מכתב האישום עולה כי ״אחת מהיריות שירה חובב פגעו בבטנו של הנער שעמד בסמוך״ וכי תחילה הנער לא הרגיש בכך והתחבא מאחורי הפח, אך לאחר כמה שניות הוא הבין שנורה ונפגע וקרא ״פגעו בי״ ונכנס למכונית של המתלונן הבגיר. בעוד הבגיר מנסה לנטרל את חובב מאקדחו, וקנין והאדם השלישי שאחזו בכלב התקיפה, משכו את הבגיר והרחיקו אותו מחובב, הפילו אותו על הכביש ושיסו בו את כלב התקיפה שהחל לנשוך את המתלונן בזרועו. במקביל וקנין וחברו תקפו  לכאורה את הבגיר שהיה שכוב על הארץ בבעיטות, שהכלב ממשיך ונושך את זרועו. בשלב הזה יצא חובב מרכבו כשהוא עדיין אוחז בידו האחת באקדח, התקרב אל הבגיר שהכלב עדיין נושך את זרועו, ואמר לו: "מה אתה עושה עם ילד באוטו?".

כן עולה כי בעוד  חובב והאחר המשיכו לתקוף את המתלונן הבגיר שביקש מהם לשחרר את הכלב ממנו, נכנס וקנין לרכבו ונמלט מהמקום.

כן עולה מכתב התביעה כי הנער שנורה הבין כי אף אחד לא מבחין בפציעתו החמורה, החל לצפור ברכב מספר פעמים עד שהמתלונן הבגיר והאחרים הבחינו בכך. חובב והאחר עזבו את המקום כשחובב אוחז ברצועת הכלב ובשלב כלשהו ״העביר חובב את האקדח הטעון, לאחר שזרק אותו בגינה סמוכה ברחוב״ ואילו הבגיר הסיע מיד את הנער הפצוע לבית החולים "אסותא" באשדוד, שם הוכנס לטיפול נמרץ נותח ונותר בהשגחה. על פי כתב האישום, כתוצאה ממעשי התוקפים נפצע הנער פצע ירי בבטן (כניסה ויציאה), ונגרמה לו חבלה חמורה במעי הגס שהצריכה ניתוח דחוף. לבגיר נגרמה חבלה של ממש מסוג נשיכת כלב בידו ואף הוא טופל בחדר מיון.

ביחד עם כתב האישום עתרה הפרקליטות להארכת מעצרו של וקנין עד תום ההליכים המשפטיים.

הסנגורית של חובב אמרה בדיון כי חובב הוא שהותקף ולא התוקף. לדבריה לפי פרסומים מהתיק, "המתלונן גם לוחם MMA בהכשרתו. ובית המשפט יכול לשער מה שאני מבינה, מה עוצמת המכות שקיבל באירוע זה. לא נעצר אותו תוקף, אותו תוקף ממציא סיפור ליחידה החוקרת שהולכת שבי אחריו, שאלירן חובב החזיק נשק ואיים עליו וזו הסיבה שהלם בו במכות קשות. הגרסה הזו נבדקה? הגרסה הזו אומתה? יש לי תחושה מאוד קשה בתיק זה".

השופטת דורית בונדה ציינה כי יש לבדוק את גרסתו של חובב אך האריכה את מעצרו בשלושה ימים: "מסוכנותו של המשיב נעוצה בהתנהלותו ואף נלמדת מעברו הפלילי, הכולל בין היתר הרשעות רבות המעידות על יחסו לחוק והמעצימות את מסוכנותו"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן