"עשרות מיליונים לפח על קאנטרי קלאב, שלא הוקם"

כבר 20 שנה מחכים באשדוד לקאנטרי קלאב ולאחרונה נדמה היה כי הפיל הלבן העומד ברובע י״ג ייבנה בקרוב. לפני כשנה וחודשיים חתמה עיריית אשדוד חוזה עם חברת ״הולמייס פלייס״ על בניית הקאנטרי והפעלתו, הסכם שצריך היה לקבל את אישור משרד הפנים. סגן ראש העיר סניה כצנלסון האשים את יו"ר ש"ס באשדוד, אבי אמסלם, שלא סייע להביא את האישור ממשרד הפנים שנשלט על ידי ש"ס. לאור זאת יו״ר חפ״א עו״ד חנוך דרך ארליך, קיבל הנחיה מכצנלסון ולסרי שחפ״א תבנה את הקאנטרי בעצמה. מדוע מתעכבת בניית הקאנטרי? האם זה קשור לשבת? האם 20 שנה והוצאה עירונית של כ-30 מיליון ילכו לפח גלבר: "התנהלות זו חושפת את כישלונותיה המתמשכים של הנהלת העיר והעומד בראשה". העירייה: "נגיב שבוע הבא". תחקיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הסחבת בבניית קאנטרי קלאב ברובע י״ג נמשכת כבר 20 שנה. תושבי אשדוד משוועים כבר שנים לקאנטרי קלאב, אך נדמה שהם יאלצו להמתין עוד הרבה זמן ובינתיים ימשיכו לנסוע מחוץ לעיר כדי ליהנות משירותי קאנטרי קלאב.

השבוע הודיע יו״ר דירקטוריון חפ״א עו״ד חנוך דרך ארליך, כי בשל סחבת ביורוקראטית באישור משרד הפנים להסכם בין עיריית אשדוד לחברת ״הולמס פלייס״ להשלמת בנייתו של הקאנטרי והפעלתו לפני שנה וחודשיים, הוחלט לבטל את ההסכם ולהטיל את בניית הקאנטרי על חפ״א. הידיעה עוררה סערה בקרב רבים מתושבי העיר המחכים כבר עשרים שנה לבניית הקאנטרי.

עשרים שנה ושלושים מיליון שקלים ועדיין אין קאנטרי

כזכור, התוכנית לבניית הקאנטרי קלאב ברובע י״ג החלה לפני כשני עשורים. עוד בתקופתו של צבי צילקר כראש העירייה. בחודש יולי 2001 פרסמה העירייה מכרז להקמת קאנטרי קלאב. במקום בו אמור הקאנטרי לקום ברובע י״ג הוצבו שלטים המבשרים על הקמת הקאנטרי וכן שהוא אמור להיפתח בשנת 2006. אלא מאי? העבודות התעכבו בשל מחלוקת בין חפ״א ובין הקבלן שזכה במכרז. לאור זאת הודיע יו״ר חפ״א דאז ולדימיר גרשוב כי בקיץ 2008 יפתח הקאנטרי. אבל גם אז לא נפתח הקאנטרי הודיע גרשוב על דחייה לשנת 2009 וכשגם המועד החדש לא התממש נקבע מועד חדש ששוב לא התממש. הפתיחה נדחתה שוב ושוב והתושבים המתינו ובינתיים בילו בשדות זרים בקאנטרי מחוץ לעיר כמו בגן יבנה.

חוברת מטעם העירייה שחולקה לתושבי העיר בישרה כי העבודות בקאנטרי חודשו והמועד החדש היה 2013. באותה חוברת נכתב כי מדובר בקאנטרי בסטנדרטים גבוהים קאנטרי מודרני שיכלול בין היתר שתי בריכות, האחת מקורה . וכן יהיו בקאנטרי בנוסף עוד: חדרי כושר, מלתחות, מקלחות, ספא, ג'קוזי, אולמות לחוגים, לפעילויות חברתיות ולאירועי תרבות, קפטריה ומתקני משחקים וספורט.

דחיות חוזרות ונשנות. 3 מכרזים ללא ניגשים

בשנת 2012 אגב הודעה על יציאה במכרז חדש. בשנת 2013 מחליטים להעביר את תקציב מתנ"ס רובע ט"ו לטובת הקאנטרי קלאב. בחפ״א מכריזים על שנת 2014 כמועד פתיחת הקאנטרי. בחודש אפריל 2015 מודיע ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי על מועד פתיחת הקאנטרי למחצית הראשונה של 2016, אבל בנובמבר 2015 מודיע ד״ר לסרי על כישלון בהקמת הקאנטרי כעבור מספר חודשים יוצאת העירייה למכרז חדש אך איש לא ניגש אליו. עוד שני מכרזים הוציאה העירייה ב-18.5.17 וב-20.7.17  ולמרות שהעירייה משפרת את התנאים אף גורם לא ניגש למכרז. אי לכך, ביולי 2017 הוחלט להחזיר לעירייה את המנדט להקמת הקאנטרי. אבל ביוני 2019 מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, מודיע כי כשל ומבקש להחזיר שוב לחפ"א.

״הולמס פלייס״ נכנסת לתמונה

בדצמבר 2019 בוחרת חפ״א בחברת הולמס פלייס. ובינואר 2020 אישרה מועצת העיר את הולמייס פלייס, חברה המתמחה בהקמת והפעלת קאנטרי וחדרי כושר. על פי תנאי המכרז הולמס פלייס תהיה אחראית על המשך הקמת המועדון, שבנוי בחלקו, בתוך 18 חודשים, ותתחייב להפעיל ולנהל אותו למשך 25 שנה. אך המכרז בוטל. הולמס פלייס ניגשה למכרז החדש וזכתה שוב. ביוני 2020 שוב חוזרים ומאשרים את ההסכם עם חברת הולמס פלייס.

דומה היה שהנה אוטוטו נחנוך באשדוד את הקאנטרי והובטח שיפעל גם בשבתות. ההסכם בין העירייה לבין הולמס פלייס הועבר לאישור משרד הפנים לפני שנה וחודשיים. שם הוא העלה אבק ועבר ביורוקרטיה ועד עתה 14 חודשים לא התקבל האישור. וכאמור השבוע הוחלט על ביטול ההסכם ובניית קאנטרי על ידי חפ״א.

האם אין אישור בגלל שהקאנטרי יפתח בשבת?

נשאלת השאלה מדוע נוקט משרד הפנים בסחבת בנושא? האם לכאורה, מאחר והמקום יהיה פתוח בשבת , לא ממהרים במשרד הפנים לאשר את ההסכם? סגן ראש העיר שמעון כצנלסון שמוביל את בניית הקאנטרי מזה מספר שנים הודיע באמצעות חפ"א ויו"ר הדירטוריון מסיעתו, עו"ד חנוך דרך ארליך, לבנות את המבנה בעצמם, להוציא, מכרז לבנייה ומכרז להפעלת הקאנטרי. באופן כזה לא נדרשת חתימה ו / או אישור של משרד הפנים. מה שאומר עוד עיכוב של כמה שנים. זמן רב התבזבז ב 14 החודשים האחרונים, מאז זכתה חברת 'הומלס פלייס' במכרז ההפעלה. ההסכם נשלח למשרד הפנים ושם העלה אבק ועיכוב שהתווסף על מספר רב של שנים שהמבנה עומד בפיל לבן, וכעת צפוי עיכוב נוסף של זמן לא ידוע.

עו"ד חנוך דרך ארליך

כצנלסון בשיחה עם אתר אשדוד 10 ועיתון השבוע באשדוד, לפני כחודש התייחס לעובדה שמשרד הפנים לא חותם על ההסכם. הוא נשאל מדוע אינו משתמש בשירותיו של חברו, יו"ר ש"ס באשדוד, סגן ראש העיר אבי אמסלם, המקורב לדרעי. כצנלסון אמר שהוא אכן דרש ממנו מספר פעמים שיסייע וזה בפועל לא קרה. אמסלם אז הכחיש. לאחר שהוחלט לבנות את הקאנטרי ללא אישור משרד הפנים, רומז כצנלסון כי משרד הפנים עיכב את האישור שלא מסיבות ענייניות. "אנחנו נבנה את הקאנטרי איתם או בלעדי ש"ס ומשרד הפנים" מבטיח כצנלסון. "הם לא סייעו ולא עזרו. אבי אמסלם עובד איתי למען אשדוד ואם הוא לא יכול לסייע אז לא יכול. אני זוכר שאמרתי לך בראיון שביקשתי מאבי מספר פעמים לסייע לנו, והעגלה באותו מקום. הם לא חתמו. תשאל את אבי שמייצג את אשדוד למה הבקשה ממנו שיסייע ששר הפנים יחתום לא קרתה ונתקעה”.

אתה כועס על ש״ס על השר דרעי וממ״ק ראש העירייה אמסלם?

"לא כועס אני רק שואל למה לא מדברים איתנו במשרד הפנים. כלום, שום תשובה. אפשר לומר חסר מסמך צריך עוד אישור. כלום. התעלמות. ההסכם נמצא במשרד הפנים ובפועל, הוא לא נחתם והבנייה למען תושבי אשדוד נתקעה. ביקשתי כמה פעמים מאבי שיסייע. הוא אמר 'לא עכשיו' 'לא עכשיו'. אני עובד לפי תוצאות ומה שאני יכול לומר לך. אנחנו נקים את הקאנטרי  איתם או בלעדיהם״.

בתגובה מסר אבי אמסלם: "סניה פנה אלי לפני כחודש לבדוק במחלקה המשפטית במשרד הפנים לבדוק למה זה מתעכב. אין ספק שאם היו מגישים את כל הטפסים באופן מלא ותקין וכפי שצריך ההליך הבירורקרטי היה מתקצר. אני לא עובד במשרד הפנים. אנחנו בבחירות וחבל על ההאשמות״.

אבל יש לך קשרים שם אריה דרעי חבר שלך ?

איזה קשרים יש לי במחלקה המשפטים במשרד הפנים? אני לא מכיר אף אחד משם וצערי ״הרב היה ראוי שהיו מגישים הכל בצורה תקינה ומסודרת והיו חוסכים לתושבים עוגמת נפש״.

אמסלם: ״בכוונתי להמשיך לפעול ולסייע לסיום בינוי הפיל הלבן בהקדם אפשרי״

ומוסיף אמסלם תגובה: ״תמוהה בעיניי צורת ההתבטאות של שמעון כצנלסון נגדי, כביכול יכולתי לפעול ולא פעלתי, בפרט לסמיכות למערכת הבחירות. ברור לכל בר דעת שמאחר ואנחנו בעיצומה של מערכת בחירות שוב נשמעים רעשי רקע סביב השבת והתנגדות לחרדים, דתיים, מסורתיים והמזרחיים והקאנטרי באשדוד הוא רק האמצעי לניגוח, כביכול יש התנגדות של מאן- דהן לעניין. אני באופן אישי חובב ספורט וכמוני גם רבים מתושבי העיר שמחכים בכיליון עיניים שהפיל הלבן שתקוע כבר 15 שנה בעורק הראשי של אשדוד ייבנה ויגיע לסיומו. יחד עם זאת, לא יעלה על הדעת שכשלים של 15 שנה ינסו היום להפיל על אחרים. כידוע בשלב מסוים של תהליך התקדמות הקאנטרי היה צורך באישור משרד הפנים אך זאת רק בגלל שהעדיפו להעביר את הבינוי לגורם חיצוני שגם יפעיל אותו במשך 30 שנה ויגרוף הון על חשבון משלמי המיסים של אשדוד. הגורם הנוסף הינו חברת ׳ הולמס פלייס׳ שזכתה במכרז לסיום ולהפעלת הקאנטרי מול חפ״א, שהוא תאגיד עירוני, ולכן היה צורך באישור משרד הפנים להמשך הליך העסקה דבר שגרם לגרירת רגליים בלך ושוב והצריך אישורי מועצה להשלמת מסמכים דיונים נוספים, ופיתרון בעיות משפטיות על מנת להשלים את העסקה. לפני כחודש הופתעתי כשנתבקשתי ע״י כצנלסון לברר במחלקה המשפטית של משרד הפנים מדוע העניין עדיין תקוע, וזאת למרות שהיו חסרים מסמכים. אציין, כי אמנם אני נבחר ציבור אך אין שום קשר למחלקה המשפטית במשרד הפנים שטיפלה בעניין. תמוה בעיני שחברת חפ״א שאך לפני 3 ימים פיטרה שני עובדים ותיקים בשל הצורך ב׳ התייעלות׳ וחסכון כספי לחברה בעקבות מצבה הכלכלי של החברה לטענתם- לוקחת על עצמה כעת פרויקט בסדר גודל שכזה. אין לי ספק, שהגיע הזמן לסיים את בינוי מתחם הקאנטרי והפעלתו בהקדם ע״י עיריית אשדוד או חפ״א ולא ע״י גורמים חיצוניים כפי שאנו עושים בכל המתחמים והפארקים בתחומי העיר. בכוונתי להמשיך לפעול ולסייע לסיום בינוי הפיל הלבן ופתיחתו בהקדם האפשרי״.

גם אם הקאנטרי יופעל בשבת?

״אנחנו מדברים עכשיו על בינוי הקאנטרי לא על הפעלתו״.

גלבר: ״כשלון מהדהד בהקמת הקאנטרי קלאב באשדוד"

ובתוך כך חברת המועצה עו״ד הלן גלבר פנתה בשאילתא לראש העירייה ד״ר לסרי בו היא מכנה את בניית הקאנטרי ככישלון מהדהד בהקמת הקאנטרי קלאב באשדוד. ולאחר שמזכירה את השתלשלות העיניינים של הקאנטרי קלאב בשנים האחרונות היא מוסיפה וכותבת: ״ התנהלות זו חושפת את כישלונותיה המתמשכים של הנהלת העיר והעומד בראשה, דר' לסרי, בניהול הקמת הקאנטרי ובמיוחד מציבה את התושבים, כבני ערובה, לסאגה בלתי נגמרת. ״

עו״ד גלבר שואלת : ״מהן הסיבות בגינם משרד הפנים לא אישר את ההסכם עם הולמייס פלייס והאם העירייה תצא למכרז חדש? אם כן, איזה סוג של מכרז? האם נדרש לקבל את אישור משרד הפנים למכרז החדש ?״.

עו״ד דרך ארליך ״חפ״א תבנה בעצמה את הקאנטרי״

עו״ד חנוך דרל ארליך, יו״ר דירקטריון חפ״א פרסם בפייסבוק את ההודעה על ביטול החוזה עם הולמס פלייס. כותב עו״ד דרך ארליך בין היתר: ״ אחת המשמעויות למילה "בירוקרטיה" היא ככינוי גנאי למצב קפקאי, של שתלטנות פקידים על הציבור שהם צריכים לשרת וכן עודף פנקסנות וטופסולוגיה״. לדבריו מדובר בחוזה מיוחד המחייב את אישור משרד הפנים ״ 14 חודשים שאנחנו מחכים לאישור המיוחל. הולכים וחוזרים- חוזרים והולכים. על כן, החלטנו לקחת את גורלינו בידינו- מורכב, קשה ומסובך- ככל שיהיה, החלטנו לבנות גשר מעל החומה. בכספינו נבנה את עירנו. בהיעדר אישור משרד הפנים בוטל מכרז הזכייה של הולמס פלייס לבניית והפעלת הקאנטרי. במקום להמתין ללא ידוע ולהיות תלויים בצד שלישי- החליטה מועצת המנהלים של חפ״א, בגיבוי של ראש העיר ד״ר לסרי וסגן ראש העיר שמעון כצנלסון , שחפ״א תבנה בעצמה את הקאנטרי״.

מדוע חפ״א לא בנתה מההתחלה?

״ אני עונה עם קורטוב של חוכמה בדיעבד. שתחילה נבחרה כתונת המלך אך המלך הוא עירום״.

ומתי זה יקרה? מה לוח הזמנים ?

״לא אתחייב למועדים לא ידועים ולא אצהיר הצהרות מיותרות… אתחייב שחברי ואני, נעשה״ כל מה שבאפשרותנו כדי להציג תוצאות״.

״הולמס פלייס״: ״נשמח להתמודד מחדש גם במכרז הקרוב״

מקבוצת הולמס פלייס נמסר: "צר לנו לשמוע שאישור המכרז נתקל בקשיים בירוקרטיים. קבוצת הולמס פלייס תשמח להתמודד מחדש גם במכרז הקרוב, ככל שיהיה, לתכנון והפעלה של מועדון פמילי באשדוד.

אנו מתחייבים בפני תושבי אשדוד שאם וכאשר נזכה במכרז נקים בעיר מועדון בסטנדרטים הגבוהים ביותר, כפי שהולמס פלייס פועלת, לרווחת תושבי העיר והסביבה."

עיריית אשדוד: ״נשמח להגיב, בלבד שהפניה לא תגיע ביום סגירת עיתון״

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״נשמח להגיב לכל פניה של העיתון ובלבד שהפניה לא תגיע ביום סגירת העיתון. במיוחד בפניה רחבה ומפורטת כמו הפניה הנוכחית, העוסקת בנושא ישן היכול להמתין גם לשבוע הבא. ככל שתבחרו להתעלם שוב מבקשתינו הלגיטימית לקבל פניות לתגובה עד יום שלישי בשבוע (שכן מדובר בעיתון שבועי ולא יומי), ותבחרו לפרסם הכתבה, בכל זאת אנו מבקשים לפרסם תגובתינו זו במלואה״.

פעיל הציבור סאיג: ״חיכינו 20 שנה, נאלץ לחכות עוד״

רוני סאיג, יו״ר הפורום החילוני באשדודי: ״אט אט נחשפים תושבי אשדוד לאמת המרה. מיהם ומהם מוקדי הכוח האמיתיים, ומי מאפשר למי לנהל את העיר. תושביה החילונים , מסורתיים, ציונים של העיר אשדוד, שוב, הפסידו. צבר ההפסדים המתעצם ומתגבר, מהווה סימן לעתיד לבוא אם לא נתעשת ונפעל ביחד, לעצור את הכפייה החרדית המתעצמת בעירנו.

חבר המועצה חנוך דרך ארליך יו״ר חפ״א הודיע לכולנו אתמול כי- בשל עיכוב ממושך במתן האישורים הנדרשים ע״י משרד הפנים בראשות אריה דרעי, המקורב לסגן ראש העיר אבי אמסלם, בוטל המכרז להפעלת הקאנטרי קלאב באשדוד. תושבי אשדוד, ללא צל של ספק שוב הפסידו בעוד לכאורה סגן ראש העיר אבי אמסלם, אשר הוביל באחרונה את ההתנגדות לפתיחה ניצח ניצח בקרב. האם אמסלם גם ניצח במערכה? ימים יגידו. חיכינו 20 שנה כנראה נאלת לחכות שוב. ׳ מזל׳ שיש קאנטרי קלאב בגן יבנה ואפילו בגדרה החלו כעת בבנייה. כפי שהדברים נראים, הקאנטרי קלאב בגדרה עוד עלול להיפתח לפני אשדוד. שבענו מהבטחות ריקות מתוכן. אשדוד רוצה שינוי״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן