עלייה בתחלואה באשדוד על סף הכתום

עלייה ברמת התחלואה באשדוד ובעקבותיה העלייה בציוני הרמזור. אשדוד עדיין עיר צהובה עם ציון אך הציון עולה מידי יום. בשבת היה ציון הרמזור. אשדוד על סף הפיכה לעיר כתומה נמשכות הבדיקות וכן מבצע החיסון השלישי בעיצומו. דוגמה אישית של ראש העיר ד״ר לסרי ורעייתו שהגיעו להתחסן במנה השלישית

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 וריאנט הדלתא מתעתע וממשיך להדביק. רמת התחלואה עולה בהתמדה ונכון ליום רביעי 4‪.8‪.21 יש כ- 500 חולים פעילים באשדוד. בהתאם לכך גם ציון הרמזור הולך ומטפס מעלה כלפי הכתום. אם בשבת היה הציון 4‪.98, הוא עלה מידי יום ולפי הודעה מהעירייה בבוקר יום רביעי הוא עומד על 5‪.62, ומתקרב לצבע הכתום.

ביום שלישי עמד מספר החולים המאובחנים 468 ומספרם ממשיך ועולה. מנתוני תחלואה ברובעי אשדוד מוביל רובע ה׳ הצבוע באדום עם כ-52 חולים פעילים, רובע הסיטי עם 50 חולים אך עדיין כתוב ורובע י״א עם 46 חולים פעילים. אם אשתקד בגלי התחלואה הראשונים עמד הרובע החרדי במרכז מוקדי התחלואה, עתה הוא נמצא בתחתית הרשימה עם כ-7 חולים.

דוגמה אישית ד״ר לסרי ורעייתו קיבלו חיסון שלישי

קופות החולים בעיר ערוכות לחסן את תושבי אשדוד בגילאי 60 ומעלה בחיסון השלישי וכן לחסן תושבים מגילאי 12 ועד 60, שטרם התחסנו את החיסון הראשון והשני. דוגמה אישית הראה ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, שהגיע השבוע לסניף א׳ של קופת חולים ׳כללית׳ וקיבל את החיסון השלישי מידי האחות נורית ספיר. ד״ר לסרי סיפר בהתרגשות כי מדובר בסניף בו טופל בצעירותו: ״כשעליתי ארצה כילד בן 6, המרפאה שלי ושל משפחתי, מרפאת קופת חולים כללית ברחוב שבי ציון ברובע א', והרופא המשפחתי היה רופא המשפחה המיתולוגי ד"ר מריו ברנט. הצוותים אמנם התחלפו עם השנים, אבל המסירות והדאגה למטופלים נותרה זהה. הבוקר הגעתי למרפאה כדי לקבל את החיסון השלישי, מידיה של האחות נורית ספיר. אני מרגיש טוב ובעיקר מוגן יותר, ומזכיר לכולכם ללכת ולהתחסן בזריקה שלישית לבני 60 ומעלה, וכל מי שמעל גיל 12 ועדיין לא התחסן. זה בידיים שלנו לחזור להיות אשדוד ירוקה ולנצח את מגפת הקורונה. בריאות לכולם".

 ב׳כללית׳ מוכנים להמשיך ולחסן את מבוטחיה. מתחילת החיסון השלישי התחסנו כ-31,000 אנשים במנת החיסון השלישי ועוד מעל 142,000 זימנו תורים לימים הקרובים. לדברי ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית ״ ההיענות המרשימה לחיסון השלישי מעידה על הצלחת החיסונים והבעת אמון הציבור בחיסון כאמצעי היעיל והבטוח שיאפשר המשך שגרת חיים לצד הגנה מפני נגיף ושמירה על בריאותינו. נמשיך להרחיב את זמינות שירותי החיסונים ואת שירותי הבדיקות שלנו״.

 ד״ר לסרי נלווה גם לרעייתו עירית שחוסנה חיסון שלישי במרפאת ׳מאוחדת׳ קרן היסוד באשדוד. היא הגיעה למקום יחד עם בעלה ולאחר החיסון מסרה כי היא חשב בטוב. את פני הזוג לסרי קיבלו מנהלת המרפאה מרים סלהוב, מנהלת הסיעוד במרחב אשדוד קטי דידיק ואחראי שעת חירום מחוזי אייל הראל. ד"ר לסרי שמע מהם על ההיערכות במבצע החיסון השלישי בקרב בני ה-60 ומעלה העומדים בקריטריונים של משרד הבריאות ובמקביל את בני הנוער, מגיל 12.במעמד זה הודה ד"ר לסרי לצוותים הרפואיים ושיבח את פעילותם בצל הקורונה. "אתם עושים עבודת חסד, ניכר כי אתם נותנים את הנשמה ואת הלב כדי שכולנו נצא מהמגפה הזו ואני מודה לכם על המסירות", אמר ד"ר לסרי לצוותי מאוחדת, "אני מבקש להזכיר לכולם ללכת ולהתחסן בזריקה שלישית לבני 60 ומעלה, וכל מי שמעל גיל 12 ועדיין לא התחסן. זה רק בידיים שלנו לחזור שאשדוד תחזור להיות ירוקה, בדרך לנצח את מגפת הקורונה".

ד״ר מושיוב, מנהל מחוז דרום במאוחדת הדגיש כי "מוטלת על כולנו האחריות לעשות את מירב המאמצים על מנת לבלום את המשך התפשטות התחלואה ואת העלייה בתחלואה הקשה. התחלנו לחסן באשדוד כבר ביום שישי את בני ה60 ומעלה בחיסון שלישי. 7,000 מבוטחים במאוחדת כבר התחסנו ו-33% ממבוטחי הקופה שזכאים למנה השלישית כבר התחסנו או קבעו תור. מאוחדת תמשיך להתאים את עצמה למבצע הלאומי, תעשה את הכל על מנת לשמור על בריאות המטופלים, ולסייע בצמצום התחלואה שיוביל להעלמת הנגיף ולחזרה לשגרה".

ד״ר ברנבוים על החיסון: ״מדובר בהמלצה מידתית וראויה״

ד״ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים ׳אסותא׳  מגיב להמלצת הצוות לטיפול במגיפות לחסן את המבוגרים בחיסון שלישי: "ישראל מובילה בהתחסנות האוכלוסייה, ולמרות זאת אנו חווים התפשטות של זן הדלתא ולכן נגזר עלינו להיות החלוצים בקבלת החלטות בנוגע לחיסונים, לרבות מתן חיסון שלישי. עולם המדע, ובתוכו עולם הרפואה, ראוי שיקבל החלטות על סמך מחקרים ומדגמים, עם זאת, בנקודת הזמן הזו, ההמלצה על חיסון שלישי לאוכלוסייה המבוגרת היא מידתית ונכונה. בעת הנוכחית נראה שהסיכון באי קבלת חיסון גובר עשרות מונים על הסיכון בקבלתו”.

עוד הוחלט ב׳אסותא׳ כי בעקבות העלייה בתחלואה, ומתוך רצון למנוע הדבקות של עובדים ומבקרים, הוחלט כי הכניסה לחדר האוכל תתאפשר רק לבעלי תו ירוק. שי שריקי ראש אגף התפעול: "אל מול המציאות, הרצון והחובה לשמור על בריאות כלל הבאים בשערי בית החולים, תוגבל הישיבה בחדר האוכל רק לבעלי תו ירוק. זו גם ההזדמות לשוב ולקרוא לאלו שטרם התחסנו: בידכם למנוע את התפשטות הנגיף”.

באשדוד שומרים על תקנות הקורונה

 השבוע הוציא קבינט הקורונה בממשלה תקנות מחמירות למניעת התפשטות הקורונה. להלן התקנות, אשר ייכנסו לתוקף החל ביום א’ הקרוב, ל’ באב תשפ"א, 08 באוגוסט 2021, בכפוף לאישור התקנות הרלוונטיות:

1‫. . הרחבת מתווה "התו הירוק" גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים, ולכל הגילאים (גם מתחת לגיל 12, החל מיום ו', 20 באוגוסט 2021, י"ב באלול תשפ"א, לטובת השלמת הקמת מערך הבדיקות המהירות).2. חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים ויותר.3. העברת משרדי הממשלה (ובהתאמה ככל הניתן המגזר הציבורי כוחו) למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים.4. המלצה למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית.5. חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.6. הגברת האכיפה על מפרי בידוד ועטיית מסכות.7. כניסה ויציאה מן הארץ:מדינות אדומות – איסור טיסה גורף, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים.מדינות כתומות – תורחב רשימת המדינות כך שייכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד, הן למחוסנים והן למחלימים.מדינות ירוקות – תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות, אשר החזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.8. קריאה לציבור להבין את תמונת המצב, ולכן: להפסיק ללחוץ ידיים, להפסיק להתחבק ולהתנשק ולהימנע מכל התקהלות בחלל סגור שאיננה הכרחית.9. קריאה מיוחדת לבני 60 ומעלה להימנע מהתקהלויות ומכל מפגש עם אנשים לא מחוסנים בחלל סגור.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן