עכשיו גם עיריית אשדוד חושדת: מוטי מלכא מתנהל בצורה מושחתת. תחקיר

במכתב ששלח מנכ"ל העירייה אילן בן עדי למנכ"ל המשכן מוטי מלכא תחת הכותרת "חשד לעבודה נוספת ללא אישור ולפעולות בניגוד עניינים ללא היתר" מצרף בן עדי למלכא ולמבקר העירייה את כל הראיות שמאששות את החשדות נגד מלכא והוא דורש חקירה נגדו. בן עדי מעלה בפניו את סוגיית הקמת המיזם 'מטרוז' אותו פעל והקים מלכא. "תוך ניצולו לתחרות עם פיוט ושירה העירונית, גרימת נזק תדמיתי ותקציבי למרכז לפיוט ושירה ושימוש במשאבי העירייה לתחרות נגדה". בעירייה בוחנים לפטר את מלכא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

זה היה עניין של זמן עד שהנבוט יונחת על ראשו של מנכ"ל משכן לאמנויות במה, מוטי מלכא, שהפך את המשכן למבצרו הפרטי ממש, לאימפריה אישית, שם הוא עושה מה שבראש שלו במשך למעלה מ10 שנים במשכן: הוא מחליט לבד, מפנק את מי שהוא רוצה, מפרסם היכן שבא לו, תוך שהוא מתעלם ממי שמבקר אותו, מפטר את מי שבא לו, מעלה שכר למי שבא לו ואיש לא פוצה פה. במשך כל שנים הללו. עכשיו הדלת החוצה למלכא קרובה מתמיד.

גם דוחו"ת קשים של מבקר המדינה ושל החשב הכללי לאוצר בשתי התנהלויות מושחתות שלו לא הובילו לפיטוריו ולזרוק אותו מהמשכן, כולל גם בכל הפסטיבלים העלובים שהוא מפיק שמעטים מאשדוד מגלים בו עניין.

כך באנדלוסית שאותה הוא הביא לפירוק (והוקמה אחר כך מחדש למרבה המזל על ידי ראש העיר לסרי)  וכך בהתנהלות שלו בפרשת הכרטיסים של המשכן, שעלה שם ריח של פלילי.

מנכ"ל העירייה בן עדי. שנים הוא דורש לטפל בהתנהלות של מלכא

כעת, אחרי שהגדיש את הסאה ובעיקר בגד בחברות שלו עם ראש העיר שהיטיב עימו ושמר עליו גם כשנבחר לתפקיד מבלי שהיו לו הכישורים המתאימים הוא מקבל סוף סוף את המקל לראש מראש העיר.

מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי דורש כעת לחקור את ההתנהלות המושחתת של מלכא בכל מה שקשור לפעילותו הגובלת בניגוד עניינים, חשד לעבודה נוספת ללא אישור ומינוי עובדת ללא מכרז וגרימת נזקים לעירייה.

ייאמר לזכותו של בן עדי, שתמיד הוא לא אהב את ההתנהלות המושחתת של מלכא ושנים הוא דרש כמעט התחנן לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי , להעמיד במקומו את מלכא, שבנה לעצמו אימפריה משלו  במשכן , במנותק מהעירייה, תוך שהוא עושה ככל העולה על רוחו. הוא היה בשליטה מלאה על הדירקטוריון שהוא בחר, והפך אותם לבובות על חוט והשתיק אותם בכל מיני נסיעות לחו"ל ופינוקים. ייאמר כי לא מדובר בכל חברי הדירקטוריון, אלא חלק מהם, שידעו ושתקו ואף גיבו.

את הממונים הפוליטיים הוא אף פעם לא ספר. את הממונה הקודם, סגן ראש העיר, אבי אמסלם הוא הפך לבדיחה, לא ספר אותו ולא ראה אותו ממטר. עד כדי כך שאת הדוחות הכספיים לא עברו לחתימה ולא את אישור הממונה אמסלם. הוא ראה את זה כשזה היה מוכן לאישור מועצת העיר. לאמסלם הייתה בטן מלאה עליו אבל לא יכל לעשות כלום. בעיקר בשל הגיבוי המלא שקיבל מלכא אז מראש העיר. בשלב מסויים אמסלם ברח משם ותחתיו מונה סגן ראש העיר, עו"ד אלי נכט, איש לא פרייאר שעושה בימים אלה בית ספר למלכא.

הכוח שצבר היה בלתי פרופורציונלי. בשיא שלו האנדלוסית הייתה תחתיו, המשכן כולו בניהולו הבלעדי, הוא ביקש וגם קיבל לידיו את האמפי בפארק ים, שנשאר כל השנה ריק. התוצאות: עלובות פסטיבלים יקרים, עם מיעוט מבקרים מאשדוד, מיליונים על פרסום בעיתונות הארצית ובאתרי אינטרנט  מקומיים  מסויימים שביה חפץ ביקרם (וזה עוד ייחקר וייבדק כמה כסף  זרק שם מלכא). מי שביקר אותו והעלה ביקורת מייד הוחרם. ייאמר שבימים אלה מלכא נאלץ, תחת הנחייה, של בית המשםט לפרסם בכל האתרים, ללא קשר לביקורת נגדו. גם בזה הוא משחק משחקים, משל הכסף היה שלו פרטי ולא כסף ציבורי.

ד"ר לסרי. נמאס לו מההתנהלות של מלכא

מה שקרה עם מלכא בשנה האחרונה היה כבר בלתי נסבל. את האיש שנתן לו כוח ועוצמה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוא איבד לגמרי. וזה היה תהליך ארוך שלסרי בלע ממנו הרבה מרור. מלכא הסתובב בכל מקום ועד היום עם האימרה 'אני בניתי את ראש העיר ובזכותי הוא ראש העיר'.

היו גם ששמעו אותו מתחייב "שלסרי לא יהיה יותר ראש עיר".  ככה הוא מפזר ומתפאר וזה היה  לאחר שלסרי פיטר אותו מניהול התזמורת האנדלוסית, לאחר שהוא חש שמלכא בגד בו. הסיבה: הוא קיבל הנחיה שלא לגעת במנכ"ל המוכשר שלסרי מינה, יעקב בן סימון וזמן קצר לאחר שקיבל לידו את ניהול התזמורת דרך עמותת פיוט ושירה הוא ביקש לפטר את בן סימון בתואנות שקריות וזימן אותו לשימוע.

לסרי נדהם והטיל וטו והודיע למלכא שהוא צריך להניח את המפתחות בעצמו לפני שהוא מפטר אותו. מלכא הבין את הרמז העבה והלך הבייתה עצבני וכועס והחל ללכלך על לסרי שהטיב עימו בכל דרך וחבר לאויביו הפוליטיים.

השיא היה שהוא הקים  מיזם מתחרה לפיוט ושירה אותו ניהל והקים ביחד עם לסרי לפני שתי עשורים, את מיזם "מטרוז" ולקח עימו  כמה פייטנים חשובים ויזם בקשות בכל בתי הכנסת במהלך חודשי החורף ואף  ערך מסיבת סיום גדולה. זה היה שבירת כל הכלים מול לסרי, שחש מרומה ונבגד.

מלכא ברוב חוצפתו שהבין שלסרי כועס ניסה תוך כדי תחרות עם העירייה להגיע אליו לסולחה. הוא פנה ללא מעט אנשים שיעשו לו סולחה עם לסרי. אחד מהם שהיה מעורב אמר "לסרי כל כך פגוע ולא רוצה לשמוע מהשם מלכא ועל הסף הוא דחה אותי. אני מכיר את לסרי הרבה שנים אף פעם לא ראיתי אותו כה כעוס. אני מבין אותו"

בן עדי במכתב החריף למלכא טוען כי המיזם הזה שהקים מלכא התחרה באופן פעיל עם העמותה העירונית של פיוט ושירה, יצר בלבול בציבור וסכסוכים עם הפייטנים שחלקם נאלצו לעזוב עם מלכא ששכנע אותם לבוא איתו. אמנם חלק נותרו  בעמותה הוותיקה והבלגאן היה גדול.  

הכי חמור הו שהתברר כי מלכא עסק בכל המיזם הזה בזמן עבודתו במשכן משם מקבל כסף ציבורי, תוך שהוא משתמש במשרדים ובעובדיו. כמו כן בזמן עבודתו נהג להיפגש עם ראשי ערים ולהציע להם לשתף עימו פעולה בנושא המיזם של הבקשות שהקים.

כך עשה עם עיריית בית שמש ועם עיריית לוד ואף נפגש עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בנושא בשעות הבוקר. במקום שיהיה במקום עבודתו במשכן. מלכא שמקבל שכר גבוה מהקופה הציבורית במיזם פרטי מתחרה בעמותה עירונית ומזיק לה. פשוט בלתי ייאמן.

אלא שכל זה מתברר, לא נעלם מעינו החדה של המנכ"ל בן עדי שאסף את החומרים נגד מלכא ותרגם אותם למכתב חריף, שמגובה בראיות ששיגר למלכא ולמבקר העירייה בדרישה לחקור את כל הניגודי עניינים שלו בעבודה שלו בשכר ללא היתר במקומות אחרים ונזקים שעשה לעמותות העירוניות שבהם התחרה בעודו מקבל משכורת ציבורית.

במכתב ששלח לו תחת הכותרת :"חשד לעבודה נוספת ללא אישור ולפעולות בניגוד עניינים ללא היתר מצרף בן עדי למלכא ולמבקר העירייה את כל הראיות שמאששות את החשדות נגד מלכא והוא דורש חקירה ממצה. בן עדי מעלה בפניו את סוגיית הקמת המיזם 'מטרוז' אותו פעל והקים מלכא. "תוך ניצולו לתחרות עם פיוט ושירה העירונית, גרימת נזק תדמיתי ותקציבי למרכז לפיוט ושירה"

בן עדי מאשים את מלכא גם בניסיון דרך עמותה רדומה שהייתה בשליטת מלכא שהייתה בעבר של האנדלוסית לשנות את שמה ל'מטרוז-המרכז לפיוט ושירה'. מהלך שנבלם "תוך שרצית להתחרות בתזמורת האנדלוסית אשדוד".

בן עדי מציב בפניו ראיות של גבאי בתי כנסת בעיר אליהן פנה בשם 'מטרוז', בתי ככנסת שעבדו איתו במסגרת פיוט ושירה של העירייה וכעת ביקש מהם לעבוד מולו בעמותה המתחרה. "זאת תוך ניצול שלך  את הבלבול שנוצר בין מלכא שפרש מפיוט ושירה למלכא שהקים את מטרו. הוא גם ניסה תחת מסך הבלבול להעביר לתקציבים אליו מקרן גאון. "הגעת למצב שאתה עושה שימוש במשרתך הציבורית, בסמכויות שהציבור העמיד לרשותך  ואתה פועל נגד מדיניות ראש העיר ונגד סמלי העיר וחלק מהפעילות שלך גם נעשות מתוך המשכן ותוך שאתה מפעיל עובדי משכן".

בן עדי מציין עובדת שנקלטה במשכן בשם הדר רביבו, ללא הליך תקין אותה הוא מפעיל כדי לקדם את הפרויקט הפרטי שלו של "מטרוז', תוך שהוא פועל להעניק לה  מעמד של עובדת שזכתה במכרז מבלי שזה קרה "תוך שאתה מעלים מהדירקטוריון את נסיבות קליטתה.  יש לנו הראיות שהיא עוסקת בפעילות שלך מטעמך ב'מטרוז',  תוך פגיעה בעמותות אחרות של העירייה".

בן עדי מטיל עוד פצצה וטוען כי מלכא מועסק במקומות אחרים ומקבל שכר מבלי שקיבל אישור לכך. "הצהרת שאתה יועץ של ראש העיר בית שמש להקמת משכן תרבות.  אני מבקש לראות מי אישר לך ואתה הצהרת שהכספים שיצאו מבית שמש שולמו לעובד אחר במשכן".

בן עדי תוהה: "מתוך איזו סמכות שלחת עובד במשכן לייעץ לעיריית בית שמש?. לאור כל את אני מבקש לפתוח בחקירה נגדך דרך מבקר העירייה עד אז אבקש ממך התייחסות לכל הטענות ולמניעת הנזקים  שמוכיחות שבפעילותך נגרמו לעירייה נזקים ומבקש ממך מייד לחדול מכל הפעילות"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן