עיר פקוקה ואין מוצא

תושבי אשדוד עומדים שעות בפקקים ארוכים וזועמים על כך * עבודות של הפרויקט התחבורתי נמשכות ומקשות על הנסיעה בעיר, ונסיעה קצרה הופכת להיות סיוט. תושבת העיר תיזמנה נסיעה מאזור התעשייה לרובע א׳ במשך כ-55 דקות. הרשתות החברתיות באינטרנט רועשות וגועשות על הפקקים וההרגשה שאין מוצא. ״אפילו בתל אביב יש פחות פקקים מאשדוד״, כותב אחד התושבים. יו"ר האופוזיציה ד"ר לחמני: "מדוע לא לבצע את העבודות בשעות הלילה?"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

העבודות על פרויקט התחבורה הREWAY גורמות לפקקים ארוכים באשדוד ונדמה שלא נגמרות. כך למשל העבודות על רחוב ז׳בוטינסקי גרמו לסגירת הכביש באזור מתחם ה׳סטאר סנטר׳, מה שיצר עומסי תנועה חמורים ביותר בתוך המתחם. בנוסף לכך, עבודות בכביש בשדרות בני ברית הובילו לסגירה של נתיבי נסיעה משמעותיים בעיר מרחוב ז׳בוטינסקי ועד שדרות בן עמי. ולמעשה כל העיר פקוקה, והתושבים מבזבזים שעות רבות בפקקים. זה פשוט הפך לסיוט עבור תושבי אשדוד.

"לא משנה מאיפה נוסעים הכל סתום"

הנהגים הזועמים מעלים פוסטים ברשתות החברתיות באינטרנט וקובלים על המצב. כך למשל תושבת אשדוד תיזמנה 55 דקות נסיעה ממקום עבודתה באזור התעשייה ועד ביתה ברובע א׳, והיא לא היחידה. בקבוצת האינטרנט "כל מה שמפריע לי באשדוד" מעלים בימים האחרונים רבים מהתושבים פוסטים בנוגע לפקקים והתגובות של הגולשים לא מאחרות להגיע. כך כותב אחד הגולשים: "מה יהיה עם הפקקים בעיר הזו? מרובע ט"ו לאזור התעשייה 40 דקות נסיעה. זה הזוי בכל קנה מידה. לא משנה מאיפה נוסעים הכל סתום!!! עד מתי?"

ונהג אחר כותב ״לא הגיוני העומס הזה כל בוקר. סיוט לצאת מהעיר הזו" על כך מגיב גולש וכותב: "הסיבה לכל הפקקים, נתיבים שלמים ורחבים הוסבו לתחבורה ציבורית בלבד, שכל מי שנוסע בעיר מגלה שנתיבים אלה שוממים וריקים. בקושי אוטובוס אחד לשעה עובר. לעומת זאת, נתיבים לרכבים פרטיים הצטמצמו ולכן העומס זה ברור כשמש, ככה זה כשיש מוח אבל לא משתמשים בו. ד"ר מומחה להריסת ערים ולהריסת כבישים ולהריסת תושבים. בקיצור ד"ר מומחה להריסות”. ונהג אחר כותב: "טעיתי, נכנסתי לחניה בסטאר סנטר, איך יוצאים מפה?"

והתגובות לאותו נהג רבות: "תשאיר את הרכב, תזמין מונית ותביא קבלה לראש העיר"  ותגובה נוספת "תצחקו אבל אני כבר שבוע נוסע באשדוד עם וייז בגלל הפקקים" ותגובה נוספת: "בסבלנות לי זה לקח 20 דקות. נכנסתי כי הייתי חייבת" וגולשת אחרת משתפת: "הייתי היום במתחם. סיוט לצאת משם. לא מגיעה לשם יותר עד שיסיימו את העבודות. הכביש שם פשוט פקקים אין סופיים”, אחרת כותבת:  "יש כאוס תחבורתי כפי שהלן גלבר עוד בשנת 2016  הזהירה ואמרה שהפרויקט הזה יגרום לעומסי תנועה בעיר”.

"דרך הייסורים של לסרי"

 וגולשת אחרת שואלת ועונה "אני היחידה ששמה לב שכל פוסט שני פה מדבר על הפקקים? הפקקים בכניסות והיציאות, הפקקים בבוקר בהרצל ובבני ברית, הפקקים בכניסה והיציאה מה׳סטאר סנטר׳, הפקקים בכביש החוף הפקקים ברוגוזין. פקקים פקקים… פקקים. לא נמאס לכם? אני מבינה את הייאוש, כי בתכלס אנחנו נתלונן ונתלונן והמצב לא ישתנה מהר. אבל יש פה עוד מישהו שמוכן לקום ולעשות מעשה כדי שהעיר הזאת תתחיל לתפקד כמו ככל עיר של 250,000 תושבים? איפה ההיגיון שיש פה רק 2 כניסות? בלוד יש 70,000 תושבים ולפחות 3 כניסות. אפילו תל אביב הפכה להיות פחות פקוקה מאשדוד”.

ואחד הגולשים מציע: "לשנות את שם הפרויקט ה׳רי-ווי ׳הכישלוני של לסרי ולקרוא לו מהיום ואילך 'דרך הייסורים של לסרי!' על משקל ' ויאה דולורוזה' של ישו הנוצרי בירושלים. אולי דבר כזה יביא תיירים לעיר" .

 מהתגובות עולה תחושה של ייאוש ותסכול רב. כעס על שרחובות אשדוד היו בעבר נוחים ומהירים הפכו לעמוסים ופקוקים. תושבת העיר סיפרה כי היה לה תור לבית החולים ׳בלינסון׳. "הזמן בדרך כלל הוא כ-50 דקות, אבל הפקק ביציאה מאשדוד הכפיל ויותר את זמן הנסיעה. למזלי יצאתי מוקדם והגעתי בדקה ה- 91 לתור בבית החולים".

הפקקים פוגעים גם בציבור נהגי המוניות. אחד מהם סיפר כי לא משתלם לקחת נסיעה למתחם. "הזמן הרב עולה יותר ממחיר הנסיעה”. לדבריו, מי שמפעיל את הרמזורים מגביר את הפקק. ״כל 3 מכוניות הרמזור הופך להיות אדום. זה שיש רק 2 יציאות בעיר כמו אשדוד זה פשוט לא נתפס. אשקלון קטנה יותר, אבל יש שם יותר כניסות ויציאות. וגם האיסור לפנות שמאלה גורם בלבול אצל נהגים רבים. ליד הבית שלי יש כל פעם תאונות של נהג שהתבלבל ופנה שמאלה. וגם למה לעשות עבודות בשעות היום. למה לא בלילה?"

ד״ר לחמני "מדוע לא לבצע את העבודות בשעות הלילה?"

יו"ר האופוזיציה ד"ר אלי לחמני התייחס לנושא הפקקים. וכך הוא כותב: "אתמול שוב התעוררנו לבוקר של פקקים עקב הסאגה הבלתי נגמרת של פרויקט הre-way הכושל, כאשר עובדים רבים נתקעו בדרך לעבודה. ראש העיר לסרי מתפאר בהקשבה לציבור- שלאחר שנגרמו הפקקים ותושבים רבים זעמו על שעת סגירת הכבישים שגרמו לאיחור לעבודה, הוא עשה כול מאמץ לדחות את שעת סגירת הכבישים בז’בוטינסקי שתדחה לאחר השעה 08:30. למה רק לאחר פניית תושבים זה נעשה? למה לא חשבו על זה קודם? ולמה בכלל זה לא נעשה בשעות הלילה ולא היום? ועל זה נאמר: ' סוף מעשה במחשבה תחילה' את כל השאלות האלו העלתי לראש העיר, אעשה כל מה שניתן כדי שהעבודות יפריעו כמה שפחות לחיי היום יום שלנו״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן