עורך דין ניירות ערך

כחלק מבחירת אפיקי השקעה מניבים, ישנם אנשים הבוחרים לבצע השקעות בניירות ערך. ניירות ערך הם ניירות בעלי ערך כספי כך שניתן לסחור בהם בבורסה בדרכים שונות כמו מסחר במניות, אופציות, אגרות חוב ועוד, כאשר שווי ניירות הערך אינו קבוע ומשתנה בהתאם להיצע וביקוש הקיים בין המשקיעים בבורסת המסחר

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כמו בכל תחום כלכלי, גם בתחום שוק ההון מבוצעות על ידי גורמים שונים עבירות פליליות לצורך הפקת רווחים כלכליים.  
יחידת החקירות של רשות ניירות ערך אחראית על חקירות של עבירות ניירות ערך. 
עבירות נפוצות בתחום ניירות ערך
עבירות בתחום ניירות ערך הינן עבירות מגוונות וכוללות פעילויות שונות בשוק ההון. העבירות העיקריות הינן:
– עבירות של שימוש במידע פנים הכוללות הן מקרים בהם המחזיק במידע פנים עשה את העסקה בנייר ערך בעצמו והן מקרים בהן המחזיק במידע פנים מסר את מידע הפנים לאדם אחר שיש יסוד סביר להניח כי יעשה שימוש באותו מידע פנים. 
– עבירות תרמית בניירות ערך – עבירות של השפעה על השער בדרכי תרמית או הנעת משקיעים לרכוש נייר ערך בדרכי תרמית.  
עבירות דיווח. 
סגירת תיק ניירות ערך בהסדר מותנה
במקרים בהם מתעורר חשד כי בוצעו עבירות ניירות ערך, מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך תחל בהליכי חקירה הנוגעים לאותו מקרה. במסגרת החקירה המתבצעת לעיתים גם בשיתוף פעולה עם יחידות חקירה אחרות כגון היחידה הארצית לחקירות הונאה, נחקרים חשודים וגורמים נוספים ונאספות ראיות הרלוונטיות למקרה.
במקרים מסוימים, תיק החקירה יכול להיות מנותב למסלול אכיפה מינהלי – תשלום עיצום כספי במקום העמדה למשפט פלילי, ועל כן, גם מסיבה זו חשוב להיעזר באיש מקצוע כמו עורך דין ניירות ערך בשלב מוקדם ככל שניתן, על מנת שזה יפעל לנתב את התיק במקרה המתאים לאפיק המינהלי. 
ככל שהתיק לא נסגר בשלב החקירה, חומר החקירה מועבר למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה לשם קבלת החלטה על סגירת התיק או הגשת כתב אישום.
במקרים מסוימים, גם אם התיק לא נסגר בשלב החקירה במסלול אכיפה מינהלי והפרקליטות הגיעה למסקנה כי קיימות ראיות המספיקות להגשת כתב אישום נגד החשוד, עדיין קיימת אפשרות נוספת למנוע הגשת כתב אישום נגד החשוד ולמנוע הליך של משפט פלילי על כל השלכותיו וסיכוניו, וזאת באמצעות המסלול של סגירת תיק בהסדר מותנה מחוץ לבית המשפט. 
הסדר מותנה הוא הסכם הנחתם בין התביעה לחשוד והוא כולל מספר תנאים שעובר העבירה מתחייב לקיים כדי שהתביעה תימנע מהגשת כתב אישום. במסגרת ההסדר, על החשוד בעבירה להודות בביצוע עבירה ולקבל על עצמו את תנאי ההסכם הכוללים בין השאר סנקציות כמו איסור נשיאת משרה בגופים מסוימים, קנס כספי, ועוד.
חשיבות עורך דין ניירות ערך
חקירה של עבירות ניירות ערך היא הליך מורכב וקשה ובעל השלכות קריטיות על עתידו של הנחקר, ולכן חשוב כבר עם קבלת הזימון לחקירה או לבירור ברשות ניירות ערך, לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין פלילי המומחה בתחום ניירות ערך (שלא תזדקקו חלילה בעתיד לסיוע בנושא מחיקת רישום פלילי). זוהי הדרך הבטוחה ביותר לעבור את הליך החקירה בצורה הטובה ביותר, כאשר במקרים מסוימים עורך הדין הפלילי המלווה את החשוד יוכל לפעול כבר בשלבים המוקדמים של החקירה או השימוע לפני הגשת כתב אישום על מנת לנסות לנתב את התיק למסלול אכיפה מנהלי או למסלול של הסדר מותנה, ובכך למנוע את העמדת החשוד לדין פלילי.
 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן