סקר ynet יומי לא מחמיא לאשדוד: 71 אחוז מהנשאלים רוצים לעזוב את העיר

מספר סיבות עשויות להביא לתוצאה הזו בה אשדודים רוצים לעזוב את אשדוד. קושי במציאת עבודה וקושי רב לרכוש דירה בעיר שהפך למשימה בלתי אפשרית וגם נושא החינוך בעיר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ההגירה השלילית מאשדוד באה לידי ביטוי היום בסקר היומי של אתר החדשות ynet.

https://hrzn.app/60d09c042950a0694b8a68b1?src=wi&externalurl=true&fbclid=IwAR0yIIJXGbt8ezi9fEwkxFn_sB83F2k7qrzThB189onsZC1ZsWvTElfbI2Y

71 אחוז מהנשאלים קבעו ע"י הם היו רוצים לעזוב את אשדוד.

אחת הסיבות היא רצון של הצעירים למצוא עבודה ודירה. שני דברים שקשה לצעירים למצוא בעיר. מחירי הדירות בשמיים. לדוגמה דירה בת 1.5 חדרים ישנה בת 50 שנה מעלות מיליון שקלים שלא לדבר על דירה חדשה שמתחילה ב1.8 מליון שקלים.גם נושא החינוך הוא סיבה לכך.

יצויין כי בעבר נרשמה הגירה שלילית של 12 אחוז מאשדוד לעיר אשקלון. צעירים שרכשו שם דירה חדשה במחיר סביר.

על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשדוד ניצבת במקום השני במאזן ההגירה השלילית, אחרי ירושלים. ב- 2019 עברו אל העיר 3,823 תושבים חדשים ועזבו אותה 6,658 תושבים, מה שמשאיר אותה עם 2,835 תושבים פחות. עוד עולה מהנתונים כי היעד המועדף על תושבי אשדוד שעוזבים את העיר היא העיר הסמוכה להם – אשקלון, אליה עברו רוב הנוטשים. בנוסף, הנתונים מראים כי 35% מהעוזבים את העיר בשנה זאת היו בגילאי 30-64 ו- 32% מהעוזבים היו בני 15-29.

תגובת רוני סאיג אשדוד רוצה שינוי!


"הרבה מעבר להצבעה של מאות מתושבי העיר בסקר, זוהי מראה לכיוון אליו צועדת העיר אשדוד.
יוקר הדיור הזועק מיזה עשר שנים, מערכת החינוך הסטגנטית, החיכוך הגובר בנושאי דת והתחרדות העיר. הינם עדות חיה ובועטת מצד תושבי ותושבות העיר הדורשת קריאה לפעולה(!) קריאה להתעוררות(!)

לדעתי במקום שכל נכבדי העירייה יפעלו כעת בעצת יועצי התקשורת שלהם, אנשי המדיה ויחסי הציבור, ״לצמצם נזקים״ הגיע הזמן להפקת לקחים, ללא נקיטת צעדים מיידים לאיזון תמונת המצב האמיתית והעגומה בעיר, העיר שלנו עלולה לשקוע למצב בלתי הפיך, של הגירה מתמשכת והמשכיות הירידה במדדים סוציואקונימים ואחרים.

הגיע הזמן שרוב תושבי העיר החילוניים, המסורתיים, הציונים ירימו קול זעקה. אנחנו דורשים שינוי בסדרי העדיפויות כאן בעיר. לא בבחירות הבאות, אלא כאן(!) ועכשיו(!).



הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן