סערת הריקוד הברזילאי שמסרבת לרדת מהכותרות

סערה במהלך אירועי חו״ל המועד בפארק ׳אשדוד ים׳: חרדים שהגיעו במהלך הפסח לפארק אשדוד ים, נחרדו לגלות כי במקום מתקיים מופע סמבה סוער כשהרקדניות בלבוש חושפני. תלונות על ״מופע הפריצות״ הועלו ברשתות ואף עלתה דרישה למנוע את קיום אותו מופע ביום נוסף. אולם עיריית אשדוד, בצעד אמיץ החליטה לא להוריד את המופע. הקרב החדש על ציביון העיר אשדוד. עיר לכל תושביה או עיר חרדית?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אחרי שנה בה ישבנו בבית בשל הקורונה, בחול המועד האחרון התקיימו אירועי תרבות רבים למען האנשים. אחד האירועים, מופע סמבה מרהיב שהתקיים בפארק אשדוד ים במהלך חול המועד גרם לסערת רגשות.בין באי הפארק האשדודי גם ציבור חרדי על טפיו ונשיו, חלקם הגיעו לבלות את החופשה בפארק מחוץ לעיר. וכאשר גילו לחרדתם כי במקום נערך מופע סמבה בה הרקדניות לבושות באופן חושפני, הם כעסו וענו כי מדובר באירוע תועבה שמקומו לא בפארק ציבורי בו מבלים אנשים דתיים וחרדים. בטח מופע שלא נועד לעיניי הילדים.  יש לציין כי בין מתנגדי המופע גם תושבים חילונים שסברו שמדובר במופע שלא ראוי להעלותו. אחת מהתושבות שמעידה על עצמה כחילונית הגיעה לפארק עם בנותיה וחשה אי נוחות מהמופע ״מה הערך המוסף שיש בריקודים בלבוש חושפני, שהילדים לא יכולים להצטרף אליהם, והם נאלצים לצפות בהם כקהל שבוי, ללא שום בחירה?״, היא כותבת, ״אינני אישה דתיה, ״אבל הריקודים האלה ממש לא ראויים, לדעתי, לצפיה על ידי ילדים, שהרי מרבית הקהל בפארק אשדוד ים בימים אלו הם ילדים עם הוריהם. ראיתי אנשים שנאלצו לעזוב את המקום מחוסר נעימות וחוסר נוחות, אמהות שנאלצו לקחת את ילדיהם למקום אחר כדי שלא יצטרכו לצפות בריקודים״. לעומת זאת, מירב תושבת העיר, שהגיעה עם ילדיה לטיול בפארק חושבת כי המופע היה מרענן, קצבי שהפיח חיים בין המטיילים. ״כל כך הרבה זמן אנחנו זקוקים קצת לחופש ותנועה, והמופע היה חביב ושמח. הן הרקדניות והן הילדים הצעירים שהדגימו תרגילי קאפורה מיוחדים. לא מבינה את אלו שנגד המופע, מי שלא יאה לו, מוזמן לעבור לחלק אחר של הפארק״.

הדרת חרדים מהפארק הציבורי או מופעים לכל סוגי האוכלוסייה?

פניות נעשו גם לחבר הכנסת האשדודי יעקב טסלר, בבקשה למנוע את העלאת המופע שהיה מתוכנן למחרת. באתר החרדי ״המחדש״ כתב העיתונאי יאיר לוי בנושא: ״כמידי חופשת בן הזמנים עיריית אשדוד מפעילה אירועי תרבות, אלא שחלק מהאירועים נועדו כך לטענת תושבים בכדי להדיר חרדים מהפארקים בעיר. בשנים האחרונות שוב ושוב מגיעות תלונות של חרדים כי עיריית אשדוד מפעילה אירועים של פריצות בפארק ים בעיר, אולי בכוונה תחילה בכדי להדיר מהמקום את המבקרים החרדים תושבי העיר ואחרים, אירועים שגרמו לא פעם לסערה ציבורית״. פניות רבות הגיעו לאתר ״על פי עשרות עדויות שהגיעו למערכת 'המחדש' העירייה בצעד מקומם הפעילה במקום מופע תועבה של ממש שאפילו פגע בתושבים החילונים שבילו במקום עם ילדיהם, ואין כאן המקום להאריך המופע התקיים כשהמקום מלא עד אפס מקום במבקרים חרדים ודתיים. מה שגרם לעימותים מילוליים בין המבקרים לבין מארגני האירוע, בין המוחים היו גם הורים חילונים שזעמו על אותו מופע של תועבה״.

 בעקבות הפניות ללשכת חבר הכנסת האשדודי טסלר למנוע העלאת המופע גם ביום למחרת, הניסיון להוריד את המופע לא צלח והמופע התקיים גם למחרת. אחד מהתושבים בעיר כתב באחד הקבוצות כי הגיע לפארק עם אשתו וילדיהם וכי מפנייה למוקד העירוני לא נאמר להם על המופע. ״התקשרנו לפני שהגענו למוקד והם לא ידעו ולא שמעו על אירועים שהיו אמורים להיות שם, ולכן בחרנו לצאת עם הילדים״. לדבריו יהודי ניגש והעיר למפעילי הפארק כי מדובר במופע לא מתאים לילדים, לאו דווקא לחרדים ״מה שיותר פגע בי כתושב וכחרדי״, הוא אומר זה ניסיונות לכאורה מכוונים להעלות מופעים בכדי להדיר את הציבור החרדי.

חברי כנסת מסיעות חרדיות נרתמים כדי להפסיק את הפעילויות ולמנוע הדרה של המגזר החרדי לפארקים השונים בעיר.

חבר המועצה טסלר

תלונות על מופעי פריצות בפארק בניסיון להדיר רגלי הציבור החרדי מהפארק נשמעו כבר בעבר. ובפסח 2018 רבנים קראו לציבור החרדי להדיר רגליו מהפארק בשל מופעי פריצות. מאז נחנך פארק אשדוד ים הוא הפך ליעד מבוקש בקרב הציבור החרדי. אל הפארק מגיעים משפחות רבות מהציבור החרדי מחוץ לאשדוד. לא פעם גרם הדבר לתרעומת בעיני תושבי העיר על ההמונים המגיעים מחוץ לאשדוד באוטובוסים וגודשים את מקומות האטרקציה, בעיקר הפארק עד אפס מקום, אולם אשדוד קיבלה את המבקרים באהבה.

תושב העיר: ״אשדוד לא תהיה בית שמש״

 בכל אופן בעירייה החליטו לא להיכנע ללחצים והעלו את מופע הסמבה גם יום למחרת. האירוע עורר גם תגובות בקרב הציבור בעיר שקרא לא לתת לחרדים להכתיב את תוכן המופעים המועלים בפארק לכל סוגי הציבור בעיר. כך למשל תושב אשדוד, המכהן כיום כסגן הדובר של עיריית ראש העין, נועם אלטחן: ״אשדוד לא תהיה בית שמש״, הוא מסיים את הפוסט שלו בפייסבוק: ״בשקט בשקט בלי שאנחנו שמים לב, מתבטלות פעילויות לרווחת תושבי העיר בגין "פריצות". בחול המועד העירייה מארגנת שלל פעילויות בפארק אשדוד ים לתושבי העיר, אבל לתושבי חוץ "יראי שמיים" זה לא מתאים. עם לובי חזק כמו שרק הם יודעים לעשות, הפעילויות שמתוכננות להמשך השבוע מבוטלות. האם כך אנחנו רוצים לראות את אשדוד שלנו? כניעה לנורמות שמתאימות לבני ברק. אני מבקש וקורא לכל חברי מועצת העיר להחזיר את הפעילויות ולשמור על העיר תוססת וסגנונית, כמו שהעירייה ידעה ויודעת לעשות. לכל אחד יש את המקום שלו בעיר – הרקדות, קפוארה וריקודים ברזילאיים זה לא פריצות. יישר כוח לעירייה ולעומד בראשה שהשקיעה ודאגה לתושבים לפעילויות, רק חבל שככל הנראה נכנעת ללחצים״. לאחר שהמופע לא הורד למחרת עדכן אלטחן ושיבח את העירייה.

הלן גלבר: ״אי אפשר להגיע למקום ציבורי ולקבוע מה יהיה בו ומה לא״

גם חברת המועצה עו״ד הלן גלבר התייחסה לנושא: ״מי שלא מעוניין לראות מופע של רקדניות – שלא ילך לפארק שמתקיים בו מופע כזה, או שילך לצד האחר של הפארק. הוא מספיק גדול. אי אפשר להגיע למקום ציבורי ולקבוע מה יהיה בו ומה לא. המופע לא הגיע אליהם הביתה, זה הם שהגיעו למקום שמתקיים בו המופע ! יש ללמוד לכבד את התרבות של האחר ולהפסיק לחפש התנגשויות כל הזמן.לכולם מגיע לחיות במרחב שבו יש להם ולאורח חייהם מקום.כך אמורים להתנהל החיים בכל עיר שרוצה לאפשר לכולם להרגיש שייכים.על כך אני מברכת את החלטת העירייה לאפשר את המשך קיום המופע, למרות הקולות השוליים שביקשו להפסיקו״.

 אמסלם: ״למרות הקושי להמשיך לבקר וליהנות״

גם ממלא מקום ראש העירייה ויו״ר ש״ס באשדוד, אבי אמסלם, התייחס לנושא וקרא לציבור, למרות הכל להמשיך וליהנות מהאטרקציות של העיר אשדוד. וכך כתב: ״תושבי אשדוד היקרים וכלל אזרחי ישראל, מזמין אתכם לנצל את ימיו האחרונים של חול המועד, ולמרות הקושי להמשיך לבקר וליהנות במגוון האטרקציות והתירותיות שמציעה עירנו אשדוד, חופי הים, פארק הפירטים פארק נחל לכיש ופארק אשדוד ים. קווי ה׳ יחליפו כוח״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן