סוער בנמל אשדוד: העובדים דורשים לפזר את ועד ציוד מכני

עובדים במחלקת ציוד מכני בנמל הגישו עצומה להסתדרות נגד יו"ר ציוד מכני עמית שרף וחברי הוועד. זאת על רקע אי כינוס אסיפת עובדים בנוגע לרפורמה בשל הקמת הנמל החדש. העובדים: "ועד הססן וזגזגן״. שרף: "פייק ניוז. מדובר בגיס חמישי"

צילום: אבי אבן דנן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עובדים במחלקת ציוד מכני  בנמל אשדוד מבקשים לפזר את הוועד ובראשם היו"ר עמית שרף. העובדים חתמו על  עצומה המביעה אי אמון בוועד והיו"ר עליה חתמו 237 עובדים ונשלחה ליו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב.  "למרות דרישות עובדי מחלקת ציוד מכני שניתנו בכתב ולמרות שתקנון וועדי עובדים בהסתדרות מחייב קיום אסיפת עובדים אחת לשנה, יו"ר הוועד לא ניאות לדרישת העובדים לקיים אסיפת עובדים", טוענים העובדים החתומים על העצומה. "נוכח אי הבהירות וחששם של העובדים לעתידם התעסוקתי וועד ציוד מכני לא מייצג אותנו נאמנה. אי לכך ובהתאם לזאת אנו עובדי ציוד מכני שחתימותינו מצורפות למכתב זה מביעים אי אמון גורף בוועד ודורשים מההסתדרות העובדים לפזר את הוועד".

חבר הוועד אבי אבן חיים: "יו"ר הוועד קיבל אינספור הזדמנויות לכנס אסיפת עובדים ולעדכן במתרחש. כעת הגיעה השעה לפזר את הוועד, לגלות מנהיגות ולגלות רצינות. ההרכב הנוכחי בוועד אינו ממצא את יכולת הוועד ואת הצפיות מוועד עובדים בסדר גודל כזה. אנו לפני אחת הרפורמות החשובות במשק והצעדים שינקטו, יחרצו גורלות. ועד שאינו החלטי, הססן וזגזגן אינו מתאים להוביל. העובדים רואים ומרגישים את זה בשטח".

העובדים מצפים שיו"ר הוועד שרף, שאמר שבמידה ותוגש פיטיציה נגדו הוא יתפטר וייצא לבחירות כלליות. "יעמוד במילתו ולשם שינוי יקיים את מה שהוא אומר ויתפטר! והפעם סופית לא כמו בהתפטרות הקודמת”.

העובדים טוענים כי נודע להם כי רבים מכם זומנו לחדר הוועד ואף קיבלו טלפונים כאלה ואחרים מחברי וועד וגם מיו"ר הוועד במטרה שיחזרו בכם מהחתימה. "ברצוננו להבהיר לכל אחד ואחד מכם כי פניות אלה מנוגדות לחוק ואף מהוות עבירה פלילית מצד הפונה. את הליך הפיטיציה מלווה אחד מעו"ד המובילים במדינה בתחום דיני עבודה, שלא יהסס להגיש תלונות פליליות וגם תביעות כנגד אלה שינסו להלך עליכם אימים. עוד נציין שהשמות של העובדים שחתמו לא נמסרו ליו"ר הוועד, וכל פניה שתבוא מצידו או מצד חברי הוועד אליכם היא לא יותר מאשר גישוש באפילה כדי לדעת מי חתם".

העובדים מדגישים את  הבטחתו של היו"ר שרף שאם תוגש נגדו עצומה הוא יתפטר. "אנחנו מבקשים שלאור הבטחה זו הוא יעמוד במילתו, בניגוד להתפטרות המדומה הקודמת ויתפטר".

שייב: "מדובר בפייק ניוז"

מוועד העובדים טוענים כי על פי התקנון היה על יו"ר הוועד לקבל את הפיטיציה אך עד עתה היא לא התקבלה. הם טוענים כי מדובר בפייק ניוז של אנשים בעלי אינטרסים.

בתגובה יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב. אישר שאכן קיבל את העצומה וכי עליה חתמו 237 עובדים שהם מעל 50% מהעובדים "אנחנו בוחנים את זה בשלב זה. על פי התקנון הפיטיציה אמורה להיות מוגשת ליו"ר הוועד”.

שרף: "לא הוגשה לידי כל פטיציה"

יו"ר ועד ציוד מכני עמית שרף מסר בתגובה: "מיום ליום מופע הקרקס מצד מי שנכשלו כבר כשכיהנו בוועד עובדים חוצה גבולות. מדובר בחבורת אינטרסנטים מדרג נמוך, ועד עכשיו נמנענו מלרדת לרמה שלהם. כשהם משקרים, אנחנו מציגים לעובדים את האמת. כך  למשל גם הפטיציה שלהם היא פייק ניוז. על פי התקנון לא הוגשה לידי כל פיטיציה. בידינו מאות מכתבי עובדים שטוענים שנאלצו על בסיס מה שהתברר להם כשקר, לחתום והם חזרו בהם".

עוד הוסיף שרף ואמר כי "אם האינטרסנטים האלה מבקשים כסאות  על בסיס שקר, אנחנו- נעמוד תמיד כנגדם בשטח כדי להראות את האמת ומהאמת הם מפחדים. כשהלשונות הרעות מצד גיס חמישי עובדות שעות נוספות כדי לפלג, אני וחבריי לוועד, דודו אמויאל וערן אואט עובדים 24/7 עבור העובדים. הם מפחדים לחתום על  הסכם רפורמה בתנאים הכי טובים לעובדים. עובדה שבשיחות עם הוועד כשעובדים רבים הבינו שהם שותפים לתהליך הם חיזקו ותמכו".

"עובדה שאלה שמחפשים כסא ובהם מי שכבר היינו בסרט שלו ( אבינועם שושן )  לא הצליחו לגרור עובדים להסתדרות הלאומית ואת המחדלים של אבינועם וחבריו, עד  היום אנחנו מנסים לתקן. אנחנו בוועד העובדים ממשיכים לעבוד למען העובדים 24/7 ונמשיך יחד עם העובדים לעשות הכל בשקיפות ( שלא נוחה למקטרגים האינטרסנטים ) ולהבטיח כמה שיותר את עתידנו ואת עתיד הנמל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן