"לא יתכן שדווקא העירייה תפגע בתלמידים במקום להעצים אותם"

ההודעה על סגירת בית הספר 'מפתן' בסוף שנת הלימודים עוררה התנגדות גדולה בקרב הורים ותלמידים שהפגינו נגד הסגירה. ועד ההורים העירוני בראשות משה מועלם, הקים מטה מאבק למנוע את סגירת מפתן וגייסו גם חברי מועצת העיר שנרתמו למאבק. הלן גלבר, עו"ד אופיר לסרי, יניב קקון ומאיר אברג׳יל פנו לראש העיר בהצעה לשקם את בית הספר. העירייה: ״תלמידי מפתן יקבלו ליווי צמוד שיסייע להם להשתלב"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הידיעה על כוונת העירייה לסגור את בית הספר 'מפתן חרמון' בסוף שנת הלימודים, מעוררת סערה בקרב הורים ותלמידים, שהקימו מטה מאבק מחוזק על ידי חברי מועצת העיר אשדוד, במטרה למנוע את סגירתו על ידי העירייה שהחליטה לסגור את בית הספר ולפזר את תלמידיו בין בתי הספר השונים.

בית הספר ׳מפתן׳, בתפארתו, קלט תלמידים שלא הצליחו בבתי הספר ושנפלטו ממסגרות חינוך וטיפח אותם במסירות. אולם מאז עזב המנהל המיתולוגי של מפתן, אפרים משה, שלאחר עשרות שנות עשייה חינוכית פרש, התחלפו 4 מנהלים ובית הספר מפתן החל להתדרדר עד אשר יש בכוונת העירייה לסגור אותו.

לפני כשבוע התקיים בעירייה מפגש בנוגע לעתיד מפתן, בין הנוכחים: ראש העירייה ד״ר לסרי, אנשי חינוך והורים לתלמידי בית הספר, אך הפגישה לא הניבה פיתרון והעירייה עדיין עומדת בהחלטתה לסגור את בית הספר. גם חברי מועצת העיר לא נותרו אדישים לכוונה לסגור את מפתן שנחשב לסמל חינוכי אשדודי. כך למשל חבר המועצה עו״ד אופיר לסרי שהגיש שאילתא בנושא וחברת המועצה הלך גלבר שמתכוונת להעלות הצעה בנושא לסדר היום של ישיבת המועצה הבאה. "עירייה שמעודדת פתיחת מרכזי מסחר ושופינג, ובמקביל מצמצמת וסוגרת יותר ויותר מוסדות חינוך בעיר, מעידה על שיקול דעת מעוות, לא מוסרי, לא ערכי ולא אחראי" אומרת גלבר.  "מפתן הוא בית חם ומחבק לנוער שלא מצא את מקומו במסגרות אחרות מכל מיני סיבות ולא יתכן שדווקא העירייה תפגע בתלמידים האלה, במקום להעצים אותם".

גם חברי סיעת ״אשדודים: המשנה לראש העיר ומחזיק תיק הנוער יניב קקון וחבר המועצה מאיר אברג׳יל מחזיק תיק שכונות ותיקות והון חברתי נרתמו למאבק להשארת מפתן. השניים פנו במכתב אל ראש העירייה ד״ר לסרי, בו הם מציעים לבצע תכנית הבראה לבית הספר. במכתב נכתב כי מפתן הינו בית ספר שהוא ״ ההזדמנות אחרונה״ לאותם תלמידים. ״תכנית הבראה אחרונה לבית ספר, ההזדמנות האחרונה, אשר תכלול גיוס צוות על בסיס התקנים הקיימים ואף חשיבה יצירתית על הרחבת המענים במקום לאכסניה, הכוללת מגורים לבני הנוער אשר זקוקים לכך כאוויר לנשימה והגדלת מספר התלמידים חזרה ל- 80-1000 תלמידים בתוך שנתיים מיום ההחלטה״.

העירייה: ״תלמידי ׳מפתן׳ ואחרים ישולבו במסגרות חדשות"

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: ״משרד החינוך, משרד הרווחה ועיריית אשדוד, מפעילים בשנים האחרונות תוכנית שילוב חדשה במסגרות החינוך המקצועיות, מתוך הבנה כי השתלבות חברתית של תלמידים אלה במסגרות משולבות, תורמות טוב יותר לפיתוח הכישורים והיכולות המקצועיות של התלמידים. לאחר דיונים רבים שקיימו ראשי מינהל לשירותים חברתיים והחינוך עם משרד החינוך ולאחר שיו"ר ועד ההורים עודכן, הוחלט לסגור את בית ספר מפתן ולשלב את כל התלמידים במתכונת הנ"ל, והכל מתוך הבנה כי שילובם בבתי ספר מקצועיים כאמור, יסייע בקידומם ויקנה להם ביטחון אישי, הכנה לגיוס וכישורי חיים טובים יותר. באופן טבעי, מעבר למסגרת חדשה אינו קל, ולכן תלמידי מפתן יקבלו ליווי צמוד שיסייע להם להשתלב. הליווי יתחיל כבר עתה  ועד תחילת שנת הלימודים וכן במהלך שנת הלימודים. הצוות החינוכי של מפתן ישתלב אף הוא במסגרות החינוך באשדוד. חלקם ילוו את תלמידי המפתן ואחרים ישולבו במסגרות חדשות והכל תוך שמירה על זכויותיהם המלאות״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן