סאיג מחזיר אש: סטלה שכחה להיצמד לעובדות כנבחרת ציבור ולא בפעם הראשונה

הפעיל החברתי רוני סאיג מגיב לטענותיה של חברת המועצה סטלה וינשטין וטוען כי העובדות העולות מדבריה של סטלה בעלת ׳הפתיל הקצר׳ מעידים על קושי רב בהיצמדות לעובדות ולאמת. בעוד היא ממהרת לרדוף ולנשוף, היא שכחה להיצמד לעובדות, וזאת כנבחרת ציבור ולא בפעם הראשונה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רוני סאיג פעיל חברתי מאשדוד שמוביל את המאבק של תושבי רובע ח' מרחוב הנרקיס על הכוונה לבנות שם מוסדות חרדים מגיב לדבריה של חברת המועצה סטלה וינשטין שפורסמו  ב'אשדוד 10 ' ועוררו סערה.

סאיג: "למרות שלל השגיאות והטעויות אשר יפורטו בהמשך בדבר מה אחד צודקת חברת המועצה בכתבה. תושבי אשדוד בהחלט מגיע לכם הרבה יותר מפופוליזם זול, נלעג וחצאי אמיתות. מגיעה לכם שקיפות ראוייה מעיריית אשדוד, מגיע לכם ייצוג הולם במועצת העיר. מגיע לכם לדעת שבניגוד גמור לדבריה השגויים ואף המטעים, של חברת המועצה ראוי שהיא תספר לכם ולכן את העובדות שוועדת תמיכות אמורה הייתה להתכנס ולדון בדלתיים סגורות בהקצאת השטח לפני מספר ימים, אך הדיון נדחה"

סאיג טוען כי ראוי שחברת המועצה בעלת ׳הפתיל הקצר׳ תדייק ותקפיד לספר לכם מהיא ועדת תמיכות, ומה יעודה? ראוי שתספר לכם מי הוא העומד בראשה. ועדת תמיכות הינה ועדה עוצמתית המחזיקה בסמכויות רבות, ומחליטה על הקצאת תקציבים ציבוריים, שטחים, מבנים, לגורמים שונים המבקשים לפעול בעיר.

"טוב תעשה חברת המועצה הצעירה אם תשכיל ללמוד לעומק, מיו"ר סיעתה מיהם הנציגים בוועדה המדוברת, וכיצד יתכן והמידע הנוגע להקצאות אלו לכאורה לא היה מצוי בידיה, לכאורה בזמן אמת?! האם חלילה המידע הוסתר מימנה ומיתר חברי סיעתה?! וזאת בכוונה לא להביא חשיפתו חלילה בסיעה ומבלי להביאו לדיון ציבורי הולם. הרי אם היינו ממתינים ויושבים ׳בשקט׳ כפי שבוערת בנו חברת המועצה, גם אנחנו התושבים בעיר, לא היינו יודעים על הכוונה להקצות שטחים לעמותות אלו מחסידות ויז’ניץ ברובע ח׳ ועמותה המקושרת לחסידות גור ט׳".

סאיג ממשיך: "תשכיל ותסייע לנו רבות חברת המועצה היקרה, אך חדת הלשון, אשר הינה רו״ח במקצועה, מהו השווי המשוער לקניה בשוק החופשי, של קרקעות מסוג זה? המידע בהחלט יכול לסייע לנו התושבים, להבין כיצד לכאורה מתקבלות החלטות בוועדות אשר אינן פתוחות לציבור הרחב, ומעבר לכך ולמרות פניות חוזרות ונשנות בנושא, עיריית אשדוד בניגוד לחוק השקיפות, אינה מפרסמת את הפרוטוקולים שלהן".

"חברת מועצה יקרה, זכורה לנו היטב התושבים הקצאת שטח, הנושק לבית החולים אסותא בעיר, לעמותת רפואה וישועה לפני מספר שנים. זכור לנו היטב, לשם מה ניתן השטח במכרז ללא עלות, ומה הרוויחו התושבים או קופת העירייה מהעברת השטח ללא עלות לאותה העמותה. במידה וחברת המועצה זקוקה לעזרה, בנבכי הפוליטיקה המקומית, בהתנדבות כפי שעשיתי עד כה, אתכבד ובעונג אשמח להעשיר את ידיעותיה.

ובנימה תמוהה הנוגעת לדיון הקשור במלונאות, אשר נערך במדיה לפני מספר חודשים, חברת מועצה יקרה, ציינת כי השכר הממוצע לעובד/ת בענף המלונאות הינו מעל 12,000 ש״ח. גם אז התקשרת עד מאוד, לראות את האמת. והאמת גם אז וגם היום, להבנתנו שונה עד מאוד.

חברת המועצה האם ליווית את תושבי רובע ט׳ בשנים האחרונות? האם ראית כיצד מופקדים נכסי ציבור ברובע ומועברים בזה אחר זה, לגורמים שונים, לטובת שירותים אשר אינם מעניינם ואינם מייצגים את התושבים נאמנה? האם זכורה לך התחייבותו של יו"ר סיעתך וזעקתם של עשרות מתושבי הרובע המדובר, בכנס בחירות אשר נערך בחודש ספטמבר 2018? אשמח להזכיר לך אם זיכרונך שוב טועה ומתעתע בך. האם קראת מהן הסיבות להתנגדויות אותם העבירו התושבים, לאותו מתחם להשכרה ארוכת טווח, אשר נחת עליהם למרות קשר רציף עם יור סיעתך לדבריהם, כרעם ביום בהיר? האם את יודעת מהן המצוקות אשר עלולות להתרחש ברחוב, ללא חנייה וללא גישה נאותה? לא, להבנתי נראה מהכתבה כי אינך יודעת, כי לא העמותה אשר תפעיל מעון לחרשים, עומדת במהות ההתנגדות, אלה האופן שבו נעשו הדברים מעל לראשם ומאחורי גבם, להבנתי גם כאן נפל טעם חמור לפגם.

חברת המועצה הזכירה מאבק אחר אשר זכה לסיוע לפני שנה וארבעה חודשים, אך באינטנסיביות הדברים ובלהט ׳הפועל הקצר׳ שוב שכחה לדייק. בכל הנוגע לפתיחת כיתה נוספת בבית ספר רימונים ברובע טז. גם כאן אי בדיוק בעובדות מעורר הרמת גבה. וזאת חלילה מבלי לפגוע, בפועלך בקידום הנושא.

ולכם תושבים ותושבות יקרים תודה רבה, המאבק הנוכחי הינו הוכחה ברורה וניצחת כי לקול שלכם ושלכן יש כח, כח רב. הכח במקרה הזה התחיל לחולל שינוי הלכה למעשה, עוד בטרם התאפשר  לקואליציה לקדם את הדברים. לצערנו הרב הקואליציה נחשפה בערוותה, ולכן, אל תרפו ידיכם, זוהי דוגמה נוספת חדה וברורה למהות הנושא. איכות חיי התושבים כאן בעיר ורווחתם ניתנה בפיקדון לנבחרי הציבור שלנו בעיר באוקטובר 2018. עינינו פקוחות ואוזנינו קרויות. הכח חוזר לתושבים, ביחד אנחנו חלשים, אך ביחד יש לנו המון כח.

תושבים יקרים המאבק ברובע ח׳ רק החל, ומהווה דוגמה. אל תרפו מהנושאים הבוערים בכם. עד לקבלת מסמך החלטה, חד וברור כי האיום הוסר מעליכם.  דברים רבים דורשים שינוי בעיר, שקיפות והנגשה מידע בזמן אמת לציבור, מעורבות ציבורית ועוד. בואו נתחיל אנחנו התושבים בגאווה להתאחד ולטפל בהם בזה אחר זה. הזמן קצר והמלאכה מרובה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן